ارسال به دیگران پرینت

محیط زیست | معدن | کوه

تخریب محیط زیست به بهای فعالیت معدن سنگ آهن

فعالیت معدن سنگ اهن واقع در ارتفاعات قله گرگش در رشته کوه کرکس منجر به تخریب محیط زیست و کاهش شدید دِبی اب این منطقه شده و زندگی مردم و کشاورزان دو شهر کامووچوگان، و جوشقان قالی را باخطرات جدی مواجه کرده است. معدن مذکور در محلی واقع شده که چند سرچشمه اب در آنجا وجود دارد که اب رودخانه کبیر کامو را تشکیل می دهند اما بر اثر فعالیت معدن، مسیر اب به واسطه تخریب غیرمجاز کوه تغییر کرده و یا مسدود شده است.


تخریب محیط زیست به بهای فعالیت معدن سنگ آهن

فعالیت معدن سنگ اهن واقع در ارتفاعات قله گرگش در رشته کوه کرکس منجر به تخریب محیط زیست و کاهش شدید دِبی اب این منطقه شده و زندگی مردم و کشاورزان دو شهر کامووچوگان، و جوشقان قالی را باخطرات جدی مواجه کرده است.

پیگیری های مستمر مردمی و شورای شهر کامو وچوگان و همچنین نظرات کارشناسی سازمان محیط زیست و امور اب منجر به صدور رای دیوان عدالت مبنی برتعطیلی موقت معدن تا بررسیهای کارشناسی بیشتر شده اما پس از حدود ده روز از رای دیوان، هنوز به رای دادگاه تمکین نشده و فعالیت معدن ادامه دارد.

اخیرا شماری از شهروندان در اقدامی اعتراضی جاده منتهی به معدن را بستند که با وساطت بخشدار منطقه خاتمه یافت.

شهرکامو وچوگان به دلیل اب وهوای خاص و اسمانی زلال، میزبان‌ رصدخانه ملی ایران نیز هست که سال گذشته توسط رییس جمهور سابق از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

معدن مذکور در محلی واقع شده که چند سرچشمه اب در آنجا وجود دارد که اب رودخانه کبیر کامو را تشکیل می دهند اما بر اثر فعالیت معدن، مسیر اب به واسطه تخریب غیرمجاز کوه تغییر کرده و یا مسدود شده است.

معدن5

معدن4

معدن3

معدن2

معدن

 

 

منبع : انتخاب
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه