ارسال به دیگران پرینت

قوانین حمل بار مجاز در هواپیما

قوانین خاص سفر با هواپیما | این قوانین پیچیده می باشد

پس از اینکه بلیط خود را رزرو کردید، نسبت به زمان پرواز و مشخصات مسافر مطمئن شوید.

 قوانین خاص سفر با هواپیما  | این قوانین پیچیده می باشد

پس از اینکه بلیط خود را رزرو کردید، نسبت به زمان پرواز و مشخصات مسافر مطمئن شوید.

سفر با هواپیما همانند وسایل نقلیه دیگر مثل قطار و اتوبوس دارای قوانین خاصی می باشد که در برخی موارد این قوانین سختگیرانه تر است. این قوانین به ویژه برای کسانی که تجربه اولین سفر با هواپیما را دارند، پیچیده تر می باشد. قوانینی که در سفر با هواپیما وجود دارد از هنگام رزور و قبل از سوار شدن شروع شده و تا هنگام رسیدن به فرودگاه مقصد ادامه دارد.

پس از اینکه بلیط خود را رزرو کردید، نسبت به زمان پرواز و مشخصات مسافر مطمئن شوید. همچنین بهتر است یک ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید زیرا مراحل سوار شدن به هواپیما شامل بازرسی و دریافت کارت پرواز ممکن است طولانی شود. قوانین هواپیما شامل قوانین مربوط به حمل اشیاء، بار مجاز و قوانین مربوط به مسافرین کودک، سالمند و بیمار است.

 

قوانین حمل بار مجاز در هواپیما.

 

قوانین حمل بار مجاز در هواپیما

این مورد، از قوانین مهم در پرواز می باشد زیرا اگر بار مجاز شما بیشتر از حد تعیین شده باشد، باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. هنگام ورود به گیت فرودگاه، چمدان شما از نظر وزن و ابعاد بررسی می شود. شما می توانید مقداری بار، به عنوان بار همراه را با خود به کابین مسافران ببرید. بطور کلی بار مسافران باید در ابعاد حداکثر 56 سانتی متر طول و 45 سانتی متر عرض، با پهنای 25 سانتی متر باشد.

میزان بار مجاز به ایرلاین، کلاس پروازی و مقصد شما بستگی دارد که شهرهای داخلی باشد یا خارجی. به طور کلی میانگین وزن استاندارد چمدان و بار مسافران، 20 الی 50 کیلوگرم است. توصیه می کنیم قبل از پرواز، با مراجعه به سایت مربوطه نسبت به بار مجاز و شرایط آن آگاه شوید. این میزان بار مجاز در پروازهای اکونومی داخلی حدود 20 کیلوگرم و در کلاس های بیزینس، 30 کیلوگرم است. وزن این بار در کلاس اکونومی خارجی، 30 کیلوگرم تعیین شده است.

 
 

قوانین مربوط به حمل اشیاء در هواپیما

همانطور که گفته شد، مسافران می توانند، مقداری وسایل به عنوان بار همراه در کابین هواپیما داشته باشند. این وسایل معمولا شامل کیف دستی، مدارک، کیف پول و لپ تاپ می باشد. هنگام ورود به گیت پرواز، مسافران مورد بازدید بدنی قرار می گیرند و محتویات چمدان نیز بررسی می شود. ورود اشیاء زیر به داخل هواپیما ممنوع است.

– وجود انواع چاقو و وسایل نوک تیز، ابزار و وسایل دفاع شخصی در کابین هواپیما ممنوع است.

– به همراه داشتن مواد غذایی فاسد شدنی، سیگار الکترونیک و باتری در بار ممنوع می باشد.

– وجود مواد محترقه، انواع سلاح سرد و گرم،  اسپری، مواد آزمایشگاه و کلر در کابین و بار غیرمجاز است.

– وسایل آرایشی مانند انوع عطر و ادکلن، کرم و اسپری را نمی توان در کابین هواپیما به همراه داشت و باید در قسمت بارها قرار داد.

قوانین مربوط به کودکان و نوزدان

قوانین سفر با هواپیما برای کودکان در ایرلاین های مختلف، یکسان نیست و نرخ متفاوتی برای آن ها در نظر می گیرند. این قوانین در پروازهای چارتر و سیستمی نیز حاکم است، بطوریکه در پروازهای چارتری از نوزادان هزینه ای دریافت نمی شود اما نرخ کودکان و بزرگسالان یکسان می باشد.

– حداقل سن نوزادان برای سوار شدن به هواپیما، یک الی دو هفته تعیین شده است و در صورت لزوم، نیازمند گواهی پزشکی می باشد.

 

– کودکان زیر دو سال، طفل بوده و نیازی به دریافت بلیط ندارند. اما معمولا در پروازهای سیستمی برای آنها حدود 10 درصد بهای بلیط دریافت می شود.

– بر اساس این قوانین، به ازای هر کودک می توان 10 کیلوگرم بار به همراه داشت.

– کودکان 2 الی 12 سال، تحت عنوان کودک بوده که صندلی های جداگانه برای آن ها قرار داده می شود و هزینه بلیط آن ها، حدود 70 درصد بزرگسالان است.

– همچنین اگر یک بزرگسال، دو نوزاد همراه خود داشته باشد، باید یک صندلی دیگر برای آن ها رزرو کند که 50 درصد هزینه را پرداخت می کند.

– یکی از خدماتی که هواپیماها ارائه می دهند، سفر کودک 5 تا 12 سال بدون همراه است. بدین منظور، والدین باید فرم رضایت را تکمیل کنند.

قوانین حمل دارو در پرواز

اگر در طول سفر خود نیاز به داروی خاصی دارید باید مدارک پزشکی مربوطه و مجوز لازم را داشته باشید. این قوانین برای ایرلاین های مختلف، یکسان نبوده و نوع دارو بر تعداد و شرایط حمل آن تاثیرگذار می باشد. اگر مقصد شما شهرهای خارج از کشور می باشد، حتما نسبت به شرایط حمل دارو اطلاعات لازم را کسب کنید زیرا ورود برخی داروها ممنوع می باشد.

قوانین هواپیما برای افراد بیمار و یا کم توان.

قوانین هواپیما برای افراد بیمار و یا کم توان

 

اگر در طول سفر فرد سالمند و یا بیمار همراه شماست، توصیه می کنیم از روز قبل با مسئولان مربوطه هماهنگی لازم را انجام دهید تا هنگام سوار شدن، مشکلی برای شما ایجاد نشود. در صورتی که یکی از همراهان شما بیمار می باشد و یا به دلیل بیماری برای دریافت مشاوره پزشکی با هواپیما سفر می کند، باید مجوزهای لازم را از قبل دریافت کنید. علاوه بر آن، افرادی که بیماری های زیر را دارند باید نسبت به دریافت مجوز پرواز از پزشک معتبر اقدام کنند:

– بیماران قلبی عروقی و یا کسانی که بیماری های عفونی دارند.

– بیمارانی که به تازگی جراحی عمیق داشته و یا دچار آسم می باشند.

– افرادی که شرایط روحی و روانی مناسبی ندارند.

حقوق مسافران در پرواز

علاوه بر قوانینی که مسافران باید رعایت کنند، ایرلاین ها نیز موظف به رعایت قوانین می باشند. این قوانین تحت عنوان حقوق مسافرین بوده که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر است:

– شرکت های هواپیمایی باید اطلاعات لازم را به طور دقیق در اختیار مسافران قرار دهد.

– ایرلاین ها در مقابل بار تحویلی مسافران مسئول بوده و در صورت گم شدن باید خسارت آن را پرداخت کنند.

– در صورتی که پرواز با تاخیر روبه رو و یا کنسل شد، ایرلاین مربوطه موظف به رزرو بلیط دیگر و یا پرداخت بهای آن می باشد.

– در صورتی که پرواز در یک ساعت قبل از پرواز یا کم تر از سوی ایرلاین لغو شود، باید علاوه بر بهای بلیط، خسارت آن را نیز پرداخت کند.

– ایرلاین ها موظف اند که حداقل خدمات بهداشتی و رفاهی شامل سرویس بهداشتی، تغذیه در هواپیما و تهویه مناسب را در اختیار مسافران قرار دهند.

مطلب پایانی

در این مقاله، اطلاعات کاملی از قوانین مختلف در سفر با هواپیما بررسی شد. با این وجود شرایط دیگری نیز ممکن است برای شما ایجاد شود که در این مطلب ذکر نشده باشد. پیشنهاد ما این است که این قوانین را در سایت ایرلاین مربوطه جستجو کنید. علاوه بر این، برخی از این قوانین با توجه به شرایط مختلف قابل تغییر بوده و برخی دیگر ثابت می باشند.

منبع : وقت صبح
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه