ارسال به دیگران پرینت

در حال بروزرسانی؛

هشتمین روز جنگ در اوکراین| کی‌یف و مسکو در مورد دور سوم مذاکرات توافق کردند

در هشتمین روز از جنگ میا روسیه و اوکراین، خبرگزاری رویترز گزارش داد که اوکراین و روسیه بر سر برگزاری زودهنگام دور سوم مذاکرات توافق کردند.

هشتمین روز جنگ در اوکراین| کی‌یف و مسکو در مورد دور سوم مذاکرات توافق کردند

 به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد هشتمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

اخبار مهم‌ترین تحولات "هشتمین روز جنگ در اوکراین" را در این گزارش خبری دنبال کنید.

۲۱:۵۳ زلنسکی بار دیگرخواهان ایجاد منطقه پرواز ممنوع درحریم هوایی اوکراین شد

 ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین در اظهاراتی که از رسانه‌های این کشور پخش شد، درخواست خود از ناتو برای وضع منطقه پرواز ممنوع در حریم هوایی اوکراین را تکرار کرد و گفت‌: در زمانی که اوکراین با بمباران بی‌امان روسیه روبه رواست، این گام مهمی می‌تواند باشد.

irna.ir/xjHHsx

۲۱:۳۶ اوکراین و روسیه در مورد دور سوم مذاکرات توافق کردند

خبرگزاری رویترز گزارش داد که اوکراین و روسیه بر سر برگزاری زودهنگام دور سوم مذاکرات توافق کردند.

رویترز به نقل از یک مقام اوکراینی حاضر در مذاکرات نوشت: اوکراین نتایجی را که روی آن حساب کرده بود در مذاکرات دریافت نکرد، اما هر دو طرف در مورد ایجاد کریدورهای مشترک بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان به تفاهم دست یافتند.

توافق بر سر برگزاری سومین دور از مذاکرات در حالی انجام می شود که وزارت خارجه بلاروس اعلام کرد دور دوم مذاکرات میان روسیه و اوکراین در این کشور برگزار شده است.

irna.ir/xjHHsk

۲۱:۲۶ پنتاگون: روسیه تاکنون ۴۸۰ موشک به اوکراین شلیک کرده است

یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد روسیه تا امروز ۴۸۰ موشک به سمت اوکراین شلیک کرده است.

 این مقام ارشد دفاعی که از ابتدای بحران اوکراین با خبرنگاران گفتگو می کند اما نام وی در رسانه های آمریکایی بیان نمی شود، روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که روسیه از زمان آغاز حمله خود به اوکراین، بیش از ۴۸۰ موشک در اندازه های مختلف به سمت اوکراین شلیک کرده است.

وی گفت: ۲۳۰ موشک از این ۴۸۰ موشک از داخل اوکراین به سمت اهداف شلیک شده است زیرا ارتش روسیه دارای سیستم های سیار پرتاب موشک است و آنها را در داخل خاک اوکراین حرکت می دهد.

این مقام آمریکایی ادامه داد: اکثر این موشک ها یا حدود ۱۶۰ موشک از روسیه شلیک شده اند.

irna.ir/xjHHs۹

 

پوتین: عملیات ویژه در اوکراین دقیقا مطابق با برنامه پیش می‌رود

پوتین رئیس جمهوری روسیه شامگاه پنجشنبه در سخنانی گفت:: ملی گراها و مزدوران خارجی در اوکراین، از جمله از خاورمیانه، از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

وی گفت: ملی گرایان به جای دور کردن تجهیزات از جمعیت غیرنظامیان،تجهیزات بیشتری منتقل می کنند؛ هزاران خارجی به گروگان گرفته شده اند

ارتش روسیه کریدور در اوکراین ایجاد و حمل و نقل فراهم کرد تا غیرنظامیان بتوانند آنجا را ترک کنند، اما ملی گراها اجازه انجام آن را نمی دهند.

۱۹:۴۱حاشیه های یک بیلبورد؛ حمایت از روسیه در بغداد آمریکا را به خشم آورد

 نصب یکی از بزرگترین تابلوهای تبلیغاتی حمایت از روسیه در نزدیکی سفارتخانه آمریکا در بغداد، باعث خشم واشنگتن و واکنش هایی در افکار عمومی در رد اعمال فشارهای آمریکا بر دولت عراق شد.

 

 

هشتمین روز جنگ در اوکراین/ آغاز دور دوم مذاکرات مسکو و کی یف

 

به گزارش ایرنا، جمعی از فعالان اجتماعی عراقی دیروز چهارشنبه، بیلبوردی در حمایت از روسیه با امضای «دوستان ولادیمیر پوتین» و با عنوان انگلیسی «We Support Russia» (ما از روسیه حمایت می کنیم) در نزدیکی سفارتخانه آمریکا در منطقه «جادریه» بغداد نصب کردند.

http://irna.ir/xjHHr۲

۱۹:۳۹تشدید تلاش‌های روسیه برای تصرف بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اوکراین

 وزارت کشور اوکراین گفته نیروهای روسیه در حال تشدید تلاش‌های خود برای تصرف «نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا - Zaporizhzhia Nuclear Power Plant» بزرگترین نیروگاه هسته‌ای این کشور هستند.

به گزارش ایرنا، تلویزیون العربی قطر دقایقی پیش به نقل از مشاور وزیر کشور اوکراین اعلام کرد: نیروهای روسیه تلاش‌های خود برای تصرف این نیروگاه هسته‌ای را تشدید می کنند.

۱۹:۲۵ اعضای شورای قطب شمال فعالیت خود را به حالت تعلیق درآوردند

تهران - ایرنا - اعضای «شورای قطب شمال» در هشتمین روز حملات روسیه علیه اوکراین و در مخالفت با اقدام‌های روسیه و رئیس جمهوری این کشور، فعالیت خود در این سازمان را به حالت تعلیق درآوردند.

به گزارش ایرنا، اسکای نیوز عربی عصر پنجشنبه گزارش کرد: کشورهای عضو شورای قطب شمال که هم اینک ریاست این شورا را روسیه عهده دار است، فعالیت در آن و نهادهای تابعه‌اش را به حالت تعلیق درآوردند.

 

۱۹:۲۵پارلمان اوکراین لایحه توقیف دارایی‌های روسیه را تصویب کرد

 پارلمان اوکراین امروز لایحه ای را تایید کرد که براساس ان اجازه توقیف دارایی یا اموال مرتبط با روسیه در اوکراین داده می‌شود.

براساس این قانون، مجوز توقیف دارایی‌ یا اموال مرتبط با روسیه یا شهروندان روسی در اوکراین داده می شود.

http://irna.ir/xjHHqB

 

۱۸:۵۶پیشنهاد پکن برای میانجیگری در بحران اوکراین

۱۸:۵۶ فرانسه اعلام کرد که پکن برای میانجیگری و کمک به حل بحران اوکراین پیشنهاد داده است.

به گزارش ایرنا، اسکای نیوز عربی دقایقی پیش به نقل از کاخ الیزه خبر داد که چین میانجیگری خود در حل بحران اوکراین را پیشنهاد کرده است.

 

 

هشتمین روز جنگ در اوکراین/ آغاز دور دوم مذاکرات مسکو و کی یف

 

روزنامه نیویورک تایمز نوشته بود که چین از روسیه خواسته بوده برای حمله به اوکراین تا پایان بازی‌های المپیک زمستانی پکن صبر کند. چین این گزارش را «اخبار جعلی» خوانده که به منظور «سیاه‌نمایی چین» منتشر شده است.

 

۱۸:۵۳ احتمال حذف بلاروس از سوئیفت

 پس از قطع دسترسی تعدادی از بانک های روسیه به سوئیفت، اکنون منابع آگاه احتمال چنین اقدامی علیه بانک های بلاروس را مطرح کرده اند.

به گزارش ایرنا، یک مقام آگاه اتحادیه اروپا امروز به خبرگزاری رویترز گفت که این نهاد در نظر دارد بانک های بلاروس را همانند بانک های روسیه از سامانه جهانی پیامرسانی بین بانکی (سوئیفت) حذف کند.

۱۸:۵۲ اوکراین فردا در نشست وزرای خارجه ناتو مساله انسداد حریم هوایی را مطرح می کند

 اوکراین اعلام کرده که فردا (جمعه) در نشست وزرای خارجه ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) به منظور طرح موضوع انسداد حریم هوایی شرکت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از الشرق قطر، وزیر خارجه اوکراین گفته فردا در نشست وزرای خارجه ناتو برای طرح موضوع بستن حریم هوایی بر فراز اوکراین شرکت خواهیم کرد.

 

۱۸:۳۹دو کشتی دیگر در سواحل اوکراین آسیب دیدند

 با بالاگرفتن درگیریهای روسیه و اوکراین، دو کشتی استونیایی و بنگلادشی در سواحل این کشور دچار حادثه شدند.

 خبرگزاری رویترز نوشت که کشتی باری استونیایی "هِلت" که با پرجم جزایر مارشال تردد می کرد، امروز در سواحل بندر اودسای اوکراین غرق شد و از میان ۶ خدمه آن دو نفر نجات یافته و چهار تن مفقود شده اند.

 

 

هشتمین روز جنگ در اوکراین/ آغاز دور دوم مذاکرات مسکو و کی یف

افزایش تمایل شرکت های روس برای افتتاح حساب در بانک های چینی

شعبه یکی از بانک های چینی در مسکو در روزهای اخیر شاهد افزایش تقاضای شرکت های روس برای افتتاح حساب بوده است.

یکی از منابع آگاه در این بانک چینی که نام خود و کارفرمایش را فاش نساخته به رویترز گفت که در چند روز اخیر ۳۰۰- ۲۰۰ شرکت به این بانک مراجعه کرده و خواهان افتتاح حساب بوده اند.

به گفته وی، بسیاری از مراجعان جدید با چین تجارت داشته و پیش بینی می شود که تراکنش های یوآنی این شرکت ها افزایش یابد.

به نوشته رویترز معدودی از بانک های چینی در مسکو شعبه دارند که بانک صنعتی و بازرگانی چین، بانک کشاورزی چین، بانک چین و بانک عمران چین از آن جمله اند.

 

احتمال حذف بلاروس از سوئیفت 

یک مقام آگاه اتحادیه اروپا امروز به خبرگزاری رویترز گفت که این نهاد در نظر دارد بانک های بلاروس را همانند بانک های روسیه از سامانه جهانی پیامرسانی بین بانکی (سوئیفت) حذف کند.

وی ضمن اعلام این خبر اذعان کرد که برخلاف روسیه، دسترسی به سوئیفت در اقتصاد بلاروس اهمیت راهبردی ندارد.

یک کشتی استونیایی در سواحل اوکراین غرق شد

کشتی باری استونیایی "هِلت" امروز در سواحل بندر اودسای اوکراین غرق شد و از میان ۶ خدمه آن دو نفر نجات یافته و چهار تن مفقود شده اند.

ایگور ایلوِس مدیر شرکت کشترانی استونیایی "ویستا" گمانه زنی کرد که هلت در پی برخورد با مین منفجر و غرق شده باشد.

http://irna.ir/xjHHnD

مسئول حقوق بشر سازمان ملل: خطر مرگ ده ها میلیون اوکراینی را تهدید می کند

با افزایش بمباران و گلوله باران شهرها و مناطق مسکونی و به کارگیری مهمات خوشه ای، میشل باشله مسئول حقوق بشر سازمان ملل امروز هشدار داد که "خطر بالقوه مرگ" جان ده ها میلیون اوکراینی را تهدید می کند.

دستور کار جلسه اضطراری شورای حقوق بشر سازمان ملل، تشکیل کمیسیون حقیقت یاب در مورد "نقض حقوق بشر توسط روسیه" است. باشله در سخنرانی گشایش این نشست خواهان توقف آنی درگیری ها که به گفته او به شدت به ارائه خدمات اولیه ضروری آسیب رسانده، شد.

وی افزود: برخی، از جمله روزنامه نگاران، مدافعان حقوق بشر و اعضای جامعه تاتار کریمه مقیم اوکراین با تیم من در اوکراین تماس گرفته و از آزار و اذیت احتمالی به دست نیروهای روس ابراز نگرانی کرده اند.

 

http://irna.ir/xjHHnQ

۱۷:۲۴آلمان و فرانسه کشتی های تفریحی دو کلان سرمایه دار روس را مصادره کردند

مسئولان آلمانی کشتی تفریجی ۶۰۰ میلیون دلاری آلیشر عثمانوف میلیاردر روس را که در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا قرار گرفته، در بندر هامبورگ مصادره کردند.

 

 

هشتمین روز جنگ در اوکراین/ آغاز دور دوم مذاکرات مسکو و کی یف

این کشتی لوکس ۱۵۰ متر طول داشته، "دیلبر" نام دارد و از استخری ۲۵ متری برخوردار است.

امروز همچنین قایق تفریحی ایگور سوچین رئیس غول نفتی "روس نفت" نیز در فرانسه مصادره شد.

 

 

http://irna.ir/xjHHnY

 

۱۷:۱۱پوتین: تعلل اوکراین به افزایش خواسته های روسیه منجر خواهد شد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در جریان گفت و گوی ۹۰ دقیقه ای امروز با همتای فرانسوی خود گفت که هدف مسکو از عملیاتش در اوکراین دستیابی به "غیرنظامی کردن و بی طرف ساختن" این کشور بوده و در هر صورت به آن دست خواهد یافت.

به گفته پوتین، هر تلاشی از جانب کی یف برای به تاخیر انداختن مذاکرات به افزایش خواسته های مسکو منتهی خواهد شد.

 

هشتمین روز جنگ در اوکراین/ آغاز دور دوم مذاکرات مسکو و کی یف

 

الیزه خبر داد که امانوئل مکرون پس از این گفت و گوی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اکراین تماس گرفت.

 

۱۶:۵۸"آ سه آن" خواستار توقف فوری درگیری‌ها در اوکراین شد

تهران- ایرنا- اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ سه آن) خواستار توقف فوری جنگ و درگیریهای نظامی در اوکراین شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از تارنمای شبکه سی ان ان، وزرای خارجه کشورهای عضو آ سه آن خواستار توقف فوری آنچه آنها  "جنگ" و" درگیری نظامی"در اوکراین توصیف کردند، شدند.

این مقامات آ سه آن تصریح کردند که همچنان شرایط برای مذاکره مسالمت آمیز میان طرفین مناقشه مهیا است.

کشورهای عضو این مجمع بدون اشاره به نام روسیه اعلام کردند که آماده تسهیل مذاکرات میان مسکو – کی‌یف در هر مسیر امکان‌پذری هستند.

 

۱۶:۴۵روسیه: حل مناقشه اوکراین برای غرب مهم نیست

گنادی گاتیلوف، نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل در ژنو گفت که کشورهای غربی اهمیتی به حل و فصل مناقشه اوکراین نمی دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، گاتیلوف روز پنجشنبه در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو که به بررسی وضعیت اوکراین اختصاص داشت: گفت: غرب نیازی به حل و فصل مناقشه اوکراین نمی بیند و رژیم دست نشانده «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین را فقط به عنوان ابزاری برای فشار بر روسیه درنظر می گیرند.  

 

http://irna.ir/xjHHmP

۱۶:۱۱وضعیت اضطراری در جمهوری چک به دلیل مواجهه احتمالی با موج پناهندگان اوکراینی

تهران-ایرنا- دولت جمهوری چک عنوان کرد که از روز جمعه به دلیل احتمال مواجهه با موج پناهندگان اوکراین وضعیت اضطراری اعلام می شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از تارنمای شبکه سی ان ان، اعلام وضعیت اضطراری از سوی دولت جمهوری چک در حالی انجام می شود که کشورهای اروپایی همچنان نگران عزیمت موج پناهندگان اوکراینی به خاک این کشورها هستند.

۱۶:۰۸کمک نظامی ۱۹ کشور به اوکراین

 وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد که ۱۹ کشور به طور منظم به این کشور کمک‌های نظامی ارسال می‌کنند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اوکراینی «اوکرینفرم» اوکراین روز پنجشنبه به نقل از وزارت خارجه این کشور اعلام کرد: این کشورها به اوکراین کمک‌های نظامی از جمله جدیدترین سلاح‌ها، مهمات، تجهیزات حفاظتی و پزشکی و نیز سوخت ارسال می‌کنند تا به طور منظم نیازهای ارتش اوکراین را فراهم کنیم.

 

۱۵:۰۶زلنسکی: روسیه دچار پارانوئید شده است

رئیس جمهوری اوکراین می‌گوید: روسیه دچار پارانوئید شده و تاوان جنگ علیه اوکراین را خواهد پرداخت.

به گزارش ایرنا، الجزیره روز پنجشنبه به نقل از ولودیمیر زلنسکی نوشت: روسیهٔ دشمن به دلیل استقامتی که ما به خرج دادیم راهبرد نظامی‌اش را تغییر داد.

 

او تصریح کرد: روسیه بهای تمام اقدام‌هایی که علیه اوکراین انجام داد خواهد پرداخت. زلنسکی در عین حال خاطرنشان کرد: کشورش در نخستین گروه برای دفاع از آزادی و مردم آن پذیرای ۱۶ هزار داوطلب خواهد بود.

http://irna.ir/xjHHjW

۱۵:۰۴ انگلیس: به دنبال حصول اطمینان از عدم دسترسی بانک‌های روسیه به سوِئیفت هستیم

 وزیر خارچه انگلیس امروز پنجشنبه اظهار داشت: لازم است غرب اطمینان حاصل کند که هیچ بانک روسی به سیستم سوئیفت دسترسی نداشته باشد.

"لیز تراس"  که در لیتوانی به سفر می برد، خاطر نشان کرد که غرب باید در مورد عدم دسترسی تمامی بانک های روسی به سوئیفت اطمینان ایجاد کند.

این مقام ارشد انگلیس در کنفرانسی خبری افزود:  با آمریکا، اتحادیه اروپا و  گروه هفت برای عدم دسترسی به سوِیفت همکاری می کنیم. باید اقدامات بیشتری انجام بدهیم. باید در نهایت اطمینان حاصل کنیم که هیچ بانک روسی به سوِیفت دسترسی پیدا نکن

http://irna.ir/xjHHjS

 

۱۵:۰۲نیروهای روسیه در چند کیلومتری پایتخت اوکراین

وزارت دفاع انگلیس براساس اطلاعاتی جدید از نزدیک شدن نیروهای روسی به ۳۰ کیلومتری کی‌یف پایتخت اوکراین خبر داد.

 

 

هشتمین روز جنگ در اوکراین/ مسکو: «تسلیم آمریکا نمی شویم، عملیات ویژه تا انتها ادامه می باید»

 

 درحالیکه اخبار رسیده حاکی از نزدیک شدن نیروهای روسیه به چند کیلومتری کی‌یف پایتخت اوکراین است، براساس اعلام سازمان ملل متحد، شمار پناهندگانی که تاکنون از این کشور گریخته اند به بیش از یک میلیون نفر رسیده است.

 

http://irna.ir/xjHHjG

 

۱۳:۴۴ لاوروف: اجازه نمی دهیم از خاک اوکراین، روسیه تهدید شود

مسکو - ایرنا -سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو اجازه نمی دهد که روسیه از خاک اوکراین مستقیما تهدید شود، گفت: مطمئنم برنامه های جنگ علیه روسیه مطرح شده است.

به گزارش ایرنا، لاوروف در سخنانی که روز پنجشنبه از چند شبکه تلویزیونی ازجمله راشاتودی و شبکه روسیه۲۴ پخش می شد، تصریح کرد: در رسانه ها  مورد احتمال جنگ هسته ای صحبت می شود، اما جنگ هسته ای توسط ناتو و اوکراین انجام می شود و نه روسیه.

http://irna.ir/xjHHfN

 

۱۳:۱۳مسکو: «تسلیم آمریکا نمی شویم، عملیات ویژه تا انتها ادامه می باید»

 

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه عملیات ویژه در اوکراین تا انتها ادامه می باید، اعلام کرد که تسلیم تهدیدهای آمریکا نمی شویم.

 

یابکوف روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسی ار. ب. کا گفت: ادعای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در مورد قطع روابط با مسکو، تلاش برای ترساندن روسیه است.  

 

وی گفت: اظهارات بایدن در مورد قطع کامل روابط آمریکا و روسیه، تلاشی برای ترساندن روسیه است و هیچکس روابط و گفت و گوهای با آمریکا را قطع نمی کند.

معاون وزیر خارجه

روسیه گفت: این تلاش دیگری برای ترساندن روسیه است و ما تسلیم آن نمی شویم.ریابکوف در ادامه این مصاحبه تلویزیونی گفت که عملیات نظامی روسیه در اوکراین تا آخر (رسیدن کامل به اهداف) ادامه خواهد یافت.

http://irna.ir/xjHHdN

 

گزارش وزارت دفاع روسیه: ۱۶۱۲ مرکز نظامی اوکراین نابود شد

وزارت دفاع روسیه امروز در آخرین گزارش خود در مورد عملیات نظامی در اوکراین از نابودی ۱۶۱۲ مرکز نظامی و تاسیسات نظامی اوکراین خبر داد و اعلام کرد که شهر بالاکلی در استان خارکیف هم به تصرف در آمد.

 

هشتمین روز جنگ در اوکراین/ مسکو: «تسلیم آمریکا نمی شویم، عملیات ویژه تا انتها ادامه می باید»

 

به گزارش ایرنا، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: نیروهای روسیه از آغاز عملیات نظامی در اوکراین ۱۶۱۲ مرکز نظامی این کشور را نابود کردند که ۶۲ مقر فرماندهی و مرکز مخابراتی نظامی از آن جمله بود.

به گفته این مقام نظامی روس، نیروهای روسیه ۳۹ مجموعه پدافند هوایی اس-۳۰۰، بوک. ام. ۱ و اوسا و ۵۲ ایستگاه هشداردهی موشکی و رادار را نابود کردند. سخنگوی وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد: از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ۴۹ هواپیما بر روی زمین و ۱۳ هواپیمای نظامی اوکراین در هوا و ۶۰۶ تانک و ۶۷ آتشبار سنگین نابود شده است. نیروهای روسیه همچنین ۲۲۷ عراده توپ و خمپاره انداز و ۴۰۵ خودرو نظامی و ۵۳ پهپاد ضربتی و تجسسی را نابود کردند.  

 

http://irna.ir/xjHH۹h

۱۲:۳۴مجارستان: مانع اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه نمی‌شویم

- نخست‌وزیر مجارستان اعلام کرد که کشورش تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را وتو نخواهد کرد.

 

هشتمین روز جنگ در اوکراین/ مسکو: «تسلیم آمریکا نمی شویم، عملیات ویژه تا انتها ادامه می باید»

 

 

، این اظهارات ویکتور اوربان در حالی مطرح شده است که وی پیشتر به شدت از سوی مخالفان در مجارستان به دلیل روابط دوستانه اش با روسیه مورد انتقاد قرار گرفته بود.

مجارستان اخیرا به یک ابتکارعمل از سوی رهبران هشت کشور اتحادیه اروپا برای آغاز مسئله مذاکرات عضویت اوکراین در این اتحادیه پبوست اما مجارستان انتقال تسلیحات مرگبار به اوکرایناز طریق قلمرو خود را رد کرده است.

http://irna.ir/xjHHdn

 

۱۲:۰۶ ادعای زلنسکی: تاکنون ۹ هزار سرباز روس کشته شده‌اند

همزمان با رسیدن گزارش‌ها از در دست‌گرفتن شهر خرسون اوکراین توسط روس‌ها، ولودیمیر زلنسکی مدعی شد که تاکنون ۹ هزار سرباز روس در این نبردها کشته شده‌اند.

 

 

هشتمین روز جنگ در اوکراین/ گزارش وزارت دفاع روسیه: ۱۶۱۲ مرکز نظامی اوکراین نابود شد

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از تارنمای شبکه خبری اسکای نیوز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه همچنان با مقاومت شدید اوکراینی‌ها اعم از نظامی و غیرنظامی در سراسر کشور مواجه هستند و هنوز نتوانسته‌اند دولت کی‌یف را سرنگون کنند.

وی مدعی شد که از زمان آغاز تهاجم روسیه به کشورش در یک هفته پیش، نزدیک به ۹ هزار سرباز روس کشته شده اند.

 

http://irna.ir/xjHHcB

 ۱۱:۱۱ماجرای نصب بیلبورد بزرگ پوتین در بغداد چه بود؟

 شب گذشته (چهارشنبه شب) برپایی بیلبوردی در حمایت از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در الجادریه بغداد توجه رسانه ها و فعالان اجتماعی عراق را جلب کرد.

 

 

هشتمین روز جنگ در اوکراین/ آستین: اعمال منطقه پرواز ممنوع، آمریکا را به جنگ با روسیه می‌کشاند

 بر روی این بیلبورد که در خیابانی در محله الجادریه نصب شده بود و مشخص نشد چه کسانی آن را برپا کرده بودند به انگلیسی عبارت «We support Russia» به معنای «ما از روسیه حمایت می کنیم» و در پایین آن هشتگ و امضای «#اصدقاء الرئیس»   به معنای «دوستان رئیس جمهور» نقش بسته بود.

http://irna.ir/xjHH۸L

 

۱۱:۰۴آلمان ۲۷۰۰ موشک دیگر به اوکراین ارسال می‌کند

 آلمان اعلام کرد که ۲۷۰۰ موشک ضدهوایی دیگر از جمله موشک های ضدبالستیک "آرو" به اوکراین انتقال خواهد داد.

 خبرگزاری آلمان امروز گزارش داد، وزارت اقتصاد این کشور تامین این موشک ها برای اوکراین را تایید کرده است. از جمله این موشک ها، موشک های ضدبالستیک "آرو" خواهند بود.

اوکراین همزمان با پیشروی نیروهای روسی در شهرهای شمالی این کشور، تسلیحات و حمایت نظامی بیشتری از جانب غرب دریافت می‌کند.

 

۱۰:۳۴کی‌یف: شهر ماریوپل همچنان در کنترل نیروهای اوکراینی است

نیروهای مسلح اوکراین در جدیدترین گزارش به روز خود همزمان با ورود به هشتمین روز جنگ اوکراین اعلام کردند که شهر ماریوپل همچنان در کنترل نیروهای اوکراینی قرار دارد.

 

 مقامات اوکراینی اعلام کردند که روسیه به هدف اصلی خود برای تصرف شهر ماریوپل دست نیافته است.

 

 

هشتمین روز جنگ در اوکراین/ آستین: اعمال منطقه پرواز ممنوع، آمریکا را به جنگ با روسیه می‌کشاند

شهر ماریوپل در روزهای اخیر تحت محاصره نیروهای روس و شبه نظامیان حامی روسیه قرار داشته است.

 

 

 

 

 

۱۰:۰۹ مقامات سوئد مدعی ورود ۴ فروند جنگنده روسی به حریم هوایی این کشور شدند

پس از آنکه ولادمیر پوتین، سوئد و فنلاند را در صورت پیوستن به ناتو به اقدام نظامی تهدید کرد، مقامات سوئد از نقض حریم هوایی کشورشان توسط چهار فروند جنگنده روسی خبر دادند.

 

 

هشتمین روز جنگ در اوکراین/ آستین: اعمال منطقه پرواز ممنوع، آمریکا را به جنگ با روسیه می‌کشاند

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه دیلی میل، مقامات سوئد اعلام کرده اند چهار جنگنده روسی شامل دو فروند سوخو ۲۷ و دو فروند سوخو ۲۴ در شرق جزیره گوتلاند این کشور دیده شده و حریم هوایی سوئد را نقض کرده اند.  

 

http://irna.ir/xjHH۷V

۹:۳۸محل مذاکرات بین روسیه و اوکراین در بلاروس تغییر یافت

در حالی که امروز هیات روسی برای برگزاری دور دوم مذاکرات عازم بلاروس شده است، یک عضو هیات اوکراین از تغییر مکان مذاکرات خبر داد.

به گزارش ایرنا، داوید آراخامیا عضو هیات اوکراین در بلاروس روز پنجشنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: مذاکرات با روسیه برگزار خواهد شد اما نه در منطقه بلاوژسکی پوشه در بلاروس بلکه در منطقه دیگری برگزار می شود.

وی افزود: جزییات دیگر در این مورد، بعدا اعلام خواهد شد.

 

۷:۴۱آستین:منطقه پرواز ممنوع در اوکراین موجب جنگ آمریکا با روسیه می شود

وزیر دفاع آمریکا شامگاه چهارشنبه به وقت محلی در مصاحبه اختصاصی با شبکه ان بی سی نیوز با اشاره به سخنان اخیر جو بایدن رییس جمهوری آمریکا مبنی بر عدم دخالت مستقیم واشنگتن در جنگ اوکراین، گفت: بایدن تاکید کرد که نیروهای آمریکا در اوکراین با روسیه نمی جنگند.

http://irna.ir/xjHH۴K

 

 

۷:۳۰ وقوع چهار انفجار در کی‌یف، پایتخت اوکراین

هشتمین روز جنگ در اوکراین/ آستین: اعمال منطقه پرواز ممنوع، آمریکا را به جنگ با روسیه می‌کشاند

چهار انفجار ساعت سه بامداد روز پنجشنبه به وقت محلی، کی‌یف پایتخت اوکراین را لرزاند؛ مقامات شهر از مردم خواستند که در خانه بمانند و یا به پناهگاه بروند.

به گزارش ایرنا، رسانه ها اعلام کردند که ۲ انفجار در مرکز شهر و  ۲ انفجار دیگر در نزدیکی ایستگاه مرکزی مترو رخ داده است. صدای آژیر خطر حمله هوایی به طور متناوب در سراسر شب ادامه داشت.

irna.ir/xjHH۴y

 

 

۶:۳۰ سازمان ملل: شمار مهاجران اوکراین از یک میلیون نفر گذشت

هشتمین روز جنگ در اوکراین/ آستین: اعمال منطقه پرواز ممنوع، آمریکا را به جنگ با روسیه می‌کشاند

کمیسر عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد گفت که شمار مهاجران اوکراینی از یک میلیون نفر گذشته است.  

فیلیپو گراندی بامداد پنجشنبه در ئوئیتی اعلام کرد که مهاجران اوکراینی از جنگ گریخته‌اند. وی پیش‌تر از سرعت وخامت اوضاع در اوکراین ابراز نگرانی کرده و از کشورهای همسایه خواسته بود تا مرزهای خود را برای کسانی که به دنبال امنیت و سرپناه هستند، باز نگه دارند.

irna.ir/xjHH۴x

 

۶:۰۰ مکرون: با روسیه در جنگ نیستیم/ تداوم تحریم و مجازات شدید مسکو

هشتمین روز جنگ در اوکراین/ آستین: اعمال منطقه پرواز ممنوع، آمریکا را به جنگ با روسیه می‌کشاند

رئیس جمهوری فرانسه یک هفته پس از آغاز جنگ اوکراین، گفت؛ تا آنجا که ممکن باشد با ولادیمیر پوتین در تماس خواهد ماند تا شاید وی را قانع کند که دست از جنگ بردارد.

امانوئل مکرون افزود: با این حال، ما با روسیه در جنگ نیستیم؛ به آنچه ما را به ملت بزرگ روس پیوند می‌زند، آگاهیم و فداکاری‌های آنان را در دورۀ جنگ جهانی دوم به یاد داریم.

irna.ir/xjHH۴r

 

۵:۲۲ سی‌ان‌ان: آمریکا صدها موشک‌ استینگر به اوکراین تحویل داده است

هشتمین روز جنگ در اوکراین/ آستین: اعمال منطقه پرواز ممنوع، آمریکا را به جنگ با روسیه می‌کشاند

شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن صدها موشک استینگر به اوکراین تحویل داده است.

این شبکه تلویزیونی آمریکایی به نقل از دو مقام آمریکایی که نام آنها بیان نشده است، گزارش داد که واشنگتن در چند روز گذشته صدها موشک ضد هوایی استینگر به اوکراین منتقل کرده است.

irna.ir/xjHH۴v

 

۵:۰۰ شهردار خرسون سقوط شهر به دست نیروهای روسی را تأیید کرد

هشتمین روز جنگ در اوکراین/ آستین: اعمال منطقه پرواز ممنوع، آمریکا را به جنگ با روسیه می‌کشاند

شهردار خرسون سقوط این شهر در جنوب اوکراین را تایید و اذعان کرد که ارتش روسیه کنترل آن را به دست گرفته است.  

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، ایهور کولیخایف شهردار خرسون روز چهارشنبه در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد که ارتش اوکراین دیگر در این شهر حضور ندارد و ساکنین خرسون باید برابر دستورالعمل های افراد مسلحی که اداره شهر را به دست گرفتند، عمل کنند؛ بدین معنا که شهر تحت کنترل روسیه قرار گرفته است.

irna.ir/xjHH۴m

 

۴:۵۸ سفر بلینکن به بروکسل، لهستان، مولداوی و کشورهای حوزه بالتیک

هشتمین روز جنگ در اوکراین/ آستین: اعمال منطقه پرواز ممنوع، آمریکا را به جنگ با روسیه می‌کشاند

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز سوم مارس (۱۲ اسفندماه) به بروکسل، لهستان، مولداوی و کشورهای حوزه بالتیک سفر می کند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که بلینکن به بروکسل، لهستان، مولداوی و کشورهای حوزه بالتیک (لتونی، لیتوانی و استونی) سفر خواهد کرد تا با متحدان ناتو و شرکای اروپایی درباره تهاجم روسیه به اوکراین گفت و گو کند.

irna.ir/xjHH۴s

 

۳:۵۳ پنتاگون: روسیه در پیشروی به سمت پایتخت اوکراین موفقیتی نداشته است

هشتمین روز جنگ در اوکراین/ آستین: اعمال منطقه پرواز ممنوع، آمریکا را به جنگ با روسیه می‌کشاند

جان کربی سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که روسیه همچنان در پیشروی خود به سمت کی یف پایتخت اوکراین موفقیتی نداشته است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی افزود: بر اساس تخمین های ما، آنها هیچ پیشرفت خوبی از نظر جغرافیایی در ۲۴ تا ۳۶ ساعت گذشته نداشته اند.

irna.ir/xjHH۴n

 

۲:۵۰. غرب تجهیزات بیشتری به اوکراین ارسال می کند

هشتمین روز جنگ در اوکراین/ آستین: اعمال منطقه پرواز ممنوع، آمریکا را به جنگ با روسیه می‌کشاند

نشریه پولیتیکو گزارش داد؛ اوکراین همزمان با پیشروی نیروهای روسی در شهرهای شمالی این کشور، تسلیحات و حمایت نظامی بیشتری از جانب غرب دریافت خواهد کرد.

بنا به این گزارش، یک شرکت آمریکایی چهار فروند جنگنده به درخواست دولت ایالات متحده به اوکراین ارسال خواهد کرد.

irna.ir/xjHH۴۵

 

۲:۲۰ پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا؛ از حرف تا واقعیت

هشتمین روز جنگ در اوکراین/ آستین: اعمال منطقه پرواز ممنوع، آمریکا را به جنگ با روسیه می‌کشاند

 یورو نیوز گزارش داد: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز سه‌شنبه اول مارس در جریان سخنرانی مجازی خود در پارلمان اروپا بار دیگر تقاضای پیوستن فوری کشورش به اتحادیه اروپا را تکرار کرد اما پیوستن به اتحادیه اروپا تابع چه شرایطی است؟ آیا ورود یک عضو جدید آن‌هم با قید فوریت امکان‌پذیر است؟

irna.ir/xjHH۳B

 

۱:۰۲ روسیه در ۲۵ کیلومتری کی‌یف ایستاد اما پیشروی در جنوب ادامه دارد

هشتمین روز جنگ در اوکراین/ آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ۲۲ شرکت نظامی روسیه وضع می‌کند

رسانه‌های غربی مدعی شدند که کاروان زرهی روسیه در ۲۵ کیلومتری کی‌یف پایتخت اوکراین از حرکت باز ایستاده است و بر اساس تصاویر ماهواره‌ای تانک‌ها و خودروهای سنگین نظامی در دو روز اخیر پیشروی نداشتند اما پیشروی در جنوب ادامه دارد.

یورونیوز به نقل از رادیو فرانس انفو عصر چهارشنبه با بررسی تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده از سوی کمپانی مکسار و گفته‌های خبرنگاران گزارش کرد؛ نخستین عامل توقف این کاروان که طول آن ۶۴ کیلومتر برآورد می‌شود، قطع پل‌ها روی ورودی رودخانه در ۲۵ کیلومتری کی‌یف است.

irna.ir/xjHH۳v

 

۰:۴۶ اتحادیه جهانی کشتی روسیه و بلاروس را محروم کرد

هشتمین روز جنگ در اوکراین/ آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ۲۲ شرکت نظامی روسیه وضع می‌کند

اتحادیه جهانی کشتی کشورهای روسیه و بلاروس را از حضور در کلیه مسابقات و یا برگزاری رویدادهای بین‌المللی محروم کرد.

irna.ir/xjHH۳n

 

۰:۲۷  آمریکا شرکت‌های نظامی روسیه را تحریم می‌کند

هشتمین روز جنگ در اوکراین/ آستین: اعمال منطقه پرواز ممنوع، آمریکا را به جنگ با روسیه می‌کشاند

 آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی از وضع تحریم‌های جدید علیه ۲۲ شرکت نظامی روسیه خبر داد.

وزیر امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در واشنگتن افزود، شرکتهایی که تحریم می شوند شامل شرکت‌های سازنده جنگنده، خودروهای زرهی، موشک‌ها، پهپادها و سیستم‌های جنگ الکترونیکی روسیه هستند.

irna.ir/xjHH۳h

 

۰:۲۳ انفجار سه خودرو بمب گذاری شده در کی یف

هشتمین روز جنگ در اوکراین/ آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ۲۲ شرکت نظامی روسیه وضع می‌کند

وزارت دفاع روسیه از انفجار سه خودرو بمب گذاری شده نیروهای اوکراینی در مناطق غرب کی یف و کشته شدن چند سرنشین این خودروها خبر داده است.

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد که ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه شب چهارشنبه اعلام کرد: نیروهای روسیه سه خودرو انتحاری نیروهای اوکراینی حامل مقادیر زیادی مواد منفجره را در مناطق غرب کی یف منفجر کردند.

 

منبع : ایرنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه