ارسال به دیگران پرینت

حوادث روز

آبشار میلاش جان پزشک گیلانی را گرفت+تصویر

پزشک گیلانی که به همراه خانواده اش برای تفریح به آبشار میلاش اشکورات رحیم آباد رفته بود بر اثر سقوط از آبشار جان خود را از دست داد.

آبشار میلاش جان پزشک گیلانی را گرفت+تصویر

 پزشک گیلانی که به همراه خانواده اش برای تفریح به آبشار میلاش اشکورات رحیم آباد رفته بود بر اثر سقوط از آبشار جان خود را از دست داد.

دکتر مرضیه طلوع ۵۰ ساله و متخصص رادیولوژی و سونوگرافی در رشت، بر اثر سقوط از آبشار میلاش اشکورات رودسر جان خود را از دست داد.

 

IMG_۲۰۲۲۰۴۲۴_۱۱۲۴۳۳

مرحوم مرضیه طلوع در مرکز رادیولوژی و سونوگرافی اش در رشت، در دوران کرونا خدمات زیادی به بیماران کرونایی و بانوان باردار ارائه کرد.

 

همچنین بخوانید:

دریاچه‌های اطراف نوشهر را بشناسید

یکی از شهرهای محبوب و سرسبز در قسمت غربی استان مازندران، نوشهر است. شهری که از شمال به بخش بلدهٔ نور و رشته کوه‌های البرز، از غرب به شهرستان چالوس و از شرق به شهرستان نور متصل می‌شود. این شهر همانند دیگر شهرهای حاشیهٔ دریای خزر از نعمت کوه‌های سرسبز و دریای آبی و پهناور بهره‌مند است.

دریاچه‌های اطراف نوشهر را بشناسید
 

یکی از شهرهای محبوب و سرسبز در قسمت غربی استان مازندران، نوشهر است. شهری که از شمال به بخش بلدهٔ نور و رشته کوه‌های البرز، از غرب به شهرستان چالوس و از شرق به شهرستان نور متصل می‌شود. این شهر همانند دیگر شهرهای حاشیهٔ دریای خزر از نعمت کوه‌های سرسبز و دریای آبی و پهناور بهره‌مند است. شهری با آب‌وهوای معتدل و مطبوع که در دل خود دریاچه‌های زیبایی را جای داده است. دریاچه‌هایی با اسامی عجیب و بسیار دیدنی که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست. دریاچه‌هایی مانند: دریاچهٔ ممرز یا تالاب ارواح،‌ دریاچهٔ فراخین، دریاچهٔ جنگلی خضر نبی و دریاچه و سد خاکی آویدر از جمله دریاچه‌های معروف شهرستان نوشهر هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این دریاچه‌ها و موقعیت مکانی آن‌ها آشنا شوید.

دریاچه ممرز یا تالاب ارواح

نام این دریاچه همانند ظاهر آن عجیب و غریب است. دریاچه‌ای که درختان خشکیدهٔ آن همانند ارواحی سیاه روی آب نمایان هستند و ظاهری رعب‌آور به آن داده‌اند. اما نگران نباشید در این دریاچه خبری از ارواح و شیاطین نیست. این زیبایی طبیعت است که فضا را اینگونه اعجاب‌انگیز کرده است. دریاچه ممرز در ۵ کیلومتری روستای چلندر و در قسمت شمالی آن واقع شده است.. این دریاچه ۷۰۰ متر طول و ۲۰۰ متر عرض دارد. دلیل پوسیدگی تنهٔ درختان در این دریاچه تماس بیش از حد آن‌ها با جریان آب است. این تماس به مرور زمان باعث پوسیدگی درختان و شکسته شدن تنهٔ آن‌ها شده و چنین ظاهری را برای دریاچه ایجاد کرده است.

 

اگر برای تماشای این تالاب قدم در روستای چلندر گذاشتید از تماشای این روستا نیز غافل نشوید. روستایی با طبیعت زیبا و خانه‌های ویلایی شیک که فضایی مناسب برای سکونت دارد. برای خرید ویلا در اینجا هرگز فرصت را از دست ندهید زیرا در این روستا از نعمت کوه و دریا و آب‌وهوای مطبوع بهره‌مند هستید.

دریاچه فراخین

نام یکی دیگر از دریاچه‌های اطراف نوشهر، دریاچهٔ فراخین است . این دریاچه در ۵ کیلومتری روستای چلندر واقع شده است. دریاچه‌ای که ظاهری تالاب مانند دارد و چندان بزرگ نیست؛ اما مشاهدهٔ مناظر آن در میان درختانی با تنه‌های خزه گرفته و سرسبز بسیار تماشایی است. دریاچهٔ فراخین در مسیر رسیدن به کوه‌های البرز و در ۲۰ کیلومتری شهرستان نوشهر واقع شده و دسترسی به آن کمی مشکل است. آب این دریاچه از چشمهٔ فراخین و باران تامین می‌شود و در ارتفاع ۲۲۰۰ متری واقع شده است. این دریاچه یکی از بکرترین دریاچه‌های این بخش بوده و در دل کوه قرار دارد. بهترین زمان برای بازدید از دریاچهٔ فراخین، فصل بهار و تابستان است که سرسبزی و زیبایی درختان، منظرهٔ آن را تماشایی‌تر می‌کند. البته ناگفته نماند که فصل پاییز و زمستان این دریاچه نیز بسیار دیدنی است؛ اما به دلیل ریزش باران و برف دسترسی به آن کمی مشکل است. در نزدیکی این دریاچه آبشار زیبایی به نام آبشار دارنو وجود دارد. آبشاری که از مجموعهٔ ۷ آبشار کوچک و بزرگ تشکیل شده و بسیار زیبا و تماشایی است.

 

دریاچهٔ جنگلی خضر نبی

یکی دیگر از دریاچه‌های روستای کجور در نوشهر دریاچهٔ خضر نبی است. دریاچه‌ای که پنج متر عمق و ۵۰۰ متر مساحت دارد. در اطراف این دریاچه، طیف وسیعی از گیاهان و جانوران مختلف زندگی می‌کنند و رنگ سبز آب آن زیبایی خاصی به دریاچه داده است. این دریاچه در میان جنگل قرار گرفته و به عقیدهٔ بومیان منطقه، دریاچه مقدسی است. دریاچه خضر نبی در منطقهٔ حفاظت شدهٔ البرز مرکزی واقع شده و در ارتفاعات روستای نیمور معروف به بام کجور قرار گرفته است. این دریاچه به نام‌های خضر رودکنار و خزر رود نیز معروف بوده و از نوع دریاچه‌های روان است.

 

آب این دریاچه از رودخانهٔ ویسر گذشته و پس از ورود به رود خیرود به دریای خزر می‌ریزد. در اطراف این دریاچه انواع وحوش و پرندگان نظیر گوزن، شوکا، مرال و پلنگ نیز دیده می‌شود. برای رسیدن به این دریاچه باید در کیلومتر ۲۵ جادهٔ کرج به چالوس وارد دوراهی کجور شده و پس از عبور از پل رودخانهٔ چالوس و طی کردن ۴ کیلومتر وارد روستای نیمور شوید. پس از عبور از مسیرهای پر پیچ و خم و پرشیب و کوهستانی به دریاچهٔ خضر نبی می‌رسید.

جنگل

 

دریاچه و سد خاکی آویدر

دریاچه‌ای دیگر که در اطراف نوشهر و در نزدیکی سی‌سنگان قرار گرفته، دریاچه آویدر است. این دریاچه در سمت شرقی شهرستان نوشهر واقع شده است. فاصلهٔ شهرستان نوشهر تا دریاچهٔ آویدر حدود ۳۰ کیلومتر است و در اطراف آن سد آویدر به منظور آبیاری زمین‌های کشاورزی منطقه احداث شده است. اطراف این دریاچه آب‌وهوای بسیار مطبوعی دارد و در کنار آن مجموعهٔ گردشگری با تمامی امکانات دایر شده است. از جمله امکانات این مجموعهٔ گردشگری؛ رستوران، سفره‌خانه سنتی، سوپرمارکت، اتاق عکس، اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری و  قایق‌سواری است.
منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      خدابیامرزش

    • محمد ارسالی در

      روحشون شادویادونامش گرامی باد، تقدیرانسان چقدرپیچیده است،خدا جان راضی هستیم به رضای تو،

    • ناشناس ارسالی در

      خدا خانم دکتر رو رحمت کنه بسیار انسان والا با دانش پزشکی ومهربان با بیمارانش بودند
      بی نهایت متأثر شدم
      روحشون شاد
      لطفاً براشون یه فاتحه بخونین

    • فاطمه ارسالی در

      آخی روحش شاد دکتر خوبی بود

    • سیاوش خوش سیرت ارسالی در

      باسلام ، به نظر من شهر نوشهر بسیار زیبا است وتا حال نمیدونستم دریاچه های به این زیبایی در کنار این شهر قشنگ وجود داره اگر خدا به من عمری بدهد دوست دارم این منطقه زیبای نوشهر رو ببینم . ایکاش خداوند بهم پول میداد اا میتونستم یک زمین در اطراف شهر نوشهر میخریدم چون من خیلی این شهر رو دوست دارم

    • محمد ارسالی در

      سلام. من دریاچه آویدر را رفتم خیلی جالب وبیادماندنی بود.

    • ناشناس ارسالی در

      خدارحمت کنه .ولی پزشک ها ازبس پولهای زیاد از مردم بیچاره می گیرند زندگیشون به ننگی وبدی سپری میشه.درس عبرت بشه برای بقیه پزشکان آه وناله وحسرت زیاد پشت سرشون است مخصوصا پزشک های سهمیه ای وبیسواد آینده که ان شاالله زندگیشون سیاه ونابود بشه به حق حضرت ابوالفضل.ازحق امیدوارم روز خوش تو زندگیشون نبینن به حق این سحر گاه ماه مبارک

    • ناشناس ارسالی در

      میگن پزشک ها آسایش دارن آرامش ندارن.چون لعن ونفرین پشت سرشان هست دزدهای سر راه بگیر وزیر میز بگیر یک بیچاره دردش رابکشه یا درد بی پولی که پزشکها جیب مردم راخالی وبه فکر جیب پر کردن خود هستن یامهدی صاحب الزمان زودتر بیا تا این قشر پولکی از گشنگی بمیرن چون شما عزیز که بیای دیگر مریضی نخواهد بود.

    • خداوند روحشان راشاد وعاقبت به خیر بشن وبه خانواده محترم صبر عنایت فرماید ارسالی در

      عدد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه