ارسال به دیگران پرینت

هشدار نارنجی هواشناسی

هشدار نارنجی هواشناسی فعال شد | نخستین یخبندان و سرمازدگی سال نو در راه است | هشدار به مسافران نوروزی

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار نارنجی خبر داد و گفت: از ظهر جمعه ۱۱ فروردین تا صبح یک‌شنبه ۱۳ فروردین شاهد بارش باران، تگرگ، برف و کولاک در استان قزوین خواهیم بود که منجر به بروز نخستین یخبندان و سرمازدگی محصولات کشاورزی در سال نو می‌شود.

هشدار نارنجی هواشناسی فعال شد |  نخستین یخبندان و سرمازدگی سال نو در راه است | هشدار به مسافران نوروزی

یوسف شیخ‌الملوکی  از صدور هشدار نارنجی جدید مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به گذر سامانه بارشی و نفوذ هوای سرد از ظهر جمعه 11 فروردین تا صبح یک‌شنبه 13 فروردین شاهد بارش باران، تگرگ، برف و کولاک در کلیه مناطق استان قزوین خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این بارندگی‌ها با وزش باد شدید، وقوع پدیده مه و کاهش محسوس دما همراه خواهد بود، گفت: بیشترین میزان بارندگی در بعدازظهر شنبه و اوج کاهش دما در صبح یک‌شنبه رخ خواهد داد و در ضمن بارندگی در مناطق کوهستانی و سردسیر به شکل برف و کولاک ظاهر می‌شود.

شیخ‌الملوکی اضافه کرد: با توجه به بارش‌ها و وقوع پدیده مه شاهد لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد و کاهش دید افقی خواهیم بود و به همین خاطر رعایت نکات ایمنی و احتیاط لازم در رانندگی در روزهای یادشده ضروری است. در ضمن اداره‌کل راهداری و بخش خدمات شهری باید اقداملات لازم را برای پیشگیری از تصادفات جاده‌ای انجام دهند.

وی با ذکر اینکه احتمال آب‌گرفتگی عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین احتمال برخورد صاعقه وجود دارد، ادامه داد: به همین خاطر هم‌استانی‌ها و گردشگران باید از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند و در ضمن کوهنوردان از صعود به ارتفاعات اجتناب کرده و کارفرمایان هم انجام کار در فضاهای باز به ویژه در اماکن و نواحی مرتفع را تعطیل کنند.

عضو ستاد مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به وزش بادهای شدید و احتمال خسارت به سازه‌های سبک و موقت تصریح کرد: به همین خاطر شهرداری‌ها و گلخانه‌داران باید نسبت به محکم کردن سازه‌های سبک به ویژه تابلوهای تبلیغاتی و همچنین پوشش گلخانه‌ها اقدام کنند.

شیخ‌الملوکی با بیان اینکه بامداد شنبه و یک‌شنبه 12 و 13 فروردین در مناطق سردسیر و کوهستانی شاهد بروز یخبندان خواهیم بود، گفت: به همین خاطر شاهد خسارت به شکوفه‌های درختان و سرمازدگی جوانه‌ها خواهیم بود و به همین خاطر کشاورزان و باغداران باید تمهیدات لازم را برای مقابله با خسارات سرمازدگی پیش‌بینی و اجرایی کنند.

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه