ارسال به دیگران پرینت

ربیعی:

سلیقه‌های داوران ما را هم گمراه کرده است

رفسنجان - سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان با اشاره به پنالتی نگرفتن داور بازی به سود تیمش گفت: سلیقه‌های داوری‌ها ما را گمراه کرده چه برسد به افرادی که بیننده و هوادار هستند.

سلیقه‌های داوران ما را هم گمراه کرده است

 محمد ربیعی عصر جمعه پس از شکست یک بر صفر مس رفسنجان مقابل ذوب آهن در نشست خبری اظهار داشت: شکست غیرمنتظره‌ای داشتیم و مسئولیت تمام شکست‌ها هم با من است. گلایه‌ای هم ندارم به این دلیل که جایی هم، روند تیم ما می‌تواند سرپایینی باشد اما در ادامه از این سرپایینی برمی‌گردیم.

وی ادامه داد: فشاری که روی دوش بچه‌های ما برای کسب نتیجه بیش از اندازه است و این موضوع می‌تواند ضریب خطا را هم بالا ببرد اما این باخت چیزی از ارزش‌ها و کاری که تیم مس تاکنون کرده کم نمی‌کند به این دلیل که هدف‌گزاری ما مشخص بوده است.

وی ادامه داد: الان دنبال بهانه و این چیزها نیستیم زیرا اخلاق من اینگونه است که تمام نتایج برعهده خودم است. از همه هواداران مس عذرخواهی می‌کنم زیرا دوست داشتیم امروز به آنها عیدی خوبی بدهیم. هواداران دوست داشتند سال جدید را با پیروزی مس رفسنجان داشته باشند اما نشد. به همه طرفداران واقعی و عزیزمان قول می‌دهم در آینده این شکست جبران خواهد شد و کوچک‌ترین دغدغه‌ای ندارم زیرا سال‌های سال این وضعیت را تجربه کردیم.

سرمربی تیم مس رفسنجان ادامه داد: در ابتدا و انتهای بازی دو اتفاق افتاد که مثلاً در بازی استقلال و گل‌گهر مشابه همین صحنه‌ها را پنالتی گرفتند اما داور امروز همان صحنه را در ابتدا و انتهای بازی را برای ما پنالتی نگرفت. سلیقه‌های داوری‌هایی که در فوتبال کار می‌کنیم ما را گمراه کرده چه برسد به افرادی که بیننده و هوادار هستند. اگر این صحنه‌ها هند نیست نگیرید اما اگر هند است برای همه بگیرید. چرا اینجا نمی‌شود اما جای دیگر می‌شود. نمی‌خواهم برد ذوب آهن را لوث کنم. بازی برگشت فصل گذشته و دور رفت امسال را ما در اصفهان بردیم. اما شاید اگر داور همین پنالتی را می‌گرفت، روند بازی تغییر می‌کرد. بار دیگر به هر دو تیم خسته نباشید می گویم.

سرمربی مس رفسنجان در خصوص اینکه آیا پنالتی نگرفتن برای تیمش در این بازی با این موضوع که در این فصل برای مس زیاد پنالتی گرفته‌اند، ارتباط دارد، گفت: می‌تواند ربط داشته باشد اما همه پنالتی‌هایی که برای ما گرفتند درست بود. اگر برای مس هشت پنالتی گرفتند، هفت پنالتی هم به ضررمان گرفتند. دومین تیم لیگ هستیم که بیشترین پنالتی علیه ما گرفته شد و به اذعان کارشناسان دو مورد هم مثل بازی با نساجی پنالتی نبود. حالا هم می‌گویم اگر این هند نیست چرا در بازی‌های دیگر آن را پنالتی گرفتند اما اگر هند است باید برای ما هم پنالتی بگیرند. اگر قرار باشد با هجمه‌ای که می‌گذارند به نفع برخی تیم‌ها مثل ما پنالتی گرفته نشود، در حق ما اجحاف خواهد شد و این موضوع عدالت نیست. مبنای داوری باید طبق قانون و عدالت باشد.

ربیعی درمورد عملکرد تیمش در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: ابتدای سال ۱۴۰۰ مربوط به فصل گذشته است که چهار باخت متوالی داشتیم. به نفت مسجد سلیمان، نساجی، سپاهان و پرسپولیس باختیم اما در انتها کاری که باید را انجام دادیم. اکنون هم در چهار بازی اخیر اتفاقاتی افتاد که برخلاف میل ما بود. مثلاً مقابل نفت مسجد سلیمان تیم ما دقیقه یک ۱۰ نفره شد و تاوان دادیم. مقابل هوادار واقعاً خوب نبودیم اما در بازی امروز موقعیت‌های زیادی ایجاد نشد. از چند فرصتی که داشتیم استفاده نکردیم.

سرمربی مس رفسنجان ادامه داد: همان توپی که برای ذوب آهن گل شد، در نیمه اول با ضربه سر منشأ زدیم اما دروازه‌بان حریف گرفت. یکی از بدبیاری‌های‌مان این بود که منشأ در نیمه اول مصدوم شد و در ۲۰ دقیقه نیمه دوم با آسیب‌دیدگی بازی کرد. در ۲۰ دقیقه آخر خوب بازی کردیم و می‌توانستیم انتهای بازی دست کم به یک گل برسیم که قسمت نبود و توپ به تیر دروازه خورد.

ربیعی افزود: در مجموع هنوز در رتبه چهارم جدول هستیم. با در نظر گرفتن تمام جهات و با کنار گذاشتن یکی دو هفته اخیر، روند تیم بد نبوده است. مسئولیت شکست برای من است. هرچه اتفاق خوشایند متعلق به تیم و بچه‌ها و هرچه بد بود هم فقط برای محمد ربیعی. همین جا هم بگویم ۳ سال است با افتخار در خدمت مردم خوب رفسنجان هستم. آنها را خیلی دوست دارم و به من هم خیلی لطف دارند و کمک کرده‌اند. امروز واقعاً دوست داشتم برای آنها کاری کنم اما شاید قسمت نبود. امیدوارم در هفت بازی باقی‌مانده در لیگ جبران کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا دیدار با ذوب آهن، آخرین بازی مس رفسنجان در سرچشمه بود، گفت: اگر قسمت‌مان باشد امیدوارم باز هم در اینجا بازی کنیم. زیاد از حق میزبانی خود استفاده نمی‌کنیم.

سرمربی مس رفسنجان درباره برنامه‌های آتی تیمش گفت: باید چهاردم فروردین در تبریز به مصاف تراکتور برویم. پس از آن منتظر اعلام برنامه مسابقات هستیم. اگر اشتباه نکنم بیستم را برای جام حذفی اعلام کرده‌اند. باید دید آیا بازی‌ها در ماه رمضان ادامه دارد یا نه اما این استراحت برای ما خوب است و باید مقداری از این فضا دربیاییم. اطمینان داریم پرقدرت‌تر بازمی‌گردیم. رقابت هم سنگین است و باید تا آخر با تمام توان مبارزه کنیم. فصل گذشته هشتم شدیم و امسال تمام توان ما ارتقای این رتبه است. برای جاه طلبی خودمان تلاش می‌کنیم و اکنون دنبال کسب سهمیه هستیم اما اگر زمانی نشد این واقعیت را در نظر بگیرید که دومین سال حضور مس در لیگ برتر است.

ربیعی افزود: برای تغییر دادن سطح تیم نیاز به خیلی موارد دیگر داریم اما با چهار باخت یا چهار برد تیم را قضاوت نکنید. باید امسال بهتر از سال گذشته شویم و با این اتفاق یعنی رشد کرده‌ایم. سال گذشته می‌خواستیم تیم را حفظ کنیم که هشتم شدیم و امسال هم رتبه‌مان تک رقمی است. این یعنی رشد. اگر بیش از اندازه فشار زیاد بیاوریم خوب نیست.

 

وی اضافه کرد: امروز هم دیدید ذوب آهن راحت تر از ما بازی کرد. دلیلش هم این است که آنها هدف خود را تا حدودی میسر و مسجل کرده‌اند اما تیم ما به این دلیل که می‌خواهد اتفاق بزرگ‌تری را رقم بزند، ناخودآگاه استرسی داشت اما بچه‌ها بهتر خواهند شد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه