ارسال به دیگران پرینت

کاوازاکی

رباتی جدید با ظاهری شبیه به یک بز رونمایی شد!+ویدئو

شرکت کاوازاکی در جریان نمایشگاه بین المللی ربات توکیو ۲۰۲۲ از رباتی جدید تحت عنوان بکس (Bex) پرده برداشت.

رباتی جدید با ظاهری شبیه به یک بز رونمایی شد!+ویدئو

این ربات چهارپا از ظاهری شبیه به یک بز وحشی بو‌می بخش‌هایی از اورآسیا و آفریقا بهره می‌برد و به عنوان بخشی از برنامه Kaleido کاوازاکی محسوب می‌شود که مهندسان این شرکت از سال ۲۰۱۵ برای توسعه ربات‌های مختلف دنبال می‌کنند.

به گفته کاوازاکی، این ربات برای حرکت سریع در مسیر‌های صاف و هموار و همچنین مسیر‌های ناهموار طراحی شده و به لطف چرخ‌هایی که روی زانو‌های آن تعبیه شده، می‌تواند در مسیر‌های صاف با سرعت بیشتری نسبت به سایر ربات‌ها حرکت کند.

ماسایوکی سوب، مهندس ارشد کاوازاکی معتقد است که استفاده از چرخ‌ها می‌تواند به حفظ بهتر تعادل ربات در حین حرکت که این روز‌ها چالشی برای ربات‌ها محسوب می‌شود‏، کمک کند. همچنین روی بدنه این ربات، دستگیره‌هایی شبیه به فرمان دوچرخه تعبیه شده که فرد می‌تواند مسیر حرکتی این ربات را تغییر داد.

طبق اطلاعاتی که در وب‌سایت کاوازاکی آمده، ربات Bex می‌تواند تا ۹۹ کیلوگرم را تحمل کند. همچنین بخش بالایی این ربات به گونه‌ای طراحی شده که به راحتی قابل تنظیم است.

ربات جدید کاوازاکی می‌تواند همانند نمونه‌های مشابه خود –ربات اسپات بوستون داینامیکس- در انبار‌ها و کارخانه‌های مختلف برای حمل کالا‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

حجم ویدیو: 3.79M | مدت زمان ویدیو: 00:00:44
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه

    توسعه