ارسال به دیگران پرینت

شیر و شکر | ترکیب شیر و شکر | مضرات شیر و شکر

شیر را با شکر مخلوط نکنید | خطرات مخلوط کردن شیر با شکر

از دوران کودکی به ما در مورد فواید بی‌شمار نوشیدن شیر آموزش داده شده است. اما اگر بدانید که این روایت در طول سال‌ها تغییر کرده شوکه خواهید شد. اکنون کارشناسان معتقدند که نوشیدن شیر با شکر تصفیه شده می‌تواند به سلامت شما آسیب برساند.

 شیر را با شکر مخلوط نکنید | خطرات مخلوط کردن  شیر با شکر

می‌دانید وقتی در شیر شکر می‌ریزید چه فاجعه‌ای رخ می‌دهد؟ | مضرات ترکیب شیر و شکر

از دوران کودکی به ما در مورد فواید بی‌شمار نوشیدن شیر آموزش داده شده است. اما اگر بدانید که این روایت در طول سال‌ها تغییر کرده شوکه خواهید شد. اکنون کارشناسان معتقدند که نوشیدن شیر با شکر تصفیه شده می‌تواند به سلامت شما آسیب برساند. در اینجا دلایلی وجود دارد که کارشناسان توصیه می‌کنند از مخلوط کردن شکر و شیر خودداری کنید.

بر هضم غذا تأثیر می‌گذارد

ترکیب شیر و شکر سفید می‌تواند بر هضم غذا تأثیر بگذارد و باعث ایجاد بیماری‌هایی مانند اسیدیته، یبوست، اسهال و غیره شود. به خصوص، در صورت عدم تحمل لاکتوز افزودن شکر به شیر هضم آن را دشوارتر می‌کند و بر سلامت کلی گوارش تأثیر می‌گذارد. همچنین نوشیدن شیر هنگام خواب، هضم آن را دشوارتر می‌کند و ممکن است منجر به سوء‌هاضمه و یبوست شود.

اشتباهی که ممکن است هنگام استفاده از ماسک زردچوبه انجام دهید

افزایش وزن

اگر شما فردی هستید که سعی می‌کنید با حذف یک وعده غذایی و نوشیدن یک لیوان شیر با شکر سفید خوش اندام بمانید، پس خودتان دارید تمام تلاش‌هایتان را برای کاهش وزن به باد می‌دهید. این امر به دلیل کالری بالای این ترکیب است که بر متابولیسم تأثیر می‌گذارد و آن را کند می‌کند و منجر به افزایش وزن و رسوب چربی در بدن می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید وزن کم کنید، شیر کم چرب یا شیر گیاهی را انتخاب کنید و آن را بدون شکر تصفیه شده بنوشید.

کبد چرب

تعجب خواهید کرد اگر بدانید که فقط یک قاشق غذاخوری شکر تصفیه شده حدود 60 کالری دارد و ترکیب آن با کالری یک لیوان شیر خامه کامل است. حدود 149 کالری دارد و می‌تواند برای سلامتی فاجعه باشد! کالری و محتوای چربی ایجاد شده با مخلوط کردن این دو می‌تواند منجر به رسوب مولکول‌های چربی در سطح کبد شود که باعث بروز بیماری کبد چرب می‌شود و در دراز مدت ممکن است به بیماری‌های کبدی تبدیل شود.

برای قلب خوب نیست

چندین مطالعه نشان می‌دهد که مصرف متوسط شیر می‌تواند به کاهش کلسترول LDL در بدن و بهبود سلامت قلب کمک کند. اما افزودن شکر سفید دقیقا برعکس عمل می‌کند، این به دلیل کالری و چربی بالای این ترکیب است که منجر به رسوب چربی در رگ‌ها و گرفتگی آنها می‌شود. با این حال، گرفتگی عروق تنها به دلیل نوشیدن شیر هنگام خواب نیست، بلکه به دلیل سبک زندگی کم تحرک و سبک زندگی ناسالم است. بنابراین، اگر برای سلامت قلب خود شیر می‌نوشید، از افزودن شکر یا هر ماده شیرینی بپرهیزید و شیر گیاهی مانند جو، بادام یا شیر بدون چربی یا کم چرب را انتخاب کنید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه