ارسال به دیگران پرینت

اشتباهات بچه گانه روی دو گل کره جنوبی

اسکوچیچ: ایرانی نیستم اما به علی دایی افتخار کردم | از حساسیت بازی با آمریکا آگاهم اما باید تمرکز داشته باشیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مصاحبه مفصل خود بعد از قرعه کشی جام جهانی درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد.

اسکوچیچ: ایرانی نیستم اما به علی دایی افتخار کردم | از حساسیت بازی با آمریکا آگاهم اما باید تمرکز داشته باشیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مصاحبه مفصل خود بعد از قرعه کشی جام جهانی درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد.

دراگان اسکوچیچ دوشنبه شب بعد از قرعه کشی جام جهانی در برنامه فوتبال برتر حضور یافت و صحبت های مفصلی را درباره مسائل مختلف انجام داد. ماحصل حرف های اسکوچیچ را در ادامه می خوانید:

شاید بهتر بود با پرتغال همگروه شویم

شاید بهتر بود با پرتغال از تیم‌های سید یک می‌افتادیم. انگلیس به لحاظ فنی و فیزیکی تیم خوبی است که ما باید پایاپای آنها رقابت کنیم و به سبک آنها کارمان را انجام بدهیم. بودن ما در جام جهانی یعنی استحقاق رسیدن به آن را داشتیم و همانطور که برای رقبای خودمان احترام قائل هستیم، باید به خودمان هم احترام بگذاریم.

این مسائل از انگلیسی‌ها طبیعی است

تیتر روزنامه سان را من هم دیدم. وقتی از انگلیس صحبت می‌کنیم، این اتفاقات چیز جدیدی نیست، اما با احترام به تیم مقابل باید به تیم خودمان هم احترام بگذاریم.

نشان نمی‌دهم فارسی بلدم!

 
 

در راه تبریز به تهران تلاش کردم تا زبان فارسی را یاد بگیرم ولی آن را نشان نمی‌دهم!

باید نمایش قدرتمندانه ای مقابل آمریکا داشته باشیم

تمام تیم‌های ملی در جام جهانی قدرتمند هستند. طبیعتا دوست نداشتیم با تیم‌هایی مثل آلمان، هلند یا حتی کرواسی مواجه شویم ولی به‌عنوان یک تیم، برای آمریکا هم احترام قائل هستیم و می‌دانیم که باید مقابل آنها نمایش قدرتمندانه‌ای داشته باشیم.

به مراودات سیاسی توجه نمی‌کنیم

از حساسیت بازی با آمریکا اطلاع دارم. می‌دانم که مناسبات دو کشور درگیر مسائل زیادی است و مردم هم صحبت‌های زیادی در این باره کرده‌اند ولی تمرکز ما روی مسابقه است. ما دیدارهای حساسی مثل عراق و بحرین را هم داشتیم ولی ثبات خودمان را حفظ کردیم و نتیجه گرفتیم. امیدوارم بازیکنانم نیز در این مسابقه تمرکز لازم را داشته باشند.

ولز، اوکراین یا اسکاتلند؟

فکرم را درگیر این مسائل نمی‌کنم و خودمان را درگیر این مسائل نمی‌کنیم. منتظر برنده پلی‌آف می‌مانیم و خودمان را برای بازی با هر تیمی که بود، آماده می‌کنیم.

حضور علی دایی در قرعه کشی؟

احساس افتخار می‌کردم و می‌دانستم برای ایران چه معنایی دارد. حضور علی دایی در آنجا به‌عنوان یکی از اسطوره‌های ایران احساس غرور می‌داد. با اینکه ایرانی نیستم، اما حس غرور به بنده دست داد.

شرایط خوبی در قطر برایمان فراهم است

کمپ خودمان را در کشور قطر انتخاب کردیم و می‌دانیم شرایط خوبی برای ما در آنجا فراهم است و سعی داریم تیم خودمان را در حالت ایزوله نگه داریم تا تمرکز بازیکنان حفظ شود. امکانات تمرینی در آنجا واقعا در شرایط خوبی است و این نکته اهمیت زیادی دارد که فاصله استادیوم تا هتل محل اقامت تیم‌ها خیلی کوتاه است. به همین دلیل زمان زیادی برای رفتن بازیکنان از هتل تا استادیوم تلف نخواهد شد. انتظار دارم این جام جهانی یکی از بهترین جام جهانی‌های تاریخ از نظر سازماندهی خواهد بود.

جام جهانی در قطری خواهد بود که فاصله خیلی کمی با ایران دارد. توقع دارم طرفداران زیادی از ایران در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند و بتوانند برگ برنده ما در مسابقات باشند.

در ایران هستم تا برنامه ریزی خوبی انجام بدهیم

منتظر بودیم تا قرعه‌کشی انجام شود، رقبای خودمان را بشناسیم تا بعد از آن حریفان تدارکاتی را انتخاب کنیم که به رقبای جام جهانی نزدیک باشند. من به همین دلیل در ایران هستم تا تدارکات و آماده‌سازی خوبی داشته باشیم. انتظار دارم تیم‌های قدرتمندی را برای دیدارهای دوستانه انتخاب کنیم. دوست ندارم تیم‌هایی انتخاب شوند که جواب من را در مورد انتخاب ترکیب ندهند.

پیشنهادهایی برای بازی دوستانه دریافت کردیم

ما کار را شروع کردیم. همین الان هم پیشنهاداتی از دیگر تیم‌ها برای دیدارهای دوستانه دریافت کردیم و می‌توانیم این کار را انجام بدهیم. من هم از فدراسیون توقع دارم که دیدارهای تدارکاتی خوبی داشته باشیم. باید تلاش کنیم تا برای این تیم ملی بهترین امکانات را فراهم کنیم چون استحقاق‌اش را دارد.

زمان کافی تا خردادماه داریم تا مقدمات لازم را برای مسابقات دوستانه خوب داشته باشیم.

بهترین آماده سازی را خواهیم داشت

ما هر کاری که از دستمان بر بیاید را انجام می‌دهیم تا بهترین تدارکات را داشته باشیم ولی باید مشکلاتی که باقی مانده را در مدت زمان پیش رو برطرف کنیم. امیدوارم اخبار خوبی در روزهای آینده برای تیم ملی بشنویم و ما هر کاری از دستمان بربیاید را انجام خواهیم داد.

اگر یادتان باشد، در دور مقدماتی هم گفتم هر کاری از دستمان بربیاید را انجام بدهیم و الان هم می‌گویم با تمام توان خودمان را برای جام جهانی آماده خواهیم کرد.

قرارداد دستیارانم تمدید نشده است

مهم‌ترین چیزی که در حال حاضر وجود دارد، تمدید قرارداد دستیارانم است چون الان قراردادشان به پایان رسیده ولی فکر می‌کنم فدراسیون در روزهای آینده این کار را انجام بدهد چون قول مساعدت را به ما داده‌اند، اما هیچ‌کدام از دستیاران ایرانی و خارجی‌ام قرارداد ندارند.

بزرگ‌ترین چالش در جام جهانی؟

هر بازی برای ما چالش خواهد بود. سطحی که از جام جهانی توقع می‌رود، این است که هیچ مسابقه راحتی نخواهید داشت ولی باور و ایمانم به این تیم مثل سابق است و می‌دانم با کیفیت هستیم و می‌توانیم نماینده شایسته‌ای برای ایران باشیم.

بازیکنان دیر اضافه می‌شدند

می‌دانید که بیشتر بازیکنان ما 24 ساعت قبل از بازی به جمع ما اضافه می‌شدند و فقط یک جلسه با آنها تمرین می‌کردیم. فیفادی همین است و آن بازیکنان فقط در یک ساعت تمرین، مسائل تاکتیکی را مرور می‌کنند. بازیکنانی که 24 ساعت قبل از بازی‌ها به جمع ما رسیدند، از کشورهای دور مثل پرتغال و کرواسی بوده است.

بی‌دغدغه ترین صعود به جام جهانی را داشتیم

دیگر تیمی برای ایران گربه سیاه نیست و من احساس غرور می‌کنم که این تیم و کادر فنی کاری کردند که رقبای قدرتمند گذشته، حریفان ساده به حساب بیایند. صعود امسال، بدون دغدغه‌ترین صعود جام جهانی بوده و با 25 امتیاز صدرنشین گروه شدیم.

انتقادها به ترکیب ایران مقابل کره

حتی اگر اسپانیا 5 بازیکن اصلی را در اختیار نداشته باشد، نمایش همیشگی را نخواهد داشت. عملکرد شجاع را آنالیز کنید، می‌توانید ببینید عملکرد خوبی داشت. گلی که خوردیم، روی یک اتفاق بود. به جز گل دوم، فقط یک موقعیت دیگر داشتند که در آن صحنه نیز 4 بازیکن کره در مقابل 8 بازیکن ما بود که یک اشتباه بچه‌گانه در یارگیری از سوی بازیکنان ما به وجود آمد.

گزارشگر بازی هم درباره ما صحبت کرد!

قبول دارم بازی مهمی بود ولی اینکه ارزش این مسابقه را بالاتر از بازی‌های گذشته بدانیم، درست نیست. حتی شنیدم گزارشگر آن مسابقه نیز نظراتی داده بودند. دیدید کره‌ای‌ها چقدر از آن برد خوشحالی کردند چون برای‌شان اهمیت داشت و البته چهار روز بعد هم ما همان شادی را تکرار کردیم!

دلیل حضور همزمان نورافکن، محمدی و حاج‌صفی؟

اگر بخواهیم آنالیز کنیم باید صحبت‌های تاکتیکی را ادامه بدهیم ولی الان دلم نمی‌خواهد نام یک بازیکن را به‌صورت مشخص بیاورم، اما عملکرد تیم ما در 15 مسابقه مشخص است و من هر روز تلاش می‌کنم عملکرد تیمم را مورد بررسی قرار بدهم. نمی‌گویم بازیکن ایده‌آلی در برخی پست‌ها داریم ولی اینکه احسان یا امید بازی کردند، تلاش کردیم تا بهترین عملکرد را نشان بدهیم. هر بازی شرایط خاص خود را دارد و ما به دنبال راهکارهای جدید برای هر مسابقه هستیم.

۶ بازیکن اصلی مان را مقابل کره نداشتیم

اگر در بازی منجر به صعود مقابل عراق را مورد بررسی قرار بدهیم، 6 بازیکن ما نبودند و همین اتفاق نیز برابر امارات افتاد ولی توانستیم با تغییراتی که انجام دادیم، نتیجه را برگردانیم. همانطور که هر بازیکن می‌تواند اشتباه کند، ما هم ممکن است اشتباه کنیم.

اشتباهات بچه گانه روی دو گل کره جنوبی

اگر درباره بازی رفت صحبت کنیم، در نیمه دوم دو بار به تیرک زدیم و می‌توانستیم خیلی راحت برنده شویم. اگر دو گل کره را بررسی کنید، می‌بینید اشتباهات بچه‌گانه‌ای داشتیم. باید تلاش کنیم تا مقابل اشتباهات را بگیریم و بقیه را به دست تقدیر بسپاریم.

فقط ۳ بازی دوستانه داشتیم

فکر می‌کنید مورد رضایت من بود که بدون مقدمات لازم به دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی برویم؟ ما فقط سه بازی دوستانه انجام دادیم چون دست من بسته بود و خیلی از بازیکنان فقط 24 ساعت دراختیارمان بودند و در همان زمان کم نیز از نظر فیزیکی مشکلاتی داشتند.

بعضی چیزها از دست من خارج است

بعضی مسائل از کنترل من خارج است. من بهترین بازی‌های دوستانه را می‌خواهم. مثل شرایطی که برای مربیان قبلی قبل از جام‌های جهانی وجود داشت.

مشکلات اردویمان به بیرون درز نمی‌کند

صحبت از عملکرد ما مقابل کره می‌شود ولی کسی نمی‌گوید 5 بازیکن را نداشتیم و 2 بازیکن تیم شرایط بدنی نامناسبی داشتند. نمی‌خواهم بهانه‌تراشی کنم ولی خیلی از اوقات مشکلات اردوی ما به بیرون درز نمی‌کند وگرنه صحبت‌های مفصلی وجود دارد. خیلی از مواردی که بنده نمی‌گویم، بخاطر مراعات شرایط تیم ملی است.

به خاطر آرامش تیم مصاحبه نکردم

اینکه من در رسانه‌ها حرف نزدم، بخاطر حفظ آرامش تیم ملی است و سعی کردم شرایط را مدیریت کنم. اگر از بیرون نگاه کنید، انگار هیچ مشکلی در تیم ملی نیست ولی مسائلی وجود دارد که بازگو نمی‌کنیم. برای من موجب افتخار است که در جمع تیم‌های صعود کننده بودیم؛ آن هم با شرایط کرونایی، بدون بازی دوستانه و در سخت‌ترین شرایط که فقط یک یا دو تیم همراه کل تیم قبل از مسابقات داشتیم.

گروه ما ساده نبود

اصلا دلم نمی‌خواهد بگویند گروه ما ساده بوده که صعود کردیم. اگر دیدار با بحرین را به یاد بیارید، متوجه می‌شوید که میزبانی را از ما گرفتند. دوره‌های قبل مقابل گوام و هند در دور مقدماتی بازی می‌کردیم، اما این دوره مقابل عراق و بحرین که گربه سیاه بودند، مسابقه دادیم و برنده شدیم.

کادر من ماه‌هاست دریافتی نداشتند و الان بدون قرارداد کارشان را انجام می‌دهند. دلیل اینکه تیم ملی به جام جهانی رسید، هدفی بود که داشتیم و موجب افتخارمان است که این اتفاق افتاد ولی اینطور نیست که مشکلی وجود نداشته است.

هرروز درگیر رفع مشکلات بودم

دلم نمی‌خواهد جنجال و هیاهو راه بیندازم و بگویم در تیم ملی مشکل هست ولی من هر روز در حال تلاش رفع مشکلات تیم ملی بودم و امیدوارم قدر کاری که انجام دادیم را بدانند چون در شرایط بسیار نامطلوبی توانستیم به بهترین حالت مدیریت کنیم. با احترام به تمام بازیکنان در نسل‌های قبل و جام‌های جهانی قبل، ما هم استحقاق صعود به جام جهانی را داشتیم و کارمان را در سخت‌ترین شرایط و بدون اردوی آماده‌سازی انجام دادیم. اگر دوره قبلی را با الان مقایسه کنید، متوجه خواهید شد چه شرایطی است. ما فقط با سه مسابقه دوستانه در فیفادی آماده شدیم ولی در گذشته 7 اردو را برگزار می‌کردند؛ آن هم بعضا در زمان‌هایی خارج از فیفادی!

من هم سهم کوچکی در این موفقیت دارم

اگر اجازه بدهید یک سهم کوچکی از این موفقیت هم به نام خودم بنویسم چون فشار کمرشکنی روی من بود. دوست دارم از کسانی که به من کمک کردند، تشکر کنم و می‌دانید چه احساسی نسبت به ایران و تیم ملی دارم.

 

 

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه