ارسال به دیگران پرینت

کشک بادمجان | کشک بادمجان رژیمی | کشک بادمجان کم روغن

تمام عمر کشک بادمجان رو اشتباه می‌پختی! | بهترین روش برای پخت کشک بادمجان با کمترین روغن | کشک بادمجان رو اینطوری درست کن، چاق نشی!

کشک بادمجان رژیمی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب ایرانی است که با روش های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی همراه باشید.

تمام عمر کشک بادمجان رو اشتباه می‌پختی! | بهترین روش برای پخت کشک بادمجان با کمترین روغن | کشک بادمجان رو اینطوری درست کن، چاق نشی!

کشک بادمجان یکی از خوراک‌های خوشمزه ایرانی است؛ اما معمولا بخاطر سرخ شدن بادمجان و وجود روغن و کشک فراوان غذای سالمی به حساب نمی‌آید، در این مقاله قصد داریم طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی را به شما آموزش دهیم و با ترفندهایی که اشاره می‌کنیم میزان کالری کشک بادمجان را پایین بیاوریم.

کشک بادمجان رو اینطوری درست کن، چاق نشی

 کشک بادمجان رژیمی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب ایرانی است که با روش های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

بادمجان ۷ عدد

کشک ۳ قاشق غذاخوری

پیاز ۲ عدد متوسط

آب ½ پیمانه

سیر داغ ۱ قاشق چایخوری

زردچوبه ½ قاشق چایخوری

نعنا داغ به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

مغز گردو به مقدار کافی

طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی

کشک بادمجان

مرحله اول

برای تهیه کشک بادمجان رژیمی در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه بادمجان ها را می شوییم و پوست آنها را کاملا جدا کرده، سپس از وسط نصف می کنیم.

مرحله دوم

حالا درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس بادمجان ها را درون آن می چینیم. در ادامه روی بادمجان ها را با برس روغن مایع می مالیم و مقداری نمک به صورت پخش روی بادمجان ها می پاشیم.

مرحله سوم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم بادمجان ها کاملا نرم شوند. توجه داشته باشید در هنگام پختن بادمجان ها می بایست حرارت بالا و پایین فر به صورت همزمان روشن باشد.

مرحله چهارم

حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را به همراه مقداری زردچوبه به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا کاملا سرخ و طلایی شود، سپس پیاز داغ را از تابه خارج می کنیم. در ادامه بادمجان های نرم شده را درون تابه ای که پیاز را درون آن سرخ کردیم می چینیم و آب به آن می افزاییم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری از پیاز داغ را برای تزیین جدا کرده و مابقی آنرا به تابه اضافه می کنیم. در ادامه تابه را روی حرارت زیاد قرار داده و درب آنرا می بندیم، سپس اجازه می دهیم بادمجان ها کاملا پخته و نرم شوند.

مرحله هفتم

زمانی که بادمجان ها کاملا پخته و نرم شدند، تابه را از روی حرارت برداشته، سپس با گوشت کوب می کوبیم تا بادمجان ها له و پوره شوند. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه مجددا تابه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم آب درون تابه کاملا تبخیر شود. در حین پخت کشک را به همراه سیر داغ به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله نهم

در ادامه ۱۰ دقیقه آخر پخت مقداری مغز گردو خرد شده به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. پس از گذشت این زمان نمک و فلفل سیاه غذا را اندازه کرده، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله دهم

حالا کشک بادمجان را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و روی آنرا با پیاز داغ باقی مانده، نعنا داغ، سیر داغ و کشک تزیین می کنیم. در نهایت کشک بادمجان رژیمی را به همراه نان سنگک تازه و پیاز سرو می کنیم. نوش جان.

منبع : اقتصاد آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه