ارسال به دیگران پرینت

ته دیگ مرغ | طرز تهیه ته دیگ مرغ

یه عمر ته دیگ رو اشتباه درست میکردی! | از این به بعد به جای نون و سیب زمینی از مرغ استفاده کن! | طرز تهیه ته دیگ با مرغ

برای اطلاع از طرز تهیه ته دیگ مرغ با ما در ادامه همراه باشید.

یه عمر ته دیگ رو اشتباه درست میکردی! | از این به بعد به جای نون و سیب زمینی از مرغ استفاده کن! |  طرز تهیه ته دیگ با مرغ

طرز تهیه ته دیگ مرغ

برای اطلاع از طرز تهیه ته دیگ مرغ با ما در ادامه همراه باشید.

ته دیگ مرغ که با ته اندازه مرغ هم شناخته می شود از غذاهای جدید و بسیار لذیذ ایرانی است.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران مرغ ۴ الی ۵ عدد
زعفران  ۳ قاشق غذاخوری سرپر
زرشک ۱/۲ پیمانه
خلال پسته(در صورت دلخواه) ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری
گلاب ۳ قاشق غذاخوری
شکر ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری سر پر
برنج ۳ پیمانه
روغن به میزان لازم

طرز تهیه ته دیگ مرغ

مرحله اول

ابتدا برنج را پاک می کنیم و داخل کاسه ای می ریزیم و تا روی سطح آن پوشیده شود آب ریخته و کنار می گذاریم. قابلمه ای را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و ۵ الی ۶ پیمانه آب داخل آن می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم تا به جوش بیاید.

مرحله دوم

بعد از اینکه آب در حال جوشیدن بود، برنج را می شوییم و آب آن را بیرون می ریزیم و داخل قابلمه می ریزیم و کمی نمک نیز به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم و اجازه می دهیم تا به مدت تقریبا ۷ دقیقه جوش بخورد

مرحله سوم

پس از ۷ دقیقه برنج را لای دندان تست می کنیم اگر اطراف آن نرم و مغزش کمی سفت بود باید آبکش کنیم. برنج را داخل آبکش می ریزیم تا آب اضافه آن تا جای ممکن خارج شود. قابلمه باید حتما نچسب باشد.

مرحله چهارم

حالا دیواره های قابلمه را کاملا با فرچه آغشته به روغن چرب می کنیم و داخل آن  نیز روغن مایع کمی بیشتر از حد معمول همیشه می ریزیم و بلافاصله ۱ الی ۲ قاشق سرپر از زعفران غلیظمان نیز به آن اضافه می کنیم و با قاشق کمی داخل روغن پخش می کنیم.

مرحله پنجم

سپس تکه های ران مرغ را مرتب، طوری که کاملا قابلمه را بپوشاند می چینیم. اگر کمی از کف قابلمه خالی ماند می توانید سیب زمینی را پوست بگیرد و بشویید و روی تخته آشپزخانه به صورت ورقه ای برش دهید و قسمت های خالی را با آن پر کنید.

ترفند جدید و جالب برای گذاشتن ته دیگ متفاوت | از این به بعد اینطوری درست کن تا برشته و خوشمزه بشه! + ویدئو

مرحله ششم

آنوقت کفگیر به کفگیر برنج را با حوصله داخل قابلمه می ریزیم و با قاشق سطح و دیواره های برنج را فشار می دهیم تا فشرده شود. همه برنج را که داخل قابلمه ریختیم درب قابلمه را می گذاریم و یک شعله پخش کن روی شعله قرار می دهیم و قابلمه را روی آن می گذاریم.

مرحله هفتم

حتما دقت کنید ابتدا شعله را زیاد می کنیم تا به مدت ۵ الی ۷ دقیقه بخار داخل قابلمه بپیچد و ران ها کمی سرخ شوند، بعد شعله را کم می کنیم تا به مرور با حرارت کم به مدت ۱ ساعت ته دیگ ران مرغ ما بپزد.

مرحله هشتم

بعد برای تزئین روی ته دیگ ران مرغ قالبی ، زرشک را می شوییم و داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن خارج شود. آنوقت روی پارچه ای می ریزیم تا کاملا خشک شوند.

مرحله نهم

داخل شیرجوش ۱/۳ روغن مایع می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم تا گرم شود (اگر داغ شود به محض افزودن زرشک ها خواهند سوخت و سفت می شوند) بعد گلاب و شکر را به آن اضافه می کنیم و با قاشق مداوم هم می زنیم و زعفران باقیمانده را به همراه زرشک اضافه می کنیم و شیرجوش را از روی حرارت بر می داریم.

 مرحله دهم

پیاپی زرشک را زیر و رو می کنیم تا با عطر فوق العاده گلاب و زعفران کاملا آغشته شود، در اینجا خلال های پسته را نیز هم اضافه می کنیم.

مرحله یازدهم

پس از گذشت ۱ ساعت ته دیگ ما پخته شده و از روی حرارت بر می داریم و در ظرف مورد نظر قابلمه را بر می گردانیم و لابه لای رانهای سرخ شده از مخلوط خوش عطر و بی نظیر زرشک می ریزیم و یا به هر صورتی که تمایل دارید روی آن را تزئین کنید.نوش جان

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۴۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      شما مرغش رو بده ما خودمون بلدیم چی درست کنیم
      مردم نون شب ندارن بخورن شما دم ازته دیگ مرغ میزنی؟

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه