ارسال به دیگران پرینت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

باید به فکر راه‌اندازی جشنواره‌های قرآنی مختص بانوان در کشور باشیم

محمدمهدی اسماعیلی در محفل «اُنس با قرآن» ویژه بانوان، گفت: باید به فکر راه‌اندازی جشنواره‌های قرآنی مختص بانوان در کشور باشیم.

باید به فکر راه‌اندازی جشنواره‌های قرآنی مختص بانوان در کشور باشیم

محمدمهدی اسماعیلی -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- شامگاه پنج‌شنبه(۱اردیبهشت‌ماه) در محفل «اُنس با قرآن» ویژه بانوان که در مصلی تهران برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت امیرالمومنین(ع)، گفت: امیدواریم در این ایام و شبهای مبارک ماه ضیافت الهی، اعمال همه بندگان خوب خدا و خواهران مورد قبول درگاه الهی باشد. امید است از این سفره ضیافت‌الله به اندازه حُسن معنوی خودمان بهره ببریم و خداوند با ما معامله نیکو کرده  و به ما خیرات بسیار اعطا کند.  

وی ضمن قدردانی از محفلی که به همت امور بانوان معاونت قرآن و عترت برپا شد، افزود: امسال نمایشگاه با یک وقفه دو ساله با استقبال مختلف آحاد جامعه مواجه شده و مایه دلگرمی ماست که در بخش‌های مختلف فعالیت‌های خوبی در حال برگزاری است و همه گروه‌های سنی را دربرمی‌گیرد.  

اسماعیلی گفت: جامعه ما مدت‌ها با موضوع کرونا در یک حالت خمودگی قرار گرفته بود و حالا محلی برای تبلور فعالیت‌های الهی در کشور ایجاد شده است.   

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر فعالیت‌های حوزه بانوان اظهار کرد: در زمینه فعالیت‌های حوزه بانوان نسبت به گذشته در نقطه پیشرفت ایستاده‌ایم. همین میزان از فعالیت بانوان در عرصه قرآنی از نقطه تصور  دور بود که به برکت انقلاب اسلامی و هدایت‌های رهبر قرآنی، امروز زنان اندیشمند و غیور در عرصه فعالیت‌های قرآنی همپای جامعه مردان به جلو آمدند. آماری که از فعالیت قرآنی بانوان داریم، مایه امیدواری است. حوزه فعالیت‌های قرآنی در معاونت قرآن و سازمان اوقاف باید به سمتی جلو برود تا امکان فعالیت‌های گسترده بانوان فراهم شود.

وی ادامه داد: این فعالیت پیش‌شرط‌هایی هم دارد و از آنجایی که در این عرصه بانوان عفیف و امینی حضور دارند، باید همه اقتضائات شرعی برای آن‌ها فراهم شود تا به فعالیت بپردازند. دکتر علیرضا معاف؛ معاون قرآن و عترت این امر را تدبیر کردند و با یک مشاور با تدبیر، مجمع مشورتی را تقویت و گسترش دادند.  

اسماعیلی با اشاره به اینکه باید موسسات قرآنی بانوان را هویت بیشتری ببخشیم، گفت: اگر هویت موسسه‌ای در راستای فعالیت بانوان بیشتر شود، می‌توان آن را هدفمند جلو برد. این هویت‌سازی امکان حمایت بیشتری برایشان فراهم می‌کند. ما در این عرصه برای بانوان هیچ محدودیتی را  نمی‌شناسیم. در گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام ارزانی نیز گسترش فعالیت‌های بانوان در کانون‌های مساجد را خواستار شدیم. در آنجا نیز باید فعالیت‌هایی برای بانوان تدارک دیده شود.  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه معاونت قرآن و عترت وظیفه ستادی داشته و در حوزه سازمان‌های تابعه وظیفه پیگیری را اجرا می‌کند، اظهار کرد: ما معاونت قرآن را مثل بقیه معاونت‌ها نمی‌دانیم، بلکه حوزه اجرایی در محدوده معاونت داشته و مسئولیت ستادی آن را برای پیگیری و اجراشدن برنامه‌های قرآنی لازم می‌دانیم.

وی افزود: دولت دینی بر مبنای گسترش آموزه‌های دینی است. در واقع در صدر حاکمیت دینی  فعالیت‌های قرآنی قرار دارد و آغاز نهضت امام خمینی(ره) نیز بر همین اصول استوار بوده است. به برکت مجاهدت ایثارگران این میراث در اختیار ماست. ماهم وظیفه ملی و بین المللی  در این حوزه داریم. قرآن همه را به صلاح و فلاح دعوت می‌کند و حوزه مستعدی است.

به گفته اسماعیلی قرآن اعجاز پیامبر اسلام است و این عمق نفوذ در شفابخشی و اثربخشی، خودش را نشان می‌دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: ما باید به جشنواره‌ای مختص بانوان در تهران و همه استان‌های کشور فکر و برای آن برنامه‌ریزی کنیم. در استان‌های همدان و اصفهان بانوان فعالیت‌های خوبی داشتند و در همه جای کشور این موج و اشتیاق وجود دارد. امیدواریم موفق شده و گام‌های موثری برداریم.  

اسماعیلی ادامه داد: یکی از شاخص‌های ارتقای دولت دینی، ارتقای فعالیت‌های قرآنی است. در کنار قرآن ما مفتخر به پیروی از مکتب اهل‌بیت (ع) هستیم. قرآن و عترت دو بال جدانشدنی هستند. ما امیدواریم از معارف قرآنی و عترتی پاسداری کرده و توفیق نشر آن‌ها را داشته باشیم.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۲۷ فروردین تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه