ارسال به دیگران پرینت

آب معدنی | تهیه آب معدنی در خانه

فواید استفاده از آب معدنی چیست؟ | روش تهیه آب معدنی در خانه

بطری های پلاستیکی آب بسته بندی شده را برای این فرمول خانگی کنار بگذارید. در حال حاضر به دلیل افزایش سطح آگاهی بهتر افراد، بسیاری ها از آب معدنی استفاده می کنند.

فواید استفاده از آب معدنی چیست؟ | روش تهیه آب معدنی در خانه

تهیه آب معدنی در خانه

بطری های پلاستیکی آب بسته بندی شده را برای این فرمول خانگی کنار بگذارید. در حال حاضر به دلیل افزایش سطح آگاهی بهتر افراد، بسیاری ها از آب معدنی استفاده می کنند. این آب مملو از مواد معدنی است و فواید زیادی بر سلامت بدن دارد. و خبر خوب این است که می توانید آب معدنی را در خانه نیز تهیه کنید. مراحل تهیه آب معدنی در خانه آسان تر از چیزی است که فکرش را بکنید. این فرآیند ساده فواید زیادی دارد. برای آشنایی بیشتر با آب معدنی و روش تهیه آن در خانه به خواندن این مطلب با ما همراه باشید.

تهیه آب معدنی در خانه؛ راهنمای ۵ مرحله ای آسان

مهم است که بدانید آب معدنی با آب تصفیه شده متفاوت است. در حالی که آب تصفیه شده فقط عاری از آلودگی و باکتری است، اما آب معدنی خالص و غنی از مواد معدنی حیاتی مانند کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم می باشد. بعضی افراد نمی توانند آب معدنی بخرند، بخصوص که قیمت هر کدام متفاوت از دیگری است و سبب ایجاد تناقض می شود. با این حال، آب معدنی را می توان در خانه تهیه کرد. به این نکات توجه کنید:

فیلتر آب لوله کشی

فیلتر کردن آب لوله کشی اولین قدم برای ساخت آب معدنی در خانه است. برای این منظور می توانید از دستگاه تصفیه آب معمولی استفاده کنید. حدود ۱ یا ۲ لیتر آب لوله کشی را در یک شیشه بریزید و آن را به فیلتر آب منتقل کنید. بگذارید آب کاملا فیلتر شود. هنگامی که آب تصفیه شد، باید آن را به یک ظرف سر باز منتقل کنید. دقت کنید که ظرف تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد.

اضافه کردن جوش شیرین

مرحله بعدی برای تهیه آب معدنی در خانه، افزودن جوش شیرین به آب تصفیه شده است. حدود ۸/۱ قاشق چای خوری جوش شیرین را به ۱ لیتر آب تصفیه شده اضافه کنید. مقدار آن را به ۴/۱ قاشق چای خوری برای ۲ لیتر آب تصفیه شده افزایش دهید. سپس جوش شیرین یا بی کربنات سدیم را به آب علاوه کنید. این ماده معدنی برخی از بیماری ها مانند سوء هاضمه، یبوست، نفخ، سوزش سر دل و حتی آرتریت را درمان می کند.

علاوه کردن نمک اپسوم در تهیه آب معدنی در خانه

هنگامی که جوش شیرین را به آب تصفیه شده اضافه کردید، حدود ۸/۱ قاشق چای خوری نمک اپسوم را به ۱ لیتر آب تصفیه شده با جوش شیرین اضافه کنید. نمک اپسوم مانند یک ضد عفونی کننده عمل می کند و بدن را از حملات باکتریایی در امان نگه می دارد. بنابراین، به خالص شدن آب از قبل فیلتر شده تا حد زیادی کمک می کند و آن را افزایش می دهد.

اضافه کردن بی کربنات پتاسیم

مرحله بعدی اضافه کردن بی کربنات پتاسیم به آب تصفیه شده با بی کربنات سدیم و نمک اپسوم است. بی کربنات پتاسیم سبب حفظ فشار خون در انسان می شود. یک ماده معدنی ضروری که سلامت قلب را حفظ می کند و خطر حملات قلبی را تا حد زیادی کاهش می دهد. حدود ۸/۱ قاشق چای خوری بی کربنات پتاسیم را به آب تصفیه شده اضافه کنید تا آب معدنی آماده شود.

تهیه آب معدنی در خانه؛ خوب مخلوط کنید

در مرحله آخر همه مواد اضافه شده به آب تصفیه را به خوبی مخلوط کنید. می توانید از سیفون سودا برای ترکیب کردن همه مواد معدنی در آب تصفیه شده استفاده کنید. سیفون سودا همراه با کارتیج و دسته، ابزاری است که به طور گسترده برای توزیع نوشیدنی های گازدار استفاده می شود. کارتریج را به سیفون وصل کنید. آبی آماده را از دسته عبور دهید. هنگامی که آب را از آن عبور می دهید، دسته را فشار دهید. آب معدنی کاملا تصفیه شده همان چیزی است که از انتهای دیگر سیفون بدست می آید. این مراحل، ساده ترین مراحلی است که به شما در ساخت آب معدنی خانگی کمک می کند. زیرا سرشار از سدیم و پتاسیم است.

آب غنی شده با مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم و سدیم آب معدنی نامیده می شود. خوشبختانه، تهیه آب معدنی در خانه به شما این امکان را می دهد که تنها با چند مرحله ساده از فواید آن بهره مند شوید. آب لوله کشی را فیلتر کنید و جوش شیرین، نمک اپسوم و بی کربنات پتاسیم را در مقادیر پیشنهاد شده اضافه کنید. همچنین می توانید از سیفون سودا برای مخلوط کردن آن ها با آب خالص استفاده کنید. این مواد معدنی فواید زیادی برای سلامت بدن شما دارد. از تقویت سلامت قلب و عروق گرفته تا کاهش سوء هاضمه، نفخ، اسهال، سوزش سر دل و آرتریت. اگر می خواهید آبی سرشار از مواد معدنی بنوشید حتما این روش خانگی را امتحان کنید.

منبع : خبرنامه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه