ارسال به دیگران پرینت

هپاتیت | انواع هپاتیت | راه‌های انتقال هپاتیت

این نوع هپاتیت از راه رابطه جنسی قابل انتقال است | مراقب باشید

لطفا مراقب باشید این نوع هپاتیت از راه رابطه جنسی قابل انتقال هست

این نوع هپاتیت از راه رابطه جنسی قابل انتقال است | مراقب باشید

لطفا مراقب باشید این نوع هپاتیت از راه رابطه جنسی قابل انتقال هست

هپاتیت‌های ویروسی B و C از بیماری‌های بسیار جدی کبد محسوب می‌شوند که می‌توانند از طریق روابط جنسی هم از فردی به فردی دیگر منتقل شوند.

حدود 450 میلیون نفر در جهان به هپاتیت B و حدود 200 میلیون نفر مبتلا به هپاتیت C هستند! این درحالی است که گروهی از این افراد اصلا از بیماری خود خبر ندارند و به راحتی آن را به دیگران منتقل می‌کنند. این بیماری در برخی موارد حتی می‌تواند منجر به سرطان کبد شود!

انتقال هپاتیت معمولا از 2 طریق عمده صورت می‌گیرد. برخی از این ویروس‌ها مثل ویروس هپاتیت A و E از طریق  آب و غذای آلوده  منتقل می‌شوند. یعنی فرد در اثر زندگی در یک محیط غیر بهداشتی، خوردن آب و غذای آلوده یا تماس با فرد مبتلا به این بیماری، گرفتار می‌شود

گروه دیگری از هپاتیت‌ها نیز از طریق  خون و فرآورده‌های آن و رابطه جنسی  منتقل می‌شوند.

سردسته این ویروس‌ها هپاتیت B و C هستند. یک روش انتقال آنها هم آغشته شدن پوست آزرده بدن با خون آلوده به این ویروس است. طبیعی است این نوع انتقال می‌تواند در بیمارستان برای کادر پزشکی رخ دهد یا از یک زن به شوهر یا برعکس یا از طریق مادر به جنین منتقل شود. استفاده از روش‌های غیربهداشتی در آرایشگاه‌ها، سوراخ کردن گوش، تاتو کردن پوست، حجامت غیر استاندارد و استفاده از سرنگ‌های چندبار مصرف نیز می‌تواند شخص را در خطر این بیماری قرار دهد.

منبع : فرتاک ورزشی
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه