ارسال به دیگران پرینت

خرید بلیط چارتر تنها راه تجربه سفر ارزان است؟

امروزه چارترهای زیادی وجود دارند که تمام یا بخشی از بلیط هواپیما را یک جا می خرند، مثلاً آن بلیط ها را به مرور بفروشند. چارترها قیمت ها را پایین می آورند تا مطمئن شوند همه بلیط هایشان فروخته شده و صندلی هایشان خالی نیست. طبیعتاً با نزدیک شدن به زمان پرواز، اگر بلیط ها همچنان موجود باشد، چارتر دوباره قیمت ها را کاهش می دهد. به همین دلیل است که پروازهای چارتر گاهی ارزانتر از بلیط های سیستمی هستند. البته بلیط هواپیما چارتر همیشه ارزان و منحصر به فرد نیست.

خرید بلیط چارتر تنها راه تجربه سفر ارزان است؟

امروزه چارترهای زیادی وجود دارند که تمام یا بخشی از بلیط هواپیما را یک جا می خرند، مثلاً آن بلیط ها را به مرور بفروشند. چارترها قیمت ها را پایین می آورند تا مطمئن شوند همه بلیط هایشان فروخته شده و صندلی هایشان خالی نیست. طبیعتاً با نزدیک شدن به زمان پرواز، اگر بلیط ها همچنان موجود باشد، چارتر دوباره قیمت ها را کاهش می دهد. به همین دلیل است که پروازهای چارتر گاهی ارزانتر از بلیط های سیستمی هستند. البته بلیط هواپیما چارتر همیشه ارزان و منحصر به فرد نیست.

شاید سفر با هواپیما راحت‌ترین راه برای سفر باشد، اما انواع مختلفی از بلیط ارزان هواپیمابلیط چارتر وجود دارد که مایلیم در این مقاله با هم صحبت کنیم.

انواع بلیط هواپیما

انواع بلیط همواپیما را چقدر می‌شناسید؟

خرید بلیط هواپیما سیستمی

بلیط هواپیمای سیستمی نوعی بلیط است که می‌توان از شرکت‌های مسافرتی یا ایرلاین‌ها خریداری کرد و  قیمت آن تفاوتی با هم ندارد و در هر نوع خرید ثابت محاسبه می‌شود.

قیمت این نوع بلیط بر اساس توافق ایرلاین‌ها تعیین می‌شود و نسبت به خرید بلیط چارتر مزیت‌هایی دارد. مثلاً این بلیط ها پس از خرید قابل برگشت هستند یعنی اگر سفر شما به هر دلیلی لغو شد، شرکت هواپیمایی بخشی از بلیط را به‌عنوان جریمه هزینه‌های انجام شده کسر می‌کنند و باقیمانده بلیط را به شما پرداخت می‌کنند. مزیت دیگر این است که قیمت بلیط بزرگسالان با قیمت بلیط برای کودکان متفاوت است.

بلیط چارتر

خرید بلیط هواپیما چارتر

خرید بلیط هواپیما چارتر کمی با سیستمی تفاوت دارد.

1- قیمت بلیط چارتر نسبت به بلیط سیستمی همیشه در حال تغییر است.

2- می‌توان قیمت به‌صرفه‌تری از بلیط چارتر در مقایسه با بلیط سیستمی انتظار داشت. دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن این بلیط ها این است که برخی از ایرلاین‌ها و آژانس‌های مسافرتی برای خود تعدادی صندلی می‌خرند و این آژانس‌ها بلیط را با قیمتی که تصمیم دارند به فروش می‌رسانند.

بنابراین اگر قصد سفر هوایی دارید و می‌خواهید با قیمت ارزان‌تری به مکان مورد نظر مسافرت کنید، خرید بلیط هواپیما چارتر را به شما توصیه می‌کنیم.

خوب است دلایل تغییر قیمت پروازهای چارتر از جمله تعداد صندلی، زمان خرید و ... را بدانید، به عنوان مثال در ایام نوروز و هفته‌های پایانی به‌ندرت پرواز چارتر وجود دارد و بستگی به نیاز و تقاضای مشتری دارد.

یکی دیگر از تفاوت‌های خرید بلیط ارزان هواپیما- بلیط چارتر این است که قیمت بلیط برای همه افراد اعم از بزرگسال و کودک یکسان است و همچنین غیر قابل استرداد خواهد بود.

خرید بلیط هواپیما چارتری و نحوه  قیمت‌گذاری آن

 

در سال 1394 قیمت بلیط چارتر به‌صورت آزاد عرضه شد، با این مفهوم که سقف و استاندارد قیمت گذاری نهایی و توزیع شد. یکی دیگر از عواملی که بر قیمت بلیط هواپیما چارتر تأثیر می‌گذارد، کلاس هواپیمایی و ایرلاین است.

این مطلب را هم بخوانی: بهترین هتل های تفلیس با قیمت مناسب

 بلیط چارتر

بلیط چارتر ارزان

برای بسیاری از ما کلمه چارتر به معنای ارزان‌ترین بلیط هواپیما است، در حالی که بلیط هواپیما چارتر لزوماً و همیشه ارزان‌ترین بلیط هواپیما نیست. در واقع خرید بلیط چارتر ارزان مشکلات خاص خود را دارد. با همه اینها خرید بلیط چارتر به نفع مسافر است. از آنجایی که قیمت بلیط چارتر متغیر است، این نوسان به مسافر این امکان را می‌دهد که بلیط چارتری ارزان و مطلوب را با سهولت بیشتری تهیه کند.

چگونه بلیط ارزان را خریداری کنیم؟

روش‌های مختلفی برای خرید بلیط هواپیما ارزان وجود دارد که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم.

خرید آنلاین و جستجوی قیمت‌ها

چند سال پیش تنها راه خرید بلیط هواپیما مراجعه به آژانس‌ها و شرکت‌های هواپیمایی بود، اما امروزه می‌توانید بلیط را به‌صورت آنلاین خریداری کنید و جستجوی آنلاین به شما کمک زیادی می‌کند تا تمام آژانس‌ها، زمان پرواز، قیمت‌ها و کلاس‌هایی را که می‌خواهید ببینید و بعد از مقایسه خرید کنید.

خرید بلیط هواپیما چارتر یا همان لحظه آخری

می‌توانید تمامی قیمت‌های پروازهای چارتر را تا چند ساعت قبل از حرکت به مقصد مورد نظر پیگیری کرده و با قیمت مناسب خریداری کنید، زیرا همان‌طور که گفته شد قیمت این بلیط ها دائماً در حال تغییر است. پروازها با توجه به تعداد صندلی‌های موجود تخفیف داده می‌شوند که نام دیگر این گونه بلیط‌ ها خرید بلیط لحظه آخری است.

برخی آژانس‌های هواپیمایی با برخی هتل‌ها قرارداد. شما می‌توانید با خرید چند صندلی از تخفیفات رزرو هتل یا امکانات دیگر به‌صورت ویژه استفاده کنید. برای این  نوع بلیط ها تورهای مسافرتی زیادی وجود دارد که می‌توانید به‌صورت هوایی سفر کنید و چند روزی در هتل‌ها و مسافرخانه‌ها اقامت کرده و سفری بی‌دردسر را تجربه کنید. 

انواع پرواز چارتری

پرواز چارتر هواپیمایی است که تمامی صندلی‌های هواپیما توسط چارتر (دفتر خدمات مسافرتی) اجاره شده باشد. پروازهای چارتر گاهی با سفارش چارتر کننده در مسیرهای خاصی انجام می‌شود، اما در هر صورت بلیط  توسط آژانس مسافرتی چارتر کننده فروخته می‌شود. اگر چارتر کننده آژانس مسافرتی باشد، معمولاً پرواز چارتر در مسیرهای پرتردد انجام می‌شود، زیرا چارتر کننده مطمئن است که می‌تواند در آن مسیرها بلیت را بفروشد و مشکل خرده فروشی ندارد.

در پرواز چارتر، چارتر کننده فقط بلیت فروش را متحمل می‌شود، اما سایر مشکلات پرواز مانند حمل و نقل، بار، تأخیر، لغو پرواز، حوادث غیرمنتظره برای مسافران و هواپیما و ... بر عهده شرکت هواپیمایی و آژانس فروش است و آژانس فروشنده بلیط هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد و مسئولیتی نخواهد داشت.

پروازهای چارتری به چند نوع تقسیم می‌شوند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم:

چارتر کامل (Full Charter)

اجاره کامل کلیه صندلی‌های هواپیما برای مدت زمان مشخص توسط چارتر کننده را چارتر کامل گویند.

اجاره صندلی (Seat Charter)

یک چارتر کننده تعداد مشخصی از صندلی‌های هواپیما را برای مدت زمان معین اجاره می‌کند. این نوع پرواز خود دارای سه مدل کرایه صندلی شناور (اجاره صندلی شناور)، سیت چارتر به‌صورت مشخص (Block Seat) (اجاره صندلی‌های مشخص شده) و سیت چارتر بک تو بک (Back To Back) (اجاره صندلی رفت و برگشت) است.


 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه