ارسال به دیگران پرینت

عشق | عشق مردان وزنان | مردان زودتر عاشق می‌شوند یا زنان؟

چقدر طول می‌کشد تا شخصی عاشق شود؟

واقعاً عاشق بودن به چه معناست؟ بر اساس علم روانشناسی امروز، عشق ترکیبی از «صمیمیت، اشتیاق و تعهد» است. هر کدام از این موارد ممکن است در طول زمان کم یا زیاد شوند.

چقدر طول می‌کشد تا شخصی عاشق شود؟

چقدر طول می‌کشد تا شخصی عاشق شود؟| مردان زودتر عاشق می‌شوند یا زنان؟

عاشق شدن احساسی خوب و زیباست. عشق هم جادویی و هم بیولوژیکی است و می‌تواند زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد. آهنگ‌ها، شعرها و فیلم‌های بی شماری حول این حس مسحورکننده و در عین حال مرموز ساخته شده. بسیاری ادعا می‌کنند که احساسی به نام عشق وجود ندارد. اما واقعاً عاشق بودن به چه معناست؟ بر اساس علم روانشناسی امروز، عشق ترکیبی از «صمیمیت، اشتیاق و تعهد» است. هر کدام از این موارد ممکن است در طول زمان کم یا زیاد شوند.

عشق یکی از مبهم‌ترین احساساتی است که در دنیا وجود دارد. در عین حال شگفت انگیزترین احساسی است که باید تجربه کرد. وقتی شروع به قرار گذاشتن یا تعریف یک رابطه می‌کنید و متوجه می‌شوید که تلاش بیشتری برای دیدن طرف مقابل و حتی رویاپردازی در مورد او می‎کنید، احتمالاً عاشق شده‌اید. هرچند این حس برای همه یکسان نیست. اما واقعا چقدر طول می‌کشد تا عاشق کسی شوید؟ پاسخ این پرسش ممکن است شما را شگفت زده کند.

چه زمان طول می‌کشد تا عاشق شوید؟

عشق موضوعی جذاب است و میل به درک آن فراتر از توصیف نویسندگان و شاعران است. دانشمندان و محققان به طور مداوم در حال مطالعه این موضوع هستند تا آن را کشف کنند. اگرچه بیشتر مردم عشق را یک امر قلبی توصیف می‌کنند، اما در واقع ارتباط زیادی با مغز دارد. وقتی کسی را که دوستش دارید می‌بینید واکنش خاصی نشان می‌دهید. هلن فیشر، انسان‌شناس زیست‌شناسی، می‌گوید: ناحیه تگمنتال شکمی مغز دوپامین تولید می‌کند و آن دوپامین را به بسیاری از مناطق دیگر مغز می‌فرستد.

وقتی مغز ما دوپامین تولید می‌کند، احساس خوبی به ما می‌دهد و این همان احساسی است که با عشق همراه است. جذاب است. نه؟ فیشر عشق را یک انگیزه و نه یک احساس توصیف می‌کند زیرا این بخشی از مغز است که باعث می‌شود تشنگی و گرسنگی را نیز تجربه کنید. به گفته فیشر زمان دقیق عاشق شدن به خود شخص بستگی دارد.

طبق نظرسنجی مچ سینگل آمریکا در سال ۲۰۱۷، ۳۴ درصد از مردم ادعا می‌کنند که در نگاه اول عاشق شده‌اند. با این حال، اگر از نظر ذهنی برای عاشق شدن آماده نیستید، ممکن است این زمان بیشتر طول بکشد. بنابراین می‌توانید برای شناخت آن شخص وقت بگذارید. در حالی که جدول زمانی ذهنی به ما پاسخ مشخصی نمی‌دهد، مدت زمان متوسطی طول می‌کشد که مردان و زنان اعتراف کنند که عاشق هستند.

جنسیت ممکن است در عاشق شدن نقش داشته باشد

برخی افراد تمایل دارند احساسات گیج کننده مرتبط با عشق را تجربه کنند، برخی دیگر دوست دارند وقت خود را صرف این احساس کنند. بر اساس مطالعه‌ای که در مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی منتشر شد، مردان معمولاً حدود 97 روز طول می‌کشد تا بگویند عاشق هستند، در حالی که زنان به طور متوسط 149 روز طول می‌کشد تا احساسشان را بروز دهند. احتمالاً به این دلیل است که هیچ راه مشخصی برای عاشق شدن وجود ندارد. ما دوست داریم باور کنیم که عشق تماماً کارها و حرف‌های عاشقانه است، اما عوامل دیگری هم در آن نقش دارند. در مطالعه‌ای در سال 2016 مشخص شد که یک فرد به طور متوسط 144 روز طول می‌کشد تا جمله دوستت دارم را بیان کند.

مردان با وجود اینکه معتقدند زنان سریع‌تر عاشق می‌شوند، تمایل دارند سریع‌تر از زنان عاشق شوند و احساسات عاشقانه خود را ابراز کنند. احتمالاً این به زیست‌شناسی تکاملی مربوط می‌شود، زیرا زنان در انتخاب شریک زندگی محتاط‌تر بودند تا با او بچه به دنیا بیاورد، در حالی که مردان این محدودیت‌ها را نداشتند و هنوز هم ندارند. در نهایت اینکه مدت زمان مهم نیست. عشق همچنان همه مردم دنیا را مجذوب خودش می‌کند.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • رضا ارسالی در

      فقط چرندیات بخورد ملت بدهید تا نت بخرند آفرین به کسب شیطانی شما🤮

    • مونا ارسالی در

      پایه علمی که نداره حرفاتون همش یه مشت چرت و پرته
      حیف نتی که حروم کردم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه