ارسال به دیگران پرینت

وال استریت ژورنال:

کوشنر برای سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلارِ عربستان در اسرائیل برنامه‌ریزی می‌کند

روزنامه وال استریت ژورنال امریکا اعلام کرد صندوق سرمایه‌گذاری جدید «جراد کوشنر» در حال برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلار از اموال عربستان در شرکت‌های نوپای اسرائیلی است. این تصمیم نخستین حالت علنی است که اموال صندوق سرمایه‌گذاری عربستان راهی اسرائیل می‌شود، این در حالی است که دو طرف رابطه دیپلماتیک علنی با یکدیگر ندارند

 کوشنر برای سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلارِ عربستان در اسرائیل برنامه‌ریزی می‌کند

 روزنامه وال استریت ژورنال امریکا اعلام کرد صندوق سرمایه‌گذاری جدید «جراد کوشنر» در حال برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلار از اموال عربستان در شرکت‌های نوپای اسرائیلی است.

 این روزنامه امریکایی به نقل از منابع آگاه نوشت شرکت Affinity Partners توانسته بیش از 3 میلیارد دلار از جمله 2 میلیارد دلار از صندوق سرمایه‌گذاری عربستان جمع‌آوری کند و اکنون 2 شرکت اسرائیلی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده است.

این تصمیم نخستین حالت علنی است که اموال صندوق سرمایه‌گذاری عربستان راهی اسرائیل می‌شود، این در حالی است که دو طرف رابطه دیپلماتیک علنی با یکدیگر ندارند اما این سرمایه‌گذاری می‌تواند به تسریع در توافق عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو بیانجامد.

به نوشته وال استریت ژورنال مسئولان سعودی با امکان سرمایه‌گذاری شرکت Affinity Partners در شرکت‌های اسرائیلی موافقت کرده‌اند و با این کار، عربستان می‌تواند اقتصاد خود را به روی شرکت‌های اسرائیلی از طریق همکاری با کوشنر بگشاید.

این روزنامه امریکایی نوشت: کوشنر طی مذاکرات به مسئولان سعودی هشدار داده که رسیدن به اقتصاد اسرائیل که آن را « سیلیکن وادی در خاورمیانه» توصیف کرده به نفع کشورهای امضاکننده توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از دست خواهند داد.

کوشنر پیشتر در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود: به پروژه‌های سرمایه‌گذاری به عنوان امتدادِ فعالیت خود در کاخ سفید در تقویت مناسبات اسرائیل و همسایگان عربش می‌نگرم و اگر اسرائیل و مسلمانان در منطقه دست به همکاری تجاری مشترک بزنند، به زودی مردم هم بر منافع و ارزش‌های مشترک تمرکز می‌کنند و تغییرات منطقه‌ای تاریخی آغاز می‌شود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه