ارسال به دیگران پرینت

فلسطین | رژیم صهیونیستی | انقلاب اسلامی | حقوق بشر جهانی

علی باقری: موضوع فلسطین، اختلاف بر سر تکه‌ای سرزمین نیست | راه‌حل سخت‌افزاری مسٱله فلسطین مقاومت و راه‌حل نرم‌افزاری آن همه‌پرسی است

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با بیان اینکه در میان تمام موضوعاتی که در قضیه فلسطین اهمیت دارد، هیچ مسأله‌ای به اهمیت انسان اعم از جان و حقوق بشر نیست، گفت: اسرائیل منشور مجسم نقض حقوق بشر جهانی است.

علی باقری: موضوع فلسطین، اختلاف بر سر تکه‌ای سرزمین نیست | راه‌حل سخت‌افزاری مسٱله فلسطین مقاومت و راه‌حل نرم‌افزاری آن همه‌پرسی است

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با بیان اینکه در میان تمام موضوعاتی که در قضیه فلسطین اهمیت دارد، هیچ مسأله‌ای به اهمیت انسان اعم از جان و حقوق بشر نیست، گفت: رژیم صهیونیستی منشور مجسم نقض حقوق بشر جهانی است.

علی باقری در اولین همایش همه‌پرسی فلسطین که صبح امروز چهارشنبه در دانشگاه امام صادق (ع) گفت: فلسطین، پدیده‌ای است که ارزش‌های انقلاب اسلامی از جمله عدالت طلبی، استقلال خواهی و سلطه‌گریزی در آن به طرز قابل توجهی جلوه‌گری می‌کند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با بیان اینکه در پروژه پیمان ابراهیم، فلسطینی‌ها و حقوق آنها وجه‌المصالحه سیاست و اقتصاد و امنیت موقت و معلق برخی دولت‌ها قرار گرفته است، اضافه کرد: حداکثر کارکرد پروژه پیمان ابراهیم برای رژیم صهیونیستی، در حد تنفس مصنوعی دادن به این رژیم اشغالگر است.

وی تأکید کرد: در میان تمام موضوعاتی که در قضیه فلسطین اهمیت دارد، هیچ مسأله‌ای به اهمیت انسان اعم از جان و حقوق بشر نیست.

باقری با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی، «منشور مجسم نقض حقوق بشر جهانی» است، تصریح کرد: هفت دهه است که رژیم صهیونیستی، مالک انحصاری دایره‌المعارف جامع نقض حقوق بشر است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه افزود: موضوع فلسطین، یک اختلاف بر سر تکه‌ای از سرزمین نیست؛ چراکه رژیم صهیونیستی نماد نقض نظام‌مند (سیستماتیک) حقوق بشر در گستره تاریخ و در سطح جهانی است.

وی با بیان اینکه در فلسطین، صلحی پایدار خواهد بود که مبتنی بر عدالت باشد، گفت: عدالت هیچ قرابتی با تجاوز و اشغالگری صهیونیست‌ها ندارد.

باقری اظهار داشت: حمایت غربی‌ها از صهیونیست های اشغالگر، ادعاهای لیبرالیسم درباره حقوق بشر و دمکراسی را به چالش کشیده است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه بیان داشت: تروریسم محصول تجاوز و اشغالگری صهیونیست‌ها است؛ لذا رژیم صهیونیستی حقیقتا «نماد انحصاری تروریسم دولتی» است.

وی با تأکید بر اینکه هر ابتکاری که به پایان تجاوز و اشغالگری در فلسطین منجر نشود، راه حل نیست، بلکه بیراهه است، گفت: راه‌حل مسٱله فلسطین سخت‌افزاری (مقاومت) و نرم‌افزاری (همه‌پرسی) است و لذا هر کدام که زودتر به تجاوز و اشغال پایان دهد و موجب بازگشت همه فلسطینیان به سرزمین اصلی خود شود، صلح پایدار را برای منطقه و جهان به ارمغان خواهد آورد.

باقری اضافه کرد: مقاومت و همه‌پرسی دو روی سکه استیفای حقوق ملت فلسطین هستند که در عمل هر یک که زودتر به نتیجه برسند، منجر به حل و فصل پایدار قضیه فلسطین خواهند شد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با بیان اینکه مقاومت حق غیر قابل انکار مردم فلسطین است، اظهار کرد: کمک به مقاومت وظیفه همه کسانی است که مدعی حمایت از حقوق بشر هستند و لذا کسانی که از مبارزات ملت فلسطین علیه تجاوز و اشغالگری حمایت و پشتیبانی نمی‌کنند، باید به‌عنوان ناقضان حقوق بشر و یا دست‌کم حامیان نقض حقوق بشر مؤاخذه شوند.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن در پی «محو فلسطین» هستند، غافل از آن که تفکر مقاومت ریشه در اعماق دل و جان آحاد ملت‌های منطقه به‌ویژه ملت فلسطین دارد و لذا فلسطین محوشدنی نیست.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: با وجود آن که حدود هفتاد سال از اشغالگری فلسطین توسط صهیونیست‌ها می‌گذرد، اما کماکان این رژیم با چالش بحران مشروعیت در بیرون و بحران هویت در درون خود روبرو است؛ لذا برنامه‌ریزی بلندمدت برای این رژیم سرابی بیش نخواهد بود.

باقری در پایان خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها تصور می‌کنند با زور و جنایت می‌توانند به اشغالگری مشروعیت ببخشند، غافل از آن که استمرار تجاوز و جنایت، به‌عنوان تهدیدی درون زا، استقرار این رژیم را در معرض خطر جدی قرار داده است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه