ارسال به دیگران پرینت

ریختن وایتکس | ریختن وایتکس در سینک

هرگز در سینک ظرف‌شویی وایتکس نریزید | خطرات ریختن وایتکس در سینک ظرفشویی

هیچ‌وقت وایتکس را در راه‌آب سینک نریزید چون باعث ایجاد مشکل در لوله‌ها می‌شود مخصوصاً اگر لوله‌ها پلاستیکی باشند

هرگز در سینک ظرف‌شویی وایتکس نریزید | خطرات ریختن وایتکس در سینک ظرفشویی

وایتکس را در سینک ظرف‌شویی نریزید 

وایتکس  مواد ضدعفونی‌کننده‌ای است که در خانه اکثر ما پیدا می‌شود. گاهی بعضی از لوله‌کش‌ها می‌گویند که برای ضدعفونی کردن لوله و از بین بردن بوی بد فاضلاب از وایتکس استفاده کنید. وایتکس اولین گزینه ما برای تمیز کردن سینک ظرف‌شویی است. درست است که باعث درخشان شدن سینک می‌شود اما مضراتی هم دارد. 

هیچ‌وقت وایتکس را در راه‌آب سینک نریزید چون باعث ایجاد مشکل در لوله‌ها می‌شود مخصوصاً اگر لوله‌ها پلاستیکی باشند. وقتی محلول سفید‌کننده را در فاضلاب می‌ریزید، بیشتر آن به خط فاضلاب می‌رسد ولی مقداری از آن نیز در لوله باقی می‌ماند تا زمانی که دوباره سینک را بشویید. اگر از مایع ضدعفونی دیگری بعد از وایتکس استفاده کنید ممکن است با مواد شیمیایی مثل آمونیاک ترکیب شود و بخارهای سمی ایجاد کند. 

این بخارها از طریق لوله‌کشی به گردش درمی‌آیند و ممکن است از لوله بیرون بزنند. در نتیجه بخارهای سمی از دریچه‌ها خارج و در هوای خانه پخش می‌شود. این بخارها حتی مقدار کمشان نیز برای کودکان و افراد مسن خطرناک است.  

چطور لوله‌های ظرف‌شویی را ضدعفونی کنیم؟ 

پاک‌کننده‌های فاضلاب معمولاً حاوی سود سوزآور هستند اما لازم نیست این ماده را در سینک بریزید. می‌توانید از ترکیب سرکه و جوش‌شیرین استفاده کنید. یک‌دوم فنجان جوش‌شیرین را در سینک بریزید. نصف سینک را با آب و سرکه پر کنید. این ترکیب دی‌اکسیدکربن آزاد می‌کند و کف می‌کند. صبر کنید تا کف بخوابد و بعد نیم گالن آب جوش در سینک بریزید و آن را بشویید. همچنین با استفاده از آب‌اکسیژنه، سرکه، جوش شیرین، روغن درخت چای یا آبلیمو نیز می‌توانید سینک را تمیز و درخشان کنید. هرکدام از این مواد به پاکیزگی سینک و لوله‌ها کمک می‌کنند. 

سعی کنید برای پاک کردن سطوح از تمیزکننده‌های طبیعی استفاده کنید. استفاده زیاد از سفیدکننده‌ها باعث آسیب به ریه شما می‌شود و برای سلامت افراد خانواده مضر است. 

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه