ارسال به دیگران پرینت

وندی شرمن | قائم مقام وزارت خارجه آمریکا | نفت ایران

اعتراف عجیب قائم مقام وزارت خارجه آمریکا درباره ایران | تحریم ها برداشته می شود ؟

قائم مقام وزارت خارجه آمریکا با تأکید بر این که هنوز شانس احیای برجام علی‌رغم اختلافات فعلی وجود دارد، گفت که جهان به نفت ایران نیاز دارد.

اعتراف عجیب قائم مقام وزارت خارجه آمریکا درباره ایران | تحریم ها برداشته می شود ؟

وندی شرمن گفت: جهان به نفت ایران نیاز دارد.

«وندی شرمن» نفر دوم وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در مراسمی در «خانه بین‌المللی دانشجویان» (ISH) تصریح کرد که توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام هنوز از بین نرفته است.

وبگاه «واشنگتن دیپلمات» گزارش کرد که علی‌رغم آن که مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ایران از ماه فوریه در جریان بوده است و نشانه‌های اندکی از احتمال رسیدن به توافق جدید وجود دارد اما وندی شرمن بر این باور است که همچنان شانس رسیدن به توافق وجود دارد.

شرمن خصوص نفت ایران گفت: «فکر می‌کنم که یک توافق بسیار عملی وجود داشته باشد و ایران باید به آن پاسخ «آری» دهد. به بهترین شکلی که می‌توانیم بگوییم این است که آن‌ها نمی‌توانند به یک تصمیم برسند».

قائم مقام وزارت خارجه آمریکا همچون دیگر مقام‌های آمریکایی توپ را در زمین ایران انداخت و گفت که رسیدن به توافق به نفع ایران است و گفت: «آن‌ها کاهش تحریم‌ها دریافت می‌کنند. اقتصاد آن‌ها بهبود پیدا می‌کند و بار دیگر نفت خود را به فروش می‌رسانند و جهان به نفت ایران نیاز دارد بنابراین می‌توانند قیمت خوبی برای آن تعیین کنند. به نفع ایران است که این کار را انجام دهد اما آن‌ها در رسیدن به اجماع مشکل دارند. اتحادیه اروپا،‌ فرانسه، آلمان و انگلیس که در خصوص این توافق مذاکره کرده‌اند به همراه چین و روسیه همگی خواهان این توافق هستند».

وندی شرمن در خصوص سفر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی که انتقادات زیادی را به همراه داشت، گفت که هدف این سفر افزایش پتانسیل ثبات در یک بخش بی‌ثبات از جان بوده است. وی افزود: «وقتی خاورمیانه (غرب آسیا)، بی‌ثبات است، به نوعی به دیگر بخش منطقه و به جهان نیز نفوذ می‌کند».

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه