ارسال به دیگران پرینت

آماده باش در تهران | صدور آماده باش در تهران

تهران در آماده‌باش کامل قرار گرفت | هشدار به اهالی پایتخت

تهران در آماده‌باش کامل قرار گرفت.

تهران در آماده‌باش کامل قرار گرفت | هشدار به اهالی پایتخت

تهران در آماده‌باش کامل قرار گرفت

یزدی مهر با اشاره به برودت هوا و بارش نزولات آسمانی گفت: مدیریت بحران در استان تهران به حالت آماده باش کامل در آمده است.

حامد یزدی مهر، عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از امروز دوشنبه ۲۶ دی ماه تا ظهر روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه شاهد پایداری جو و آلودگی هوا خواهیم بود.

وی بر ضرورت مدیریت منابع آلاینده مثل کارخانجات صنعتی و خودروهای دودزا در مواقع هشدار تاکید کرد و افزود: از شهروندان به خصوص سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری زمینه می‌خواهیم از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

مردم در شرایط یخبندان به ارتفاعات نروند

یزدی مهر با اشاره به برودت هوا و بارش نزولات آسمانی نیز گفت: مدیریت بحران در استان تهران به حالت آماده باش کامل در آمده و توصیه مدیریت بحران در شرایط برف و یخبندان این است که شهروندان در صورت عدم ضرورت در جاده‌های کوهستانی حضور پیدا نکنند و در صورت نیاز به رانندگی در جاده، از صحت تجهیزات زمستانه و گرمایشی خودرو مطمئن و همچنین زنجیر چرخ را در جاده‌های برفی همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه برف و یخبندان حاصل یک پدیده اقلیمی است، تاکید کرد: اگر با این پدیده درست برخورد نشود و پیشگیری‌ها و پیش بینی‌های لازم به عمل نیاید و راهکارهای مناسب انجام داده نشود تبدیل به یک بلیه می‌شود لذا تاکید ویژه مدیریت بحران در زمان بارش برف همواره اطلاع رسانی مناسب به دستگاه‌های اجرایی، گسترش آموزش و توسعه دانش عمومی برای عموم مردم در نحوه مواجهه با بلایای جوی در فصل سرما، نظارت و رعایت کامل قوانین ترافیک، تجهیز به امکانات پیشرفته و مناسب برف روبی و بازگشایی محورها، انجام مانورها و آمادگی نیروی انسانی مداخله کننده و نظارت و ارزیابی فرآیندهای تعریف شده قانونی است.

مدیر کل بحران استان تهران به مدیریت مصرف انرژی در روزهای زمستان تاکید کرد و گفت: این موضوع همواره باید مورد نظر باشد که اصطلاح «صرفه جویی در انرژی» لزوماً به معنای استفاده کمتر یا قطع مصرف انرژی نیست، بلکه هدف استفاده بهینه و جلوگیری از استفاده بیش از حد یا هدر دادن منابع انرژی است که تغییرات ساده رفتاری می‌تواند به آن کمک کند و در این زمینه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های عمومی از جمله شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین راهکار برای کوتاه‌مدت است و با آن می‌توان صرفه‌جویی بالایی را در بخش خانگی ایجاد کرد.

وی به استفاده از لباس‌ های گرم‌تر در داخل خانه و کاهش درجه وسایل گرمایشی که یکی از شیوه‌های مورد تاکید برای صرفه جویی در مصرف انرژی است اشاره کرد و گفت: پوشاندن درز پنجره‌ها نیز برای کاهش هدر رفت گرما توصیه می‌شود.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • جعفرقربانی ارسالی در

      باسلام خدمت شما دوستان عزیز این راهش نیست که بین مردم وحشت بیدازید بیایدازاین صنعتگران یکدوم ببرید شهرهای کوچک تایمقدار تاثیر جدی برای تهران باشه الان چندسال است هرچی سرمایه دارجمع کردن تهران بعدهرکدام یک خونه ۱۰۰۰۰۰۰۰ هزارمتری دارند بایدخونه راگرم ولی پول گرمایشی انها طبقه پایین پرداخت میکنه چون طبقه پایین نداره مجبورغناعت کنه همان مقداری که مصرف کرده ذره ای ازمصرف طبقه بالانمیشه اساسی فکرکنید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه