ارسال به دیگران پرینت

تل‌آویو یک افسر ارشد خود را به صورت دائم در بحرین مستقر می‌کند

پس از انعقاد توافق امنیتی میان تل‌آویو و منامه و انتشار گزارش‌هایی درباره فروش رادار و سامانه ضد پهپادی به بحرین،‌ تل‌آویو یک افسر ارشد خود را به صورت دائم در بحرین مستقر می‌کند.

تل‌آویو یک افسر ارشد خود را به صورت دائم در بحرین مستقر می‌کند

رسانه‌های عبری‌ خبر دادند که  رژیم صهیونیستی برای اولین بار یک افسر ارشد ارتش خود را به صورت رسمی و به عنوان نماینده خود در بحرین تعیین خواهد کرد.

بنابر گزارش امروز (جمعه) شبکه «المیادین» به نقل از کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، در راستای توافقاتی که در سفر اخیر «بنی گانتز» وزیر جنگ تل‌آویو به بحرین صورت گرفته است، این افسر که اشاره‌ای نیز به نام او نشده،‌ به زودی وارد بحرین خواهد شد.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اضافه کرد که تل‌آویو حتی در دیگر کشورهای عربی‌ای که با آن‌ها روابط خوبی دارد، تا امروز وابسته نظامی ثابت نداشته است. طبق این گزارش، این افسر وظیفه ارتباط با ناوگان پنجم آمریکا را که در مقر فرماندهی آن در بحرین قرار دارد، بر عهده خواهد داشت. این شبکه عبری همچنین افزود که ارتباط با نیروهای امنیتی بحرین از دیگر وظایف این افسر خواهد بود.

بنابر این گزارش،‌ این افسر که از نیروی دریایی رژیم صهیونیستی انتخاب شده،‌ در هفته‌های آینده وارد بحرین خواهد شد. کانال ۱۳ می‌گوید که همکاری‌های دو طرف در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

این گزارش در حالی منتشر شده است که شرکت «BATS» وابسته به صنایع هوایی رژیم صهیونیستی مستقر در بلژیک، روز چهارشنبه هفته جاری، از معامله‌ای برای فروش رادار و سامانه‌های ضد پهپاد به بحرین خبر داد. در سایه سکوت رسانه‌های بحرینی، این شرکت صهیونیستی خبر داد که «نیروهای دفاعی بحرین برای دفاع از یک پایگاه نظامی خود، BATS را برای مجهز کردن خود به سامانه‌‌های رصد ساحلی انتخاب کرده‌اند».

این تحولات پس از آن صورت می‌گیرد که بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سیزدهم ماه جاری در سفری از پیش‌اعلام‌نشده وارد پایتخت بحرین شد. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با «عبدالله بن حسن النعیمی» همتای بحرینی خود یک توافقنامه امنیتی با منامه امضاء کرد.   

طبق این توافقنامه که برای اولین بار از زمان عادی‌سازی روابط دو طرف در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰ امضاء شده است، همکاری‌های امنیتی راهبردی میان بحرین و تل آویو افزایش می‌یابد؛ اما هنوز گزارشی از جزئیات این توافقنامه و مفاد آن منتشر نشده است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای در این خصوص مدعی شده بود: «این توافق به افزایش همکاری‌های اطلاعاتی، آموزشی و همکاری در حوزه صنایع دفاعی کمک خواهد کرد. این توافق همچنین منجر به همکاری قوی و افزایش امنیت دو طرف و کل منطقه خواهد شد».  بنی گانتز نیز ادعا کره بود که این توافقنامه «تاریخی» است و منجر به آغاز سطح جدیدی از روابط میان دو طرف خواهد شد. او همچنین مدعی شده بود که این توافق به توامندی دو طرف برای مقابله با «تهدیدات مشترک» خواهد افزود.

این توافق در حالی میان دو طرف امضاء شد که وزیر جنگ رژیم صهیوینستی با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین و «سلمان بن حمد» ولی‌عهد این کشور در منامه دیدار کرد. گانتز همچنین یک روز قبل از این دیدارها از ناوگان پنجم دریایی ارتش آمریکا در بحرین دیدن کرد و با «برد کوپر» فرمانده فرماندهی این ناوگان به گفت‌وگو نشست.

بحرین و امارات عربی متحده در تاریخ دهم ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ رسما توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در کاخ سفید امضاء و روابط خود را با این رژیم علنی کردند. به‌رغم آنکه عمر توافق عاد‌ی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی به دو سال نمی‌رسد؛ اما پایگاه آمریکایی «آکسیوس» اخیرا به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی فاش کرد که تل‌آویو و ابوظبی از بیش از دو دهه گذشته با یکدیگر همکاری اطلاعاتی و دفاعی دارند.

 

منبع : قطره
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه