ارسال به دیگران پرینت

مورچه‌ها | راحتی از دست مورچه‌ها

ترفندهای سریع و قطعی برای خلاص شدن از دست مورچه‌های خانه

به طور کلی مورچه‌ها موجودات بی‌آزاری هستند. اندازه یک مورچه نصف گیره کاغذ است اما هجوم کلونی مورچه‌ها یک مزاحمت ناخوشایند است. استفاده از داروهای شیمیایی نیز می‌تواند مضرتر از خود مورچه‌ها باشند.

ترفندهای سریع و قطعی برای خلاص شدن از دست مورچه‌های خانه

چگونه از شر مورچه‌ها در خانه خلاص شویم؟

به طور کلی مورچه‌ها موجودات بی‌آزاری هستند. اندازه یک مورچه نصف گیره کاغذ است اما هجوم کلونی مورچه‌ها یک مزاحمت ناخوشایند است. استفاده از داروهای شیمیایی نیز می‌تواند مضرتر از خود مورچه‌ها باشند.

طبق مطالعات انجام شده بیش از 10000 گونه مورچه شناخته شده در جهان وجود دارد و بیشتر آن‌ها بی‌ضرر هستند. به طور معمول اندازه یک مورچه نصف گیره کاغذ است اما هجوم کلونی مورچه‌ها یک مزاحمت ناخوشایند است. مورچه‌های مونوموریوم می‌توانند حامل باکتری‌های بیماری‌زا برای افراد باشند. مورچه‌های فرعون با آسم و آلرژی مرتبط هستند و مورچه‌های نجار می‌توانند به چوب آسیب برسانند و سایر مورچه‌ها از جمله مورچه‌های آتشین، مورچه‌های دروگر، مورچه خاک باغچه و مورچه‌های دیوانه را گاز بگیرند و انسان و حیوانات خانگی را نیش بزنند.

در اینجا چند راه طبیعی برای خلاص شدن از شر مورچه‌ها به شما یاد می‌دهیم.

قدم اول این است که منبع جذب مورچه‌ها در خانه و یا آشپزخانه‌تان پیدا کنید. مسیر مورچه‌ها را مشاهده کنید و دنبال کنید و آنچه را که آن‌ها در جستویش هستند، بردارید.

1. سرکه سفید

مورچه‌ها بوی سرکه را دوست ندارند و محلول سرکه سفید و آب یک روش رایج برای دفع و کشتن مورچه‌ها است. این ترکیب را هرجا که مورچه دیدید اسپری کنید. اگر یک هفته یا بیشتر استفاده کنید، شاهد نتیجه مطلوب خواهید بود.

2. مرکبات

استفاده از مرکبات بدون اینکه مورچه ها را بکشد، دفع کننده عالی است. مورچه‌ها از بوی مرکبات همچون لیمو ترش و پرتقال متنفرند. پوست مرکبات در ورودی‌های خانه پخش کنید.

3. روغن نعنا فلفلی

این روغن یکی از بهترین راه حل‌های خانگی برای حیوانات خزنده در خانه و باغ شما است. بوی نعنا به اندازه‌ای قوی است که حشرات، مورچه‌ها، مگس‌ها و پشه‌ها را سریعا دفع می‌کند. می‌توانید این روغن را روی طاقچه‌ها، قرنیزها و ورودی‌های خانه اسپری کنید.

4. دارچین

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که دارچین دارای سینامالدهید است و برای دفع و کشتن مورچه‌ها موثر است. دارچین پودر شده را اطراف ورودی‌های خانه قرار دهید و یا پنبه را به پودر دارچین آغشته کنید و نزدیک منبع مورچه‌ها قرار دهید.

5. نمک

نمک را در گوشه گوشه‌های خانه پخش کنید و اسپری آب و نمک نیز می‌تواند مورچه‌ها را به دلیل کم آبی از بین ببرد.

6. فلفل قرمز یا فلفل سیاه

بوی فلفل بسیار برای مورچه‌ها آزاد دهنده است. مناطقی که مورچه‌ها به آن دسترسی ندارند، فلفل بپاشید و همچنین می‌توانید از محلول آب و فلفل استفاده کنید.

7. قهوه

محققان سه نوع قهوه را روی سه گونه مورچه از جمله مورچه فرعون، مورچه شبح و مورچه سر بزرگ آزمایش کردند و متوجه شدند که قهوه عربی بالاترین مرگ و میر را در مورچه‌ها ایجاد می‌کند.

• تمام ورودی‌های خانه را مهر و موم کنید و هر شکافی که می‌بینید را درز بندی کنید.

• شیرینی‌ها و خوراکی‌ها را در ظرف‌های در بسته نگهداری کنید و در داخل یخچال بگذارید.

• کف زمین، پیشخوان آشپزخانه و کابینت‌ها را به طور مرتب تمیز کنید.

• زباله‌ها را در خانه نگه ندارید و بیرون بیندازید.

 

با این ترفند به راحتی از شر حشرات موذی راحت شوید

مگس ها از باکتری ها تغذیه می کنند و معمولاً در مناطق مرطوب زندگی می کنند. جالب است بدانید که مگس ها می‌توانند در تصفیه خانه‌های فاضلاب، به تمیز کردن آب کمک کنند.

 
با این ترفند به راحتی از شر حشرات موذی راحت شوید
سوراخ های کوچک را ببندید و خانه خود را تمیز نگه دارید. سوسک‌ها، براحتی از شکاف‌ها و چاه ها وارد خانه میشوند. . یک عدد پیاز را خرد کرده و یک قاشق چایخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید و این مواد را در گوشه و کنار خانه بریزید. هر روز اینکار را تکرارکنید تا دیگر هیچ سوسکی نبینید.

آفات گیاهان

۱/۲ فنجان فلفل تند را با ۱/۲ فنجان سیر یا پیاز مخلوط کنید، سپس آن‌ها را مخلوط کنید تا تبدیل به خمیر شود. خمیر را با۵۰۰میلی لیتر آب گرم مخلوط کنید. بگذارید ۲۴ ساعت در مکانی گرم بماند، آن را صاف کرده و گیاهان خود را با این مایع اسپری کنید تا حشرات موذی را از بین ببرید .

عنکبوت

این ترفند عنکبوت‌ها را نمی‌کشد، اما آن‌ها را دور نگه می‌دارد زیرا این حشرات بوی تند را دوست ندارند. ۵ تا ۱۰ قطره روغن نعناع را به ۲۰۰ میلی‌لیتر آب و ۴/۱ قاشق چایخوری مایع شوینده اضافه کنید، آن را خوب تکان دهید و هفته‌ای یک‌بار درهر جایی که فکر میکنید عنکبوت دارد اسپری کنید. روغن نعناع را می توان با روغن اکالیپتوس، سیترونلا، اسطوخودوس یا درخت چای جایگزین کرد.

مورچه ها

ظاهراً مورچه‌ها از بوی دارچین متنفرند. مقداری پودر دارچین را در قسمت‌هایی از خانه‌تان که فکر می‌کنید مورچه‌ها از آنجا وارد می‌شوند، بریزید. برای نتایج مؤثرتر، می‌توانید مقداری اسانس بگیرید و آن را به پودر دارچین اضافه کنید. اگر نمی‌خواهید پودر دارچین را روی زمین بریزید و از چوب دارچین استفاده کنید.

کنه های گرد و غبار

آنها در گرد و غبار خانگی زندگی می‌کنند، مکان‌های گرم‌تر را دوست دارنند مثل تخت خواب و بالشت.

۶ قاشق چایخوری روغن اکالیپتوس را با ۱.۵ قاشق چایخوری و پودر لباسشویی در ۱ سطل آب مخلوط کنید و با آن ملحفه و بالشت را را خیس کنید، سپس آنها را بشویید. آن را برروی چیزهایی که قابل شستشو نیستند، اسپری کنید و آن را با یک پارچه تمیز پاک کنید. اگر بوی روغن اکالیپتوس را دوست ندارید، می‌توانید آن را با روغن درخت چای جایگزین کنید، که به همان اندازه در خلاص شدن از شر آفت مؤثر است.

شپشک‌ها

شپشک‌ها بوی برگ بو یا میخک را دوست ندارند. یک میخک یا یک برگ بو را روی قسمت بالایی و اطراف ظروف مواد غذایی مانند غلات، برنج و غیره و بیندازید تا دور شوند.

منجمد کردن یا گرم کردن غذاها نیز مؤثر است. اگر فکر میکنید که غذایتان شپشک‌ میزند ، می‌توانید غذا را تا ۱۴۰ درجه فارنهایت گرم کنید، یا می‌توانید غذای آلوده را به مدت 3 روز در فریزر قرار دهید.

مگس ها

مگس ها از باکتری ها تغذیه می کنند و معمولاً در مناطق مرطوب زندگی می کنند. جالب است بدانید که مگس ها می‌توانند در تصفیه خانه‌های فاضلاب، به تمیز کردن آب کمک کنند.

راه اول: برای خلاص شدن از شر آنها ، ابتدا باید سینک خود را تمیز و ضدعفونی کنید. ۱/۲ فنجان جوش شیرین و نمک را با ۱ فنجان سرکه مخلوط کنید و از آب گرم برای شستشوی مخلوط استفاده کنید.

راه دوم: یک کاسه را با سرکه سیب پر کنید و روی آن را با پوشش پلاستیکی بپوشانید. با خلال دندان چند سوراخ در پوشش پلاستیکی ایجاد کنید. این ترفند برای مکانی که پروانه ها دارد، استفاده میشود.

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      فقط نشستی مزخرف نوشتی برو رو درختای پرتقال لیمو پور مورچه هست رو بوته های فلفلو نعناع پور مورچه هست

    • فرشته ارسالی در

      من دارچین رو امتحان کردم واقعا کارساز بود.
      سه سال تمام باخیال راحت زندگی کردم .
      دنبال لونه ها بگردین تمام راهاشون رو پودر دارچین بریزین محال دیگه مورچه ببینین

    • حميدرضا ارسالی در

      یکم بیشتر تبلیغ بزارید

    • محمد۰۹۱۸۹۰۶۷۹۱۴ ارسالی در

      موریانه راچطور برطرف کنیم

    • ناشناس ارسالی در

      شما خونه تون مورچه داره

    • حمیدرضاصمدی بهرامی ارسالی در

      سلام وعرض ادب این خبرمورچه خیلی جالب بد،مشکل خیلی از خانه هاراحل
      می کنه دستتون دردردنکنه،
      وامااخباردیگرتون به هیچ دردی نمیخوره
      بازنشسته تامین اجتماعی درحال دست
      وپازدن درفقرمالی ومنتظرمرگ.

    • ناشناس ارسالی در

      شما خونتون مورچه داره،🤣

      • ناشناس ارسالی در

        شما خونتون موزه داره😂🤣بله که داره!!!!!😆🤣

      • ناشناس ارسالی در

        اقای محقق اینطوری که شما پیشنهاد واسه رفع مورچه ها دادید باید یک عطاری باز کنیم قهوه و فلفل و دارچین و لیمو و پرتقال و سرکه و جوش شیرین و اشک چشم و خرطوم فیل بنگالی فقط ماست و سالاد و خیارشور رو نگفتی

    • سیمین ارسالی در

      ممنونتم

    • ناشناس ارسالی در

      خوب بود

    • مهدی فرمان بر ارسالی در

      یک راهکار برای نابودی مورچه در محیط خانه:
      هنگامی که مرغ میل کردید استخوانهای آن را در یک بشقاب بگذارید ودو تا سه روز درکنار گوشه اتاق قرار دهید کل کلنی مورچه به دور ان جمع میشود و سپس با جارو برقی ترتیب آنها را بدهید ۳روز پشت سرهم این کار رو تکرار کنید جمعیت آنها تقریبا به صف میرسد

      • حسین ارسالی در

        از اسپری سوسک کش تارو مار استفاده کنید و برای همیشه از دستشان راحت شوید

      • ناشناس ارسالی در

        داش کیسه جارو برقی میشه لونه مورچه ها که🤔

    • ناشناس ارسالی در

      جون ک با شماره میای اینجا

    • ارسالی در

      شما خونتون مورچه داره؟ 😂

    • محنا ارسالی در

      مورچه هابه ماحمله کردن من میخام دارچین امتحان کنم اریه

    • موسوی ارسالی در

      برای دفع مارمولک چه راهکاری دارید

      • ناشناس ارسالی در

        مارمولک خوبه نکشیدش خودش حشرات موذی رو میخوره سمی هم نیست هیچ آزاری نداره اگه مارمولک باشه سوسکها رو میخوره

    • ایوب ارسالی در

      بهترین روش که خودم‌جواب گرفتم

      سم مورچه با اب حل بکنید بعد با پمپ شیشه پاک کن بپاشید روی مسیر موروچه و زیر کابینت ووو......

    • ناشناس ارسالی در

      مفیدبود مرسی

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه