ارسال به دیگران پرینت

فنلاند | پناهگاه زیر زمینی

پناهگاه‌های زیرزمینی فنلاند برای روزهای سخت+ ویدئو

پناهگاه‌های در زیر سطح شهر هلسینکی نشان داده می شوند که دارای امکانات کامل برای حضور مردم در صورت بروز هرگونه درگیری هستند

پناهگاه‌های زیرزمینی فنلاند برای روزهای سخت+ ویدئو

 پناهگاه‌های زیرزمینی فنلاند برای روزهای سخت

فنلاند در حالی به شکل رسمی درخواست خود را برای عضویت در سازمان امنیتی ناتو ارائه کرده که به دلیل همسایگی با روسیه، نگران واکنش تند از سوی مسکو است. در این گزارش تلویزیونی، پناهگاه‌های در زیر سطح شهر هلسینکی نشان داده می شوند که دارای امکانات کامل برای حضور مردم در صورت بروز هرگونه درگیری هستند

 

 

همچنین بخوانید:

 

اردوغان:

فنلاند و سوئد خانه تروریست‌هاست

یک روز پس از اعلام درخواست فنلاند برای عضویت در ناتو، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از مخالفتش با پیوستن فنلاند و سوئد به این پیمان امنیتی جمعی خبر داد. اردوغان که کشورش از اعضای قدیمی ناتو است، از عضویت فنلاند و سوئد ناخشوند است. او امروز و پس از نماز جمعه استانبول به خبرنگاران گفت: «ما نظر مثبتی نداریم. کشور‌های اسکاندیناوی مانند مهمانخانه سازمان‌های تروریستی هستند.»

 فنلاند و سوئد خانه تروریست‌هاست
 

 یک روز پس از اعلام درخواست فنلاند برای عضویت در ناتو، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از مخالفتش با پیوستن فنلاند و سوئد به این پیمان امنیتی جمعی خبر داد.

از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، افکار عمومی و احزاب فنلاند و سوئد گرایشی بی‌سابقه برای عضویت در ناتو پیدا کرده‌اند به گونه‌ای که مقامات دولت فنلاند روز گذشته از تمایل فنلاند برای عضویت در این پیمان خبر دادند. قرار است که فردا یکشنبه نظر رسمی فنلاند منتشر شود سوئد نیز گفته است که فردا یکشنبه تصمیم خود را اعلام خواهد کرد.

 

فنلاند بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با روسیه دارد و با عضویتش در ناتو میزان مرزهای مشترک روسیه و ناتو دو برابر می‌شود. سوئد اما بر خلاف فنلاند مرز مشترکی با روسیه ندارد. روسیه روز گذشته به هر دو کشور اسکاندیناوی فنلاند و سوئد هشدار داد. وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تهدید کرد که روسیه ناچار خواهد شد تا دست به اقدامات تلافی جویانه بزند.

 

چرا اردوغان ساز مخالف می‌زند؟

 

اردوغان که کشورش از اعضای قدیمی ناتو است، از عضویت فنلاند و سوئد ناخشوند است. او امروز و پس از نماز جمعه استانبول به خبرنگاران گفت: «ما نظر مثبتی نداریم. کشورهای اسکاندیناوی مانند مهمانخانه سازمان های تروریستی هستند.» از سخنان اردوغان اینگونه استنباط می‌شود که ترکیه از حضور گروه‌های و احزاب کرد مخالف آنکارا در کشورهای اسکاندیناوی ناراضی است.

 

دولت ترکیه معمولا گروه‌های کرد مخالف خود را «تروریستی» معرفی می‌کند.

 

منبع : سهند ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه