ارسال به دیگران پرینت

کردستان | کردستان عراق

مردمان کرد زبان مقیم در عراق می توانند بدون هیچ محدودیتی به ایران سفر کنند

مدیرکل روابط منطقه کردستان عراق با ایران امروز (شنبه) اعلام کرد که ساکنان این منطقه می‌توانند بدون دریافت روادید به ایران سفر کنند.

مردمان کرد زبان مقیم در عراق می توانند بدون هیچ محدودیتی به ایران سفر کنند

کردستان عراق

 «عبدالله آکریی» مدیرکل روابط منطقه کردستان عراق با ایران امروز شنبه اعلام کرد که اهالی این منطقه می توانند بدون دریافت روادید به ایران سفر کنند.
به گزارش شفق نیوز، آکریی گفت که از فردا (یکشنبه) که تصمیم لغو روادید اجرایی می شود، شهروندان می توانند بدون روادید وارد ایران شوند.
وی افزود که این تصمیم از سوی دولت محلی منطقه کردستان عراق و ایران اتخاذ شد و شهروندان می توانند از همه گذرگاه های مرزی وارد ایران شوند و به مدت یک ماه با استفاده از گذرنامه و بدون دریافت روادید اقامت داشته باشند.
پایگاه خبری میدل ایست نیوز به نقل از مدیرکل روابط منطقه کردستان با ایران نوشت که این تصمیم گام مهمی برای طرفین خواهد بود.

پیشتر سرپرست فرمانداری قصرشیرین از لغو روادید برای سفر مسافران و گردشگران عراقی و ایرانی از مرز رسمی پرویزخان در این شهرستان به داخل و خارج از کشور خبر داد.

«محمد حیدری» چهارشنبه هفته گذشته افزود: بر این اساس تمام مسافران و گردشگران عراقی که از مرز رسمی پرویزخان وارد کشورمان شوند و یا هموطنانمان که قصد سفر به اقلیم کردستان عراق را از طریق این مرز دارند، می توانند با داشتن گذرنامه معتبر تردد کنند.

در همین راستا، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استان سلیمانیه عراق نیز در اطلاعیه ای در کانال اطلاع رسانی خود اعلام کرد:"اتباع عراقی در هنگام ورود به ایران از طریق کلیه مبادی زمینی، هوایی، ریلی و دریایی، نیازی به اخذ روادید نداشته و اطلاعاتی که توسط پلیس مستقر در مرزهای کشور در هنگام ورود آنان ثبت می نماید، به منزله اجازه ورود قانونی به کشور با مدت اقامت ۳۰ روزه خواهد بود.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه