ارسال به دیگران پرینت

موفقیت | شخصیت مستقل | کودکان

چگونه به فرزند خود کمک کنیم که شخصیت مستقل داشته باشد؟

آیا می‌دانستید که می‌توانید با تشویق فرزندتان به تمرین برخی مهارت‌های ساده در خانه در سال‌های اول زندگی‌اش، به عنوان حمایت و اشتیاق که به رشد ذهن او کمک می‌کند، به موفقیت او در آینده کمک کنید؟ شما با اینکار می‌توانید او را تبدیل به فردی مثبت و تاثیرگذار در جامعه کنید.

چگونه به فرزند خود کمک کنیم که شخصیت مستقل داشته باشد؟

چگونه به فرزند خود کمک کنیم که شخصیت مستقل داشته باشد؟

کار گروهی

کودک باید در کار‌های گروهی شرکت کند، چه از طریق بازی با دوستانش و چه از طریق کمک به والدین یا خواهران و برادرانش در کار‌های خانه. مادر باید فرزندش را به این کار تشویق کند، زیرا این امر به تقویت مهارت‌های او در کار گروهی و رشد کمک می‌کند.

توانایی سازگاری با جامعه

مادر باید با کمک به کودک در بازی‌های گروه در سازگاری او با جامعه کمک کند تا بتواند دوستان بیشتری را بشناسد و در عین حال به او کمک کند بازی‌هایی را انجام دهد که نیاز به تخیل دارد، زیرا به فعال شدن حافظه او و ابداع ایده‌های جدید و متفاوت کمک می‌کند.

تفکر انتقادی

این نوع تفکر به رشد توانایی جذب اطلاعات جدید و تعیین بهترین راه برای استفاده از آن‌ها در موقعیت‌های مختلف کمک می‌کند. علاوه بر این به کودک کمک می‌کند تا راه‌حل‌های جدید و متفاوتی برای مشکلاتی که تجربه می‌کند، ارائه کند.

حل مسئله

بسیاری از والدین مشکلاتی را که فرزندانشان در آن گرفتار شده اند حل می‌کنند و همین باعث می‌شود که به فکر حل مشکلات خود نباشند، بنابراین والدین باید به فرزندان خود بیاموزند که به فکر یافتن راه حل‌های مختلف برای مشکلاتی باشند که از دوران کودکی با آن مواجه بوده اند. به طوری که وقتی بزرگ شدند توانایی بیشتری برای رویارویی با مشکلات خود پیدا کنند.

خود کنترلی

با آموزش تمرینات خودکنترلی و تصمیم گیری صحیح باید به کودک توانایی خودکنترلی و عدم عجله در تصمیم گیری را آموخت.

منبع : همشهری
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه