ارسال به دیگران پرینت

عملکرد اجرایی | افزایش عملکرد اجرایی

چگونه عملکرد اجرایی خود را افزایش بدهیم؟

عملکرد اجرایی مجموعه مهارت‌های ذهنی است که شامل حافظه فعال، تفکر انعطاف‌پذیر و کنترل خود است. ما هر روزه از این مهارت‌ها برای یادگیری، کار و مدیریت زندگی استفاده می‌کنیم.

چگونه عملکرد اجرایی خود را افزایش بدهیم؟

چگونه عملکرد اجرایی خود را افزایش دهیم؟

عملکرد اجرایی مجموعه مهارت‌های ذهنی است که شامل حافظه فعال، تفکر انعطاف‌پذیر و کنترل خود است. ما هر روزه از این مهارت‌ها برای یادگیری، کار و مدیریت زندگی استفاده می‌کنیم.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که انجام مدیتیشن، ورزش مداوم و خواب روزانه در بهبود عملکرد اجرایی بسیار موثر است. انجام این امور باعث می‌شود تا افراد بتوانند عوامل حواس‌پرتی و عوامل برهم زننده تمرکز را کنار بگذارند.

مدیتیشن

مدیتیشن یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود عملکرد اجرایی شما است. شما پس از 20 دقیقه مدیتیشن در روز و پس از گذشت تنها پنج روز نتایج خوبی به دست خواهید آورد و عملکرد اجرایی شما به طور قابل توجهی بهبود پیدا می‌کند. یک تکنیک رایج برای تمرکز حواس و رهایی از افکار ناخواسته در مدیتیشن، تمرکز بر تنفس است. برخی از مطالعات صورت گرفته، انجام یوگا را از بعضی جهات شبیه انجام مدیتیشن می‌دانند با این تفاوت که یوگا مانند تکنیک‌های دیگر تنها متمرکز بر کنترل حواس شما است و عملکرد اجرایی را افزایش نمی‌دهد. مشخص نیست که بهبود عملکرد اجرایی در فرد چه مدت پس از مدیتیشن به طول می‌انجامد اما واضح است که انجام روزانه مدیتیشن در بهبود عملکرد اجرایی فرد موثر است.

ورزش

دولت کانادا توصیه می‌کند که افراد بالای 18 سال برای حفظ سلامتی خود 150 دقیقه در هفته ورزش کنند. ورزش کردن از جمله اینکه افراد چقدر ورزش می‌کنند، چقدر سخت ورزش می‌کنند و چه ورزشی انجام می‌دهند، نقش بسزایی در افزایش عملکرد اجرایی فرد دارد. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که 6 ساعت در هفته ورزش می‌کنند نسبت به افرادی که کم تحرک هستند، عملکرد اجرایی بهتری دارند.

خواب روزانه

بررسی‌ها نشان می‌دهد که کاهش میزان خواب باعث تضعیف عملکرد اجرایی، عکس‌العمل کند و متمایل به انجام اشتباهات بیشتر در فرد می‌شود. شما باید به میزان خوابتان در روز اهمیت دهید و خوابتان را قربانی انجام امور دیگر نکنید.

باید اذعان کرد که توانایی عملکرد اجرایی در افراد تا حد زیادی تحت تاثیر ژنتیک است اما با این حال اگر در تلاش برای بهبود عملکرد اجرایی خود هستید از همین امروز مدیتیشن را شروع کنید، ورزش کنید و ضربان قلبتان را بالا ببرید و سعی کنید زود بخوابید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه