ارسال به دیگران پرینت

استرالیا رییس جمهوری بلاروس و خانواده‌اش را تحریم کرد

دولت فدرال استرالیا اعلام کرد که رییس جمهوری بلاروس، اعضای خانواده وی و ۲۲ تبعه روسیه را تحریم کرده است.ماریس پین وزیر امور خارجه استرالیا با بیان اینکه الکساندر لوکاشنکو به فهرست کسانی که از روسیه در جنگ با اوکراین حمایت استراتژیک می‌کنند، اضافه شده، اعلام کرد: ما نه تنها او، بلکه ویکتور لوکاشنکو پسرش را هم که قبلا سمت‌هایی عالی در نهاد امنیت ملی بلاروس داشته، تحت تحریم قرار داده‌ایم.

استرالیا رییس جمهوری بلاروس و خانواده‌اش را تحریم کرد

دولت فدرال استرالیا اعلام کرد که رییس جمهوری بلاروس، اعضای خانواده وی و ۲۲ تبعه روسیه را تحریم کرده است.

ماریس پین وزیر امور خارجه استرالیا با بیان اینکه الکساندر لوکاشنکو به فهرست کسانی که از روسیه در جنگ با اوکراین حمایت استراتژیک می‌کنند، اضافه شده، اعلام کرد: ما نه تنها او، بلکه ویکتور لوکاشنکو پسرش را هم که قبلا سمت‌هایی عالی در نهاد امنیت ملی بلاروس داشته، تحت تحریم قرار داده‌ایم.

وی افزود: استرالیا همچنین گالینا لوکاشنکو همسر رییس جمهوری بلاروس را هم تحریم کرده است.

در بیانیه‌ای که وزیر امور خارجه استرالیا در این خصوص منتشر کرده، آمده است: این آخرین اقدامات ما از زمان آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین است. ما به تلاش‌های خود برای اطمینان از اینکه روسیه و حامیان این اقدام غیرقانونی آن در به راه انداختن جنگ علیه اوکراین به عنوان یک همسایه دموکراتیک آن داشتند، ادامه خواهیم داد تا نشان دهیم که این موضوع بهای سنگینی دارد.

دولت استرالیا ماه قبل نیز ولادیمیر پوتین رییس جمهوری و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه را تحریم کرده بود.

از سوی دیگر این کشور ۲۲ فرد را به اتهام تبلیغ و ارائه اطلاعات نادرست در خصوص جنگ اوکراین در فهرست تحریمی خود قرار داده است. این افراد شامل مدیران رسانه‌های راشاتودی، اینفو روس و نیوزفرانت و همچنین بنیاد فرهنگی استراتژیک هستند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه