ارسال به دیگران پرینت

شهردار منطقه ۵ در پاسخ به ایسنا خبر داد

آزادسازی کامل بستر "رودخانه کن"

شهردار منطقه ۵ از آزادسازی کامل بستر رودخانه کن در محدوده منطقه ۵ تهران خبر داد.

آزادسازی کامل بستر "رودخانه کن"

به گزارش ایسنا، احسان شریفی در نشست خبری امروز چهارشنبه پس از بازدید خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی منطقه ۵ تهران اظهار کرد: در خصوص اعتراضات مردم کن برای فریز شدن محدوده و عدم صدور مجوز ساخت‌وساز باید بگویم تا وقتی که طرح تفصیلی کن توسط شهرسازانی طراحی شود که برای آن پیوست اجتماعی نداشته باشند، چنین اتفاقات و اعتراضاتی را شاهد خواهیم بود. برهمین اساس از شورای عالی شهرسازی و معماری درخواست می‌کنم که در محله کن با ساکنین منطقه صحبت کنند و با قدم زدن در این محدوده شرایط رها شدگی باغات کن را رصد کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بهترین حالت برای املاک کن تا سه طبقه اجازه ساخت‌وساز داده می‌شد در حالی که با شرایط موجود اقتصادی نیست که این ساخت‌وساز انجام شود. این مواردی است که باید به صورت جدی به آنها توجه شود مردم کن جزو انقلابی‌ترین مردم تهران هستند و امروز نیازمند توجه جدی به خواست‌ها و مطالباتشان وجود دارد.

شهردار منطقه ۵ تاکید کرد: یکی از ایراداتی که در موضوع طرح تفصیلی کن وجود دارد این است که کمیته‌ای به نام صیانت از باغات کن در شورای عالی شهرسازی و معماری متولی صدور مجوز در "کن" است که متولی برگزاری آن و تشکیل این کمیته مشخص نیست و ابهام دارد. نکته دیگر این‌که شهرداری موظف است در طرح تفصیلی در همه شهر تهران اجرای آن را برعهده بگیرد و تمام ظرفیت‌ها برای تراکم و میزان مجوز مجاز و صدور پروانه توسط معاونت شهرداری با امضای شهردار منطقه انجام می‌شود اما در مورد کن کمیته ۱۳ نفره این کار را انجام می‌دهد که اگر در آن یک نفر مخالف وجود داشته باشد کل پروانه کنسل می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: هفته پیش جلسه‌ای با شورای عالی شهرسازی و معماری داشتیم و مواردی که مانع صدور پروانه نیز می‌شدند را اعلام کردیم قول دادند که پس از بررسی و ارائه پیشنهادهای ما نسبت به اصلاح شرایط موجود و خروج از بن‌بست در این محدوده در حوزه ساخت‌وسازها اقدام لازم صورت بگیرد.

شهردار منطقه ۵ تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص پروژه‌هایی که در نیمه شعبان به بهره‌برداری خواهند رسید، گفت: در منطقه ۵ به دلیل وسعت پروژه‌های نیمه تمام زیادی وجود داشت به شکلی که پروژه‌ای از سال ۱۳۹۳ آغاز ولی هنوز به نتیجه نرسیده بود و پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی را تجربه کرده بود اما در چند ماه اخیر این پروژه به نتیجه رسید. در دهه فجر امسال ۵۶ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۶۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. ما در بهره‌برداری پروژه‌ها تاکید بر این موضوع داریم که پروژه به صورت تکمیل و کامل به بهره‌برداری برسد. برای نیمه شعبان پروژه مجموعه ورزشی کن برای محله اکباتان میدانگاه محوطه شمالی متروی صادقیه و چند بوستان محله‌ای با اعتبار حدود ۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید و پروژه‌های دیگری با حدود ۴۰ میلیارد تومان در عید سعید فطر افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: بوستان فرحزاد در نیمه دی‌ماه با کمک پلیس و دستگاه قضایی از حیث وجود معتادین متجاهر پاکسازی و دهها آلونک مربوط به آنها تخریب شد به شکلی که امروز دره فرحزاد با گذشته کاملا متفاوت شده. گام بعدی باز شدن دسترسی به دره فرحزاد بود و برخی ساخت‌وسازهای غیرمجاز شامل کافه و رستوران‌های احداث شده در بستر رودخانه با همکاری وزارت نیرو شامل ۱۸ پلاک در بستر رودخانه تخریب شد.

شریفی تاکید کرد: طراحی احداث جاده انجام شده و جانمایی کانکس پلیس نیز انجام شده است. بودجه خوبی در سال آینده برای بهسازی دره فرحزاد پیش‌بینی شده تا این دره به یک اکوپارک تبدیل شود. امیدواریم عملیات اجرایی آن در ابتدای سال آینده آغاز و تا شهریورماه بتوانیم بخشی از این بوستان را تقدیم مردم کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر فضاهای امن معتادین متجاهر در محدوده دره فرحزاد کاملا پاک شده اما حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ معتاد متجاهر در محدوده تردد دارند که در قرارگاه اجتماعی مقرر شد با اختصاص ظرفیتی نسبت به جمع‌آوری این معتادین و پاکسازی کامل محدوده اقدام شود البته دو گرمخانه در این محدوده داریم که تا زمانی که همه این افراد جمع‌آوری نشوند سرویس‌دهی این گرمخانه‌ها ادامه خواهد داشت.

شهردار منطقه ۵ با اشاره به این‌که در این محدوده ۱۸ پلاک قرمز و چند پاتوق وجود داشت، افزود: ۱۶ پلاک در این محدوده تخریب و دو پلاک نیز به دلیل سکونت در آن پلمب آنها انجام شده و تردد در آنها متوقف شده است.

شریفی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص آزادسازی بستر رودخانه کن در محدوده منطقه ۵ نیز اظهار کرد: بستر رودخانه کن در محدوده منطقه ۵ تهران کامل آزاد شده اما بخشی در منطقه ۲ باقی‌مانده که نیاز به دستور قضایی دارد. آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها به عهده وزارت نیروست و هر کدام از پلاک‌ها که وزارت نیرو اعلام کند دستور قضایی برای تخریب آن صادر خواهد شد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      بیچاره مردم کن.آقای شهردار نگفتید اجازه نمیدید دور باغ های اباواجدادیمون دیوار که نه، حتی ی سیم خاردار بکشیم تا معتادان متهاجر نتونن برن.تا مشکلات شماهم حل بشه مشکلات ماهم حل بشه

    • ناشناس ارسالی در

      اگه میخواین ملک بخرید بهترین نقطه شمال هست اونن سرخرود و یا درویش اباد چون تو این 4 ساله قیمت های این جا 30 برابر شده
      دارن تو سرخرود برج میسازن 40 طبقه !!!!!
      اینقدر تو سرخرود و درویش اباد برج ساختن شبیه دبی و میامی شده

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه