ارسال به دیگران پرینت

گربه ها | تنفر گربه ها از این بو

بوهایی که گربه‌ها از آن‌ها متنفرند | گربه ها از این بوها فراری‌اند

آیا می‌دانستید بوهایی وجود دارند که گربه‌ها از آن‌ها متنفرند؟ گربه‌ها بینی بسیار حساسی دارند و بوی نامطبوع باعث آزارشان می‌شود. به یاد داشته باشید که گربه‌ها به همان بوهایی که ما دوست داریم علاقه ندارند.

بوهایی که گربه‌ها از آن‌ها متنفرند | گربه ها از این بوها فراری‌اند

بوهایی که گربه‌ها از آن‌ها متنفرند

آیا می‌دانستید بوهایی وجود دارند که گربه‌ها از آن‌ها متنفرند؟ گربه‌ها بینی بسیار حساسی دارند و بوی نامطبوع باعث آزارشان می‌شود. به یاد داشته باشید که گربه‌ها به همان بوهایی که ما دوست داریم علاقه ندارند. پس ممکن است شما عاشق بوی عطر جدیدی که خریده‌اید باشید ولی گربه‌تان از آن تنفر داشته باشد. بوهایی که گربه‌ها دوست ندارند:

زباله

یکی از بوهایی که گربه‌ها از آن متنفرند بوی آشغال است. اگر جایی که برای اسکان گربه در نظر گرفته‌اید کثیف باشد گربه طرف آن نمی‌رود. حتماً باید آن جعبه یا خانه گربه تمیز باشد.

بوی گربه‌های دیگر

گربه‌ها از بوی گربه‌های جدید خوششان نمی‌آید ولی با بوی گربه‌هایی که می‌شناسند مشکلی ندارند. بوی گربه جدید باعث می‌شود که گربه از خانه فراری شود.

ماهی بد

گربه‌ها با انسان‌ها تفاوت دارند اما در این یک مورد شبیه به هم‌اند. بوی بد ماهی برایشان بسیار ناخوشایند است. پس سعی نکنید ماهی‌های فاسد یا مانده را به آن‌ها دهید چون دوست ندارند و ممکن است بیمار شوند.

بعضی از میوه‌ها و سبزیجات

ممکن است بعضی از میوه‌ها بوی خوبی داشته باشند ولی گربه‌ها نظر دیگری دارند. بعضی از میوه‌ها و سبزیجات مثل گوجه‌فرنگی، پیاز، سیر، موز، مرکبات و نعناع تازه برای گربه‌ها آزاردهنده است.

مواد شوینده

علاوه بر اینکه خوردن مواد شوینده برای گربه‌ها سمی است، آن‌ها بوی این مواد را هم دوست ندارند. بویایی گربه بسیار حساس است و از مناطقی که در آن از مواد شوینده استفاده شده دوری می‌کند. بهتر است برای تمیز کردن خانه از پاک‌کننده‌های با بوی ملایم‌تر استفاده کنیم.

اسطوخودوس

رایحه گل‌ها حس بویایی گربه‌ها را تحریک می‌کند. بوی اسطوخودوس برای انسان خوشایند است اما گربه‌ها آن را دوست ندارند. بوی زیاد این گل می‌تواند باعث مسموم شدن آن‌ها نیز بشود.

قهوه

گربه‌ها بوی قهوه را دوست ندارند. چه تفاله آن باشد و چه دانه و قهوه تازه دم شده. آن‌ها به کافئین واکنش منفی نشان می‌دهند. خوردن قهوه برای آن‌ها ضرر دارد.

سرکه

سرکه برای گربه‌ها سمی نیست ولی بوی آن را دوست ندارند. می‌توانید از سرکه برای پاک کردن جاهای مختلف خانه استفاده کنید ولی حواستان باشد که بوی سرکه برای شما محو می‌شود ولی برای گربه‌تان ماندگار می‌شود و ممکن است نفس کشیدن برایش طاقت‌فرسا شود.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • خانه دار ارسالی در

      ممنون مطالب بسیار خوب و مفیدی بود
      من از گربه های معمولی در حیاط خونه نگهداری می کنم . خیلی تمیز هستن و اهالی ساختمان هم بهشان رسیدگی می کنند . مراقب مخلوقات خدا باشیم

    • نازی جان و بقیه محله ارسالی در

      گربه هم خوشگله هم خیلی شکستنی و حساس و نازنازی !!!!!!

    • علی ارسالی در

      سلام برشما، من هم به حیوانات و هم محلی های دیگر خیلی به گربه ها و به خصوص سگ ها رسیدگی میکنیم، ولی در مطلبی که گذاشتید گربه ها از بوی آشغالها بدشان می آید در ظاهر چیز دیگری را ثابت میکند، ما همه دیدیم که گربه ها نتنها از بوی زباله بدشان نمیآید بلکه داخل سطل های زباله هم میروند، و حتی گفته بوده اید که از بوی ماهی بدشان می آید ولی آنها دوست دارند به خصوص تن ماهی، ما وقتی یکروزی میخواستیم بشینیم یک تن ماهی بخوریم گربه ها ریختن دور و ورمان!

    • ناشناس ارسالی در

      اگه گربه از بویه آشغال فراری هستش پس چرا میره تو آشغال ها دنبال غذا می گرده؟

      • ناشناس ارسالی در

        گربه تمیز هست اگه جایی واقعا بد بو و کثیف باشه دیگه نمی ره

      • zizi ارسالی در

        دقیقا برعکس گفتی .

      • ناشناس ارسالی در

        عزیزم ادمها هم از شدت گرسنگی و فقر تا کمر میرن توی سطل زباله گربه بیچاره که جای خود داره

    • نام ارسالی در

      گربه از بوی اشغال خوشش نمیاد ولیمثل زباله گرد ها وقتی گرسنش نه مجبورن توی اشغال ها دنبال غذا بگردن و هر چیز فاسد و بد بویی رو هم بخورن.. و اینکه گربه از فقط از بوی ماهی فاسد خوشش نمیاد نه اینکه کلا از بوی ماهی.. گربه ها عاشق بوی هر نوع گوشتی هستن..

    • ناشناس ارسالی در

      اگه گربه های میرن تو سطل آشغال از زور گرسنگی هست نه اینکه به‌ زباله و بوش علاقه داشته باشند!! در ضمن گربه ها از تمیز ترین حیوانات هستن و مدام با لیسیدن مشغول تمیز کردن خود هستند..

    • ناشناس ارسالی در

      درباره بعضی نکات مثل بوی ماهی گندیده و زباله بزای منم سواله که از اجبار میرن آشغال ها و ماهی مونده یا علاقه دارن و نظرتون اشتباه بود، اما در کل خوندن مطلبش جالب بود.اگه مطالب درست باشه یه چیزی یاد گرفتم

    • سینا ارسالی در

      اخ جون مرسی از راهنماییتون.دیگه فهمیدیم چی کار کنیم تا این گربه های ولگرد اشغال و کثیف نیاند تو حیاطمون.

    • .:. ارسالی در

      بوی گاز متان چی😂

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه