ارسال به دیگران پرینت

فواید سیر سیاه

خواص بی نظیر سیر سیاه

سیر سیاه نوعی سیر کهنه شده است که به رنگ قهوه ای تیره است. فرآیند تولید به عنوان تخمیر تعریف می شود که طی آن برخی از ترکیبات واسطه ای کلیدی واکنش Maillard تولید می شوند. اولین بار به عنوان یک ماده غذایی استفاده شد.

خواص بی نظیر سیر سیاه

سیر سیاه نوعی سیر کهنه شده است که به رنگ قهوه ای تیره است. فرآیند تولید به عنوان تخمیر تعریف می شود که طی آن برخی از ترکیبات واسطه ای کلیدی واکنش Maillard تولید می شوند. اولین بار به عنوان یک ماده غذایی استفاده شد.

خواص بی نظیر سیر سیاه

با حرارت دادن پیازهای کامل سیر (Allium sativum) در طی چند هفته ساخته می‌شود، فرآیندی که منجر به ایجاد حبه‌های سیاه می‌شود. طعم آن شیرین و شربتی همراه با رایحه هایی از سرکه بالزامیک یا تمر هندی است. محبوبیت سیر سیاه در سرتاسر جهان گسترش یافته است، زیرا تبدیل به یک ماده پرطرفدار مورد استفاده در آشپزی خانگی، غذاهای پیشرفته و همچنین صنعت داروسازی شده است.

تحقیقات گسترده ای بیانگر این است که فواید سیر سیاه به علت سرشار بودن آن از آنتی اکسیدان است و برای بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان کاربرد دارد. به طور خلاصه خواص و فواید به شرح زیر است :

 

حاوی خواص آنتی اکسیدانی :

فرآیند تخمیر در سیر سیاه آنتی اکسیدان های بیشتری رو نسبت به سیر خادم آزاد می کند و از این بابت اثرات محافظتی بیشتری نسبت به سیر سفید دارد.

سیر سیاه به تنظیم قند خون کمک کند :

مطالعات حاکی از این است که مصرف سیر سیاه عوارض ناشی از بیماری دیابت را کاهش داده و مقوامت سطح انسولین در بدن را بالا می برد و حتی به جلوگیری از دیابت بارداری کمک می کند.

خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش میدهد:

به تنظیم کلسترول خون کمک می کند و میزان کلسترول بد خون یعنی LDL را کاهش می دهد.

محافظت از مغز :

با توجه به ترکیباتی که سیر سیاه دارد به تقویت حافظه کمک کرده و مانع از بروز بیماری هایی از قبیل آلزایمر می شود.

خواص ضد سرطانی :

سیر سیاه منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و بدن را درمقابل عوامل بسیاری از جمله سلول های مرده مقاوم میکند .

سیر سیاه محافظ کبد و درمان کبد چرب :

سیر سیاه می تواند اثرات ناشی از مصرف الکل و مواد شیمیایی برای کبد را از بین ببرد و برای برطرف کردن چربی و حرارت کبدی بسیار مفید می باشد.

خواص سیر سیاه

چرا سیر سیاه ارزش غذای بالایی دارد؟

در فرآیند تخمیر سیر به سیر سیاه موجب تبدیل آلیسین به یک آنتی اکسیدان بسیار قوی تر و پایدارتر به نام اس آلیل سیستئین SAC میشود.

‬‬‬یکی از ویژگی های اِس اَلیل سیستین :قابلیت جذب بالاتری در فرآیند دستگاه گوارش دارد و فواید آنتی اکسیدانی بسیار بالایی نیز در مقایسه با آلیسین دارد.

سیر سیاه فراتر از ظاهر غیر معمول آن به ارزش واقعی تقویت کننده سلامتی آن نگاه کنید. بر اساس یک بررسی در سال 2017، سیر سیاه اثرات درمانی و سلامتی زیادی در سلول های بدن شما دارد. آیا این باعث نمی شود که هر یک از آن تکه های کوچک تاریک به یک جواهر واقعی تبدیل شود؟

سیر سیاه را می توان به تنهایی، روی نان خورد، یا در سوپ، سس، له شده در سس مایونز یا به سادگی در یک ظرف سبزیجات انداخت.

یکی از روش ‌ها برای آزاد کردن طعم ‌های لطیف سیر سیاه این است که یک حبه پوست کنده را بین انگشتان ورز دهید تا ساختار آن کاملاً شکسته شود و سپس خمیر حاصل را در مقدار کمی آب داغ حل کنید. این یک سوسپانسیون قهوه‌ای تیره و قهوه‌رنگ از ذرات فیبری سیاه سیر در محلولی تولید می‌کند که بیشتر طعم، اسیدیته و محتوای قند آن را حمل می‌کند. سپس این مایع را می توان به غذاهایی اضافه کرد که در غیر این صورت از نظر طعم خنثی هستند (مثلاً پوره سیب زمینی) تا طعم سیر سیاه را بهتر نشان دهد.

برای مشاهده قیمت و خرید سیر سیاه روی لینک کلیک کنید.

ارزش غذایی سیر سیاه

طرز مصرف سیر سیاه همراه با غذا

مقداری سیر سیاه را با مقداری سس سویا و فلفل له کنید تا یک سس جایگزین هم بزنید.

سیر سیاه را با پنیر خامه ای و سبزیجات ترکیب کنید تا یک ترکیب خوشمزه داشته باشید.

مقداری سیر سیاه را با روغن پوره کنید تا خمیری ایجاد شود سپس قبل از تفت دادن، روی مرغ یا ماهی بمالید.

برای افزایش طعم، مقداری سی سیاه به فلفل قرمز اضافه کنید.

چند سیر سیاه را در مخلوط کوفته له کنید.

نازک برش بزنید و برای روی سالاد استفاده کنید.

مقداری سیر سیاه را با سس مایونز مخلوط کنید و با همبرگر یا چیپس سرو کنید.

سیر سیاه خرد شده را در یک سس گوجه فرنگی خانگی مخلوط کنید و با پاستا یا به عنوان پایه سس روی پیتزا بمالید.

تاثیرات سیر سیاه بر لاغری

یکی از خواص اصلی سیر سیاه خاصیت چربی سوزی بی نظیر این محصول می باشد . برای اینکه بتوانید از این محصول بهترین نتیجه را در روند لاغری خود داشته باشید این است که به صورت ناشتا قبل از صبحانه میل شود . این سیر باعث کاهش چربی های مضر خون و از طرفی موجب بالا رفتن سطح متابولیزم نیز می شود که این امر باعث افزایش سوخت و ساز بدن و از بین رفتن چربی های اضافی و رسیدن به وزن ایده آل می شود.

منبع : نمناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      همان سیر ترشی سیاه یا سیر مانده سیاه شده که نداریم آیا هست از جا تهیه کنیم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه