ارسال به دیگران پرینت

محمد مخبر :

دیدار معاون رئیس جمهور و وزیر ورزش با مسئولان و ملی‌پوشان کشتی

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور امشب با حضور در کمپ تیم های ملی کشتی با مسئولان فدراسیون و آزادکاران اردونشین دیدار و گفتگو کرد.

دیدار معاون رئیس جمهور و وزیر ورزش با مسئولان و ملی‌پوشان کشتی

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور به همراه علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت و حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، امشب با حضور در کمپ تیم‌های ملی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با رئیس فدراسیون و ملی پوشان آزادکار دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار که حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی و دارنده ۷ مدال طلای المپیک و جهان، حسن یزدانی قهرمان ۷ مداله کشتی آزاد المپیک و جهان، محمدرضا گرایی دارنده مدال‌های طلای کشتی فرنگی المپیک و جهان، محسن کاوه مدیر تیم‌های ملی کشتی آزد، پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد و اعضای تیم ملی کشتی آزاد اعزامی به جام یاشاردوغو ترکیه حضور داشتند، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ضمن خیرمقدم به دکتر مخبر و هیئت همراه گفت: حضور شما در محل خانه‌ی کشتی شهید صدرزاده و دیدار با ملی پوشان مایه دلگرمی و خوشحالی جامعه‌ی بزرگ کشتی کشور است.

دبیر تصریح کرد: کشتی پرافتخارترین رشته ورزشی کشور در المپیک‌ها، بازی‌های آسیایی، رقابت‌های جهانی و مسابقات قهرمانی آسیا است و این رشته ریشه در فرهنگ، سنت و تاریخ کشور ما دارد و بعنوان ورزش اول و ملی کشور شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: حضور مخبر بعنوان یکی از مدیران توانمند در حوزه‌ی اجرایی و اقتصادی در کمپ تیم‌های ملی را به فال نیک می‌گیریم. مهمترین مشکل پیش روی کشتی بودجه و پشتیبانی از تیم‌های ملی کشتی است، چراکه ما در سال آینده دو رقابت مهم بازی‌های آسیایی هانگژو چین و رقابت‌های جهانی صربستان را در پیش داریم و پس از آن نیز باید تیم‌های خود را آماده ی حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ و کسب سهمیه برای حضور در این بازی‌ها کنیم.

دبیر در پایان ضمن تشکر از حضور معاون اول رئیس جمهور در اردوی ملی پوشان خاطرنشان کرد: ما روی کمک دولت مردمی، حساب ویژه ای باز کرده‌ایم و امیدواریم که نگاه متفاوت و ویژه ای به کشتی بعنوان یک ورزش بومی، اصیل و ایرانی داشته باشد تا بتوانیم بار دیگر به جایگاه اصلی خود در کشتی جهان بازگردیم.

در ادامه مخبر معاون اول رئیس جمهور گفت: خوشحالم که در جمع شما حضور دارم، چرا که شما بعنوان نمایندگان جمهوری اسلامی در میادین ورزشی با کسب افتخار و به اهتزاز آوردن پرچم کشورمان موجب غرور ملی و شور و شعف در بین مردم شریف ایران می‌شوید و کشتی در مقایسه با رشته‌های تیمی، رشته‌ای است که می‌تواند مدال‌های زیادی کسب کند.

وی با اشاره به اینکه کشتی نسبت به سایر رشته‌ها، ورزشی سنگین و سخت‌تر محسوب می‌شود، ادامه داد: درخشش تیم‌های ملی کشتی در رقابت‌های جهانی نروژ نشان داد که کشتی از پتانسیل بالایی برای موفقیت برخوردار است و امیدوارم با ادامه‌ی همین روند بتوانید در میادین پیش رو بیش از پیش موفق باشید.

معاون اول رئیس جمهور با قدردانی از زحمات بی دریغ مربیان و کادر فنی تیم‌های ملی کشتی اظهار داشت: قطعاً موفقیت ورزشکار مرهون زحمات و تلاش‌های مربیان و سایر دست اندکاران است و آنها نیز نقش ویژه ای در کسب افتخارات کشتی گیران دارند.

مخبر اقدامات انجام شده فدراسیون برای ایجاد امکانات و بستر مناسب به جهت آماده سازی تیم‌های ملی کشتی را قابل تقدیر دانست و گفت: علیرضا دبیر که خودش یکی از قهرمانان ملی ما محسوب می‌شود، زحمات زیادی را در این مدت کشیده و فضای ایجاد شده بعنوان کمپ تیم‌های ملی که مزین به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین شهدای کشتی گیر و همچنین تصاویر شهدای کشتی گیران است، تأثیر بسزایی در عملکرد فنی تیم‌های ملی کشتی داشته است.

وی با بیان اینکه شخصاً به کشتی علاقمند است و کشتی ورزش اول ایران محسوب می‌شود، ادامه داد: کشتی بعنوان ورزشی با منش پهلوانی و جوانمردی محسوب می‌شود و خوشحالم که علاوه بر آماده سازی جسمی و فنی، از لحاظ اهتمام به مسائل اخلاقی و معنوی نیز بسترهای مناسبی فراهم شده و تا یک قهرمان ملی علاوه بر کسب عنوان قهرمانی، بعنوان یک پهلوان در جامعه شناخته شود و کشتی گیران با توسل بر ائمه اطهار و توکل بر خداوند متعال در میدان‌های بزرگ حاضر می‌شوند.

مخبر تصریح کرد: مردم عرق ویژه ای به کشتی دارند و این رشته را دوست دارند و نام قهرمانان بزرگی در ذهن مردم نقش بسته شده است، به خصوص جهان پهلوان تختی را بعنوان یک الگوی جوانمردی و مردانگی می‌شناسند و بیشتر ورزشگاه‌های ما به نام ایشان نامگذاری شده است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه نگاه هیئت دولت به ویژه شخص دکتر رئیسی بعنوان فرد اول اجرایی کشور به ورزش کشور به خصوص کشتی نگاهی مثبت و حمایتی است گفت: به شما می گویم که ورزش اول و ملی کشور، مورد حمایت ویژ دولت مردمی است و ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا کشتی بعنوان یک ورزش بومی که ریشه در سنت، مذهب و تاریخ ما دارد، مورد رشد و ارتقا هرچه بیشتر قرار گیرد.

مخبر در پایان با آرزوی موفقیت برای تیم‌های ملی کشتی در میادین پیش رو گفت: قطعاً چشم ملت ایران به افتخارآفرینی و پیروزی‌های شما در میادین پیش رو است، چراکه وقتی شما در یک میدان مهم بعنوان قهرمانی می‌رسید، این حس قهرمانی در تک تک مردم کشور نیز به وجود می‌آید و مایه عزتمندی ایران اسلامی خواهد بود.

ادای احترام به مقام شامخ شهید گمنام به خاک سپرده شده در محل کمپ‌های تیم‌های ملی و قرائت فاتحه بر سر مزار این شهید، بازدید از خانه‌های کشتی شهید ابراهیم هادی و شهید مصطفی صدرزاده، محل فدراسیون کشتی از دیگر برنامه‌های مخبر و هیأت همراه با حضور در محل کمپ تیم‌های ملی کشتی شهید سلیمانی بود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه