ارسال به دیگران پرینت

خبر ۱۹ | تلویزیون | صداوسیما | سایت خبرگزاری صداوسیما

حذف «خبر ۱۹» از شبکه یک و انتقال آن به شبکه خبر

بعد از حذفِ «خبر ۲۲:۳۰»، با اعلام ریحانه‌سادات میرصانع گوینده خبر، از امشب «خبر ساعت ۱۹» هم در شبکه خبر پخش می‌شود. پیگیری‌ها نشان می‌دهد تغییرات چه در بخش خبری و چه بخش‌های دیگر ادامه خواهد داشت.

حذف «خبر ۱۹» از شبکه یک و انتقال آن به شبکه خبر

در چند روز اخیر، اخبار شبکه‌ها یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند و به شبکه خبر کوچ می‌کنند؛ این بار نوبت به "خبر ۱۹" هم رسید.

تغییرات خبری تلویزیون یکی پس از دیگری اتفاق می‌افتد و بعد از حذفِ «خبر ۲۲:۳۰»، با اعلام ریحانه‌سادات میرصانع گوینده خبر، از امشب «خبر ساعت ۱۹» هم در شبکه خبر پخش می‌شود.

البته پیگیری‌ها نشان می‌دهد تغییرات چه در بخش خبری و چه بخش‌های دیگر ادامه خواهد داشت.

بخش خبری «ساعت ۱۹» یکی از قدیمی‌های بخش خبری تلویزیون به‌شمار می‌رود که همچون بخش خبری ساعت «۲۲:۳۰» سال‌ها روی آنتن بودند و از این پس به‌دلیل تمرکزگرایی به شبکه خبر کوچ می‌کند.

این چابک‌سازی در دستور کار قرار گرفته است که حالا با باز شدن کنداکتور سیما و کوچِ اخبار یکی پس از دیگری، باید دید مدیران و دست‌اندرکاران، آیا ترکیب و چیدمان بهتری برای کنداکتور سیما خواهند داشت، از طرفی پیمان جبلی بعد از تغییرات و تحولات خبری به‌سراغ سیما می‌رود و یا بخش‌های دیگر.

البته مدت‌هاست بحث تغییرات و تحولات در معاونت سیما و شبکه‌های تلویزیونی مطرح است و همواره گزینه‌های مختلفی معرفی می‌شوند، اما هیچ‌وقت پیمان جبلی در گفتگو با خبرنگاران این نکات را نه تأیید و نه تکذیب نکرده است. او همیشه به فرآیند دوره تحولی اشاره کرده است که ساختار‌ها باید درست کنار هم قرار بگیرند و بر مبنای دو عنصر تحولی هویت و عدالت پیش می‌رویم. این تحول در دو حوزه رویکرد در تولید محتوا در حوزه‌های مختلف نظیر سرگرم‌کننده، نمایشی، برنامه‌های تلویزیونی و خبر اتفاق خواهد افتاد.

به‌نظر می‌رسد با این تغییرات و تحولات و ادغام‌ها که احتمالاً جهش بیشتری خواهد داشت، شبکه‌های سراسری به‌غیر از بخش‌های تخصصی خبری مثل شبکه خبر، بیشتر روی ساخت برنامه‌ها و سریا‌ل‌های نمایشی متمرکز شوند، حالا باید دید گروه‌های مختلف برنامه‌سازی و سریال‌سازی، باکس شبانه‌شان که تاکنون به‌بهانه اشغال بخش خبری، از ترکیب درستی برخوردار نبود، چه شکل و شمایلی خواهد داشت.

حسن عابدینی در واکنش به سؤال خبرنگار تسنیم که "آیا اخبار ساعت ۲۱ سر جای خودش باقی می‌ماند یا امشب هم باید منتظر اعلام تعطیلی این بخش خبری باشیم؟ "؛ تأکید کرد که همه‌چیز در سایه هم‌افزایی و تخصصی شدن پرداختن به خبر و اخبار اتفاق می‌افتد، این تغییرات با بخش‌های خبری تلویزیون در شبکه یک و شبکه خبر آغاز شد و حتی سایت شبکه خبر معاونت سیاسی به‌آدرس www.irinn.ir نیز از دسترس خارج شده است و کاربرانی که به آدرس آن مراجعه می‌کنند، به آدرس سایت خبرگزاری صداوسیما هدایت می‌شوند.

او همچنین گفته بود: طبعاً هم‌افزایی میان حوزه خبر طرحی بوده که در حال عملیاتی شدن است، یکی از آن‌ها هم به حوزه بخش‌های خبری برمی‌گردد، البته پیش‌تر خبرنگاران شبکه خبر و خبرنگاران خبرگزاری صداوسیما در یک مکان در تالار خبر شیشه‌ای مستقرند، برای اینکه این هم‌افزایی هم سبب کاهش هزینه خواهد شد و هم سبب افزایش سرعت. نکته دوم هم تشکیل گروه‌های تخصصی است که طبق روال، پیش می‌رود.

البته می‌توانیم در بخش‌های دیگر صداوسیما هم منتظر تغییرات باشیم و درِ تغییرات و تحولات به‌روی اخبار صداوسیما کماکان باز است. پیگیری‌ها نشان می‌دهد احتمالاً خبر ساعت ۲۱ سر جای خودش می‌ماند؛ البته با این نوع تغییرات ناگهانی و سورپرایزگونه، معلوم نیست چه تغییرات دیگری در راه است و کدام‌یک از بخش‌ها تعطیل و کدام‌یک از بخش‌ها به سیما اضافه خواهند شد.

روز گذشته، بخش خبری «۲۲:۳۰» تعطیل شد که حدود ۲ دهه فعالیت داشت و از باکس پخش این شبکه حذف شد و در یک زیرنویس اطلاع‌رسانی شد که از این پس پخش نخواهد شد.

 

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • Abolfazl ارسالی در

      سلام کار درست همینه انشاالله همه شبکهای خبری به خبر ورزشی به ورزش علمی به ۴ و....

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه