ارسال به دیگران پرینت

قرص سرترالین | عوارض مصرف قرص سرترالین

قرص سرترالین چیست ؟ | چه کسانی باید قرص سرترالین مصرف کنند ؟ | عوارض مصرف قرص سرترالین

بهتر است هرگز قرص سرترالین را بدون مشاوره پزشک خود و به طوری که توصیه نشده استفاده نکنید.

قرص سرترالین چیست ؟ |   چه کسانی باید قرص سرترالین مصرف کنند ؟ | عوارض مصرف قرص سرترالین

قرص سرترالین یک داروی ضدافسردگی از دسته داروهای SSRI (انتخابی مجدد بازجذب سروتونین) است که برای درمان افسردگی اساسی، اضطراب اجتماعی، اختلال تشخیص دهی شده وسواسی-اجباری و بعضی از اختلالات رفتاری در کودکان استفاده می‌شود.

معمولاً قرص سرترالین صبح یا شب در همان ساعت هر روز، با یا بدون غذا میل شود. بهتر است قرص را به دقت طبق دستور پزشک مصرف کنید.

عوارض جانبی شایع قرص سرترالین شامل سردرد، خشکی دهان، تعریق، تغییرات شدید خلقی و وزن، اختلالات خواب، اسهال و یبوست و تهوع است. اگر عوارض جانبی جدی مانند تشنج، مشکلات نفسی، تغییرات قلبی یا عروقی، خونریزی یا آسیب کبدی تجربه می‌کنید، به پزشک خود اطلاع دهید.

علاوه بر عوارض جانبی فوق، قرص سرترالین ممکن است باعث افزایش خطر بروز عوارض جانبی جدی دیگری شود که به پزشک خود اطلاع دهید اگر این علائم را تجربه می کنید:

به جای مصرف قرص‌های سرماخوردگی با این جایگزین‌های طبیعی سیستم ایمنی بدنتو قوی کن!

- خشکی دهان شدید

- تغییرات نمای شدید در وزن

- درد یا تورم در مناطق مختلف بدن

- تب و علائم سرماخوردگی شدید

- تشنجات

- تغییرات شدید در رفتار (مثلاً خشونت یا خودکشی)

- افزایش ضربان قلب و فشار خون

همچنین، قبل از شروع مصرف قرص سرترالین، به پزشک خود اطلاع دهید در صورتی که داروهای دیگری را مصرف می‌کنید یا از بیماری های مزمنی مانند بیماری های قلبی، کبدی یا کلیوی رنج می برید.

بنابراین، بهتر است هرگز قرص سرترالین را بدون مشاوره پزشک خود و به طوری که توصیه نشده استفاده نکنید.

قرص سرترالین یک داروی ضد افسردگی است که برای درمان اختلالات اضطرابی، اختلالات خوردن و اختلالات خلق و خوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عملکرد این دارو به عنوان یک مهارکننده بازجذب سروتونین در مغز انجام می‌شود. سروتونین یک عامل شیمیایی در مغز است که مسئول تنظیم خلق و خوی، خواب و بیداری و کنترل اعمال رفتاری است. این دارو معمولاً به صورت خوراکی مصرف می‌شود و دوره درمانی طولانی مدت نیاز دارد. البته همیشه بهتر است قبل از شروع هر نوع درمان دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه