خبر فوری
ارسال به دیگران پرینت

چگونه بهترین برنامه را برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری در مقصد تنظیم کنیم؟

شاید تاکنون برای شما هم پیش آمده باشد که قبل از سفر به یک شهر جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار آن را در ذهن خود مجسم ساخته‌اید و تمایل داشته‌اید که به بازدید از تمامی آن‌ها دست بزنید.

چگونه بهترین برنامه را برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری در مقصد تنظیم کنیم؟

شاید تاکنون برای شما هم پیش آمده باشد که قبل از سفر به یک شهر جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار آن را در ذهن خود مجسم ساخته‌اید و تمایل داشته‌اید که به بازدید از تمامی آن‌ها دست بزنید. با این حال با پایان یافتن سفر در هنگام بازگشت به خانه و یا سکونت در سوئیت شیراز و دیگر اقامتگاه‌ها متوجه شده‌اید که تعدادی از این جاذبه‌ها را بازدید نکرده‌ و یا به عبارت دیگر بازدید از آن‌ها را از قلم انداخته‌اید. این وضعیت به طور حتم شما را ناراحت کرده و ضرورت استفاده از یک برنامه دقیق و منظم را در هنگام سیر و سیاحت احساس خواهید کرد. اگر شما هم از جمله این افراد بوده و یا می‌خواهید به این پرسش پاسخ دهید که چگونه بهترین برنامه را برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری در مقصد تنظیم کنید، با ما همراه باشید.

لیستی کامل از جاهای دیدنی بابلسر که حتماً باید آن‌ها را ببینید

بسیاری از گردشگران گمان می‌کنند همین که پیش از اقدام به سفر نسبت به اجاره ویلا برای اقامت در شهر مقصد در نظر گرفته باشند برای آسایش و راحتی هرچه بیشتر آن‌ها کفایت می‌کند. در حالی که در واقع اینطور نبوده و شما باید در ابتدا یک لیست و یا فهرست کامل از دیدنی‌های شهر مقصد تهیه کنید.

برای سفر به بابلسر در ابتدا جهت اجاره ویلا بابلسر اقدام کنید و در مرحله بعد یک لیست از جاهای دیدنی بابلسر تهیه کنید تا حتماً به بازدید از آن‌ها اقدام نمایید‌.

همان‌طور که می‌دانید بابلسر یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران بوده و یکی از خوش آب و هواترین مناطق در شمال کشور است. این منطقه سرسبز و با طراوت، جاذبه‌های تماشایی بی‌نظیری هم دارد. از مهمترین این جاذبه‌ها می‌توان به امامزاده ابراهیم علیه السلام اشاره کرد که یک عمارت هشت ضلعی داشته و گنبد آن به شکل هرمی ساخته شده است.

قدمت این آرامگاه به قرن نهم هجری قمری رسیده و نشان دهنده تاریخچه طولانی شهر بابلسر است. یکی دیگر از جاذبه‌هایی که باید حتماً در لیست بازدیدهای شما قرار بگیرد پل معلق بابلسر است که از جنس فلز و در سال ۱۳۱۳ ساخته شده است.

این پل طولی بیشتر از ۸۰ متر داشته و ارتفاع آن ۱۶ متر است. عرض این پل نیز ۸ متر بوده و بر روی رودی به نام بابلرود جای گرفته است. در هنگام سفر به بابلسر باید حتماً از پارک وحش آن نیز بازدید کنید که در خیابان دریا واقع شده و در مجاورت با مرکز سرطان شناسی این شهرستان قرار دارد. در این پارک حیواناتی مانند گرگ، شیر، شتر، خرس، میمون و... نگهداری می‌شوند.

منطقه ساحلی میرود بابلسر، منطقه توریستی کرفون، شهرک ساحلی خزرشهر، روستای گالشکلا، مدرسه تاریخی نرجس، برج قدیمی ساعت و.... نیز باید حتماً در فهرست جاهای دیدنی این شهرستان قرار بگیرند و در فرصت مناسب از آن‌ها بازدید شود.

در سفر به لاهیجان حتماً از قلب آن شیطان کوه بازدید کنید

1-2

در سفر به شهر زیبا و سرسبز لاهیجان و پس از اینکه خیالتان بابت اجاره ویلا لاهیجان راحت شد، حتماً در برنامه خود بازدید از قلب این شهر یعنی شیطان کوه را جای دهید که در گذشته به آن شاه نشین گفته می‌شد و اکنون مقصدی بسیار تماشایی و جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی است.

این کوه در امتداد سلسله جبال البرز واقع شده و از پایین تا بالا سرسبز و با نشاط است. در کنار این جاذبه مکان‌های گردشگری دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید کنید و یکی از مهم‌ترین این جاذبه‌ها استخر شیطان کوه است.

در این منطقه آبشار شیطان کوه نیز قرار دارد که بسیار تماشایی بوده و از بدنه کوه شیطان آغاز شده و تا پایین آن و پای کوه امتداد می‌یابد. اگر می‌خواهید از کنار این آبشار حرکت کرده و خود را به بالای کوه شیطان برسانید می‌توانید از مسیر پلکانی آن کمک بگیرید که بیش از ۷۵۰ پله دارد.

یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های این منطقه بام سبز لاهیجان بوده که در بالاترین قسمت کوه شیطان قرار دارد. در اطراف شیطان کوه رستوران‌هایی نیز واقع شده و چند کافه نیز به چشم می‌خورند که می‌توانید به آن‌ها نیز سر بزنید و یا از سرویس‌های بهداشتی استفاده کنید. در این میان باید خاطر نشان کنیم در شهرهای شمالی علاوه بر اجاره ویلا می توانید با اجاره بوم گردی هم سفر بی نظیری را برای خودتان رقم بزنید.

لیستی کامل از جاذبه‌های تفریحی تهران

1-3

اجاره روزانه خانه در تهران اهمیت بسیار زیادی دارد تا خیال شما بابت اقامت و سکونت چند روزه در این شهر پر از جاذبه گردشگری راحت باشد. با این حال پیش از سفر به این شهر نیز مانند دیگر نقاط کشور بهتر است در ابتدا فهرستی از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری آن تهیه کنید تا سردرگم نشده و امکان بازدید از برخی بناها و جاذبه‌ها را از دست ندهید.

یکی از مهمترین جاهای دیدنی تهران که باید حتماً در لیست شما جای بگیرد کاخ گلستان است که در بافت قدیمی این شهر واقع شده و می‌توان آن را سندی زنده از تاریخ ایران به شمار آورد. موزه ایران باستان دیگر بنایی است که باید حتماً آن را از نزدیک مشاهده کنید.

این موزه دارای دو بخش اصلی بوده که یکی از آن‌ها به اشیای تاریخی از زمان پارینه سنگی تا حکومت ساسانیان اختصاص یافته و بخش دیگر به دوران اسلامی تعلق دارد. در هنگام سفر به این کلانشهر بازدید از برج آزادی را نیز فراموش نکنید که دارای معماری هخامنشی، ساسانی و اسلامی است.

اگر به تئاتر علاقه دارید حتماً سری به سالن تئاتر شهر در خیابان انقلاب و چهارراه ولیعصر بزنید. این مجموعه دارای چند سالن نمایش بوده و برای علاقمندان بسیار جذاب است.

بازار سرپوشیده تجریش یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی کلان شهر تهران است که از بازارهای قدیمی این شهر به شمار می‌رود و می‌توانید آن را در حد فاصل میدان قدس و میدان تجریش پیدا کنید‌.

در مجاورت این بازار نیز امامزاده صالح علیه السلام واقع شده که می‌توانید پس از گشت و گذار در بازار به آن سر بزنید و روح و جان خود را تازه سازید. از دیگر جاذبه‌های تهران می‌توان به خانه موزه مقدم، روستای وردیج، باغ نگارستان، عمارت مسعودیه، پارک پردیسان، توچال و.... اشاره کرد.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه