ارسال به دیگران پرینت

افزایش بهای نفت در بازار‌های جهانی

قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵ دلار و ۹ سنت افزایش به ۱۱۱ دلار و ۹ سنت رسید.

افزایش بهای نفت در بازار‌های جهانی

 قیمت هر بشکه نفت برنت (دریای شمال) با ۶ دلار و ۲ سنت افزایش به ۱۱۴ دلار و ۶ سنت رسید. قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با ۵ دلار و ۹ سنت افزایش به ۱۱۱ دلار و ۹ سنت رسید.

همچنین بنا بر اعلام پایگاه اینترنتی اوپک، سبد نفتی اوپک در پایان معاملات ۱ مارچ ۲۰۲۲ در مقایسه با روز کاری قبل (۹۹ دلار و ۲۲ سنت) با ۴ دلار و ۶۷ سنت افزایش به ۱۰۳ دلار و ۸۹ سنت رسید.

در همین حال؛ یک مشاور کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد، دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دست کم فعلا نمی‌خواهد بخش انرژی روسیه را هدف قرار دهد، زیرا ممکن است چنین اقدامی به مصرف کنندگان آمریکایی لطمه بزند و قیمت‌های جهانی را به نحوی افزایش دهد که از تاثیر آن بر مسکو کاسته شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهارات رامامورتی معاون مدیر شورای ملی اقتصادی این مطلب را در گفتگو با ام اس ان بی سی بیان کرد. وی گفت که هیچ اقدامی درباره نفت و گاز روسیه منتفی نیست، ولی کاخ سفید نمی‌خواهد کاری انجام دهد که ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.

این مقام آمریکایی افزود: رفتن به دنبال نفت و گاز روسیه در این مقطع روی مصرف کنندگان آمریکایی تاثیر خواهد داشت و در واقع می‌تواند از لحاظ افزایش قیمت بین المللی نفت و گاز، که ممکن است به سود بیشتر برای صنعت نفت روسیه منجر شود، نتیجه معکوس داشته باشد. بنابر این، ما هم اکنون نمی‌خواهیم به آن سمت برویم.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه