ارسال به دیگران پرینت

تغییر رنگ بندی‌های کرونایی شهرها

با توجه به وضعیت موجود محدودیت‌های کرونایی اعمال می‌شود

سرهنگ امیر طالبی رئیس پلیس راهور گیلان با اشاره به اینکه رانندگان مبتلا در صورت تردد یک میلیون تومان جریمه می‌شود، گفت: در صورت پرداخت نکردن پس از سه ماه مبلغ جریمه ۲ برابر می‌شود.

با توجه به وضعیت موجود محدودیت‌های کرونایی اعمال می‌شود

سرهنگ امیر طالبی رئیس پلیس راهور گیلان با اشاره به اینکه رانندگان مبتلا در صورت تردد یک میلیون تومان جریمه می‌شود، گفت: در صورت پرداخت نکردن پس از سه ماه مبلغ جریمه ۲ برابر می‌شود.

رئیس پلیس راهور گیلان با اشاره به اعمال محدودیت های ترددی، گفت: تردد خودروهای شخصی در شهرهای قرمز و نارنجی مشروط به تزریق واکسن و نبودن در شرایط قرنطینه است.

سرهنگ امیر طالبی با اشاره به افزایش شیوع کرونا و تغییر رنگ بندی‌های کرونایی شهرها، گفت: با توجه به وضعیت موجود محدودیت‌های کرونایی اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه بر همین اساس تردد خودروهای شخصی به شهرهای وضعیت قرمز و نارنجی مشروط به تزریق واکسن و نبودن در شرایط قرنطینه است، ادامه داد: تردد خودروهای شخصی که رانندگان آنها در وضعیت بیماری قرار دارند ممنوع است.

رئیس پلیس راهور گیلان با اشاره به اینکه رانندگان مبتلا در صورت تردد یک میلیون تومان جریمه می‌شود، گفت: در صورت پرداخت نکردن پس از سه ماه مبلغ جریمه ۲ برابر می‌شود.

رئیس پلیس راهور گیلان از شهروندان خواست ضمن پرهیز از هرگونه تردد غیرضروری، پلیس را در اجرای این مأموریت مهم یاری کنند.

 

کرونا :

کرونا هنوز قابل پیش بینی نیست؛ احتمال شیوع بیشتر در آینده

یک گروه علمی مشاور دولت انگلیس که مسئول بررسی همه گیری کووید-۱۹ است، احتمال وقوع امواج بزرگ کرونایی را در آینده ممکن دانست و افزود تا رسیدن به یک الگوی ثابت و قابل پیش‌بینی از همه‌گیری سال ها فاصله داریم.

کرونا هنوز قابل پیش بینی نیست؛ احتمال شیوع بیشتر در آینده
 

 اپیدمیولوژیست های انگلیسی که مسئول بررسی همه گیری کووید-۱۹ و توصیه در این خصوص به دولت انگلیس هستند، می گویند که در آینده احتمال وقوع امواج بزرگ کووید-۱۹ در انگلیس وجود دارد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در پی لغو محدودیت های کرونایی در تابستان گذشته (ژوئیه ۲۰۲۱ برابر با تیر ۱۴۰۰) گفته بود در حالیکه همه‌گیری ویروس کرونا تمام نشده است، بریتانیا باید زندگی با کووید را بیاموزد.

 

«بخش مدل سازی گروه علمی همه گیری آنفلوانزا» که مسئول بررسی امواج احتمالی هم گیری کووید-۱۹ است در این خصوص توضیح داد که ظهور گونه‌های ویروسی جدید بزرگترین عامل ناشناخته در میان‌مدت و بلندمدت است که همراه با کاهش ایمنی جمعیت می تواند در این امر نقش موثری داشته باشد.

 

این گروه علمی که مسئول ارائه توصیه های لازم به دولت انگلیس در برخورد با همه گیری کووید-۱۹ است، در بیانیه روز گذشته (جمعه) خود گفت: امواج بزرگی که احتمال دارد در آینده منجر به افزایش شدید شمار مبتلایان شود نیاز به مدیریت فعال برای جلوگیری از فشار بر بخش بهداشت و درمان دارند.

 

انگلیس تاکنون ۱۵۷ هزار و ۷۳۰ مورد مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را گزارش کرده و هفتمین کشور جهان از نظر میزان مرگ و میر کرونایی است و جانسون به دلیل نحوه مقابله با این همه گیری با انتقادات شدیدی روبرواست.  

 

از سوی دیگر و از زمان ظهور سویه اومیکرون که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، شمار مبتلایان به ویروس کرونا افزایش یافته است و همین امر جانسون را بر آن داشت تا باردیگر برخی محدودیت های کرونایی را بازگرداند.  

رئیس بخش مدل سازی گروه علمی همه گیری آنفلوانزا به رویترز گفت: اگرچه هر سال باید شاهد بهبود وضعیت کووید-۱۹ باشیم، ممکن است زمان‌هایی وجود داشته باشد که دولت مجبور به عقبگرد شود و  تدابیری را ارائه کند.

 

این گروه در بیانیه روز گذشته خود همچنین تاکید کرد: چند سال آینده بسیار نامشخص خواهد بود و شیوع و امواج آتی احتمالا با آرام شدن اوضاع سر و صدای بسیاری بپا خواهند کرد. این گروه مشاور دولت انگلیس افزود: ما ممکن است سال ها با یک الگوی ثابت و قابل پیش بینی از همه گیری فاصله داشته باشیم.

 

کرونا | اومیکرون

زمان پایان کرونا از زبان محققان+ویدئو

محققان و کارشناسان سازمان بهداشت جهانی، درباره زمان پایان شیوع کرونا نظرات مختلفی دارند.

زمان پایان کرونا از زبان محققان+ویدئو
 

رئیس سازمان بهداشت جهانی معتقد است که برای اعلام پیروزی علیه ویروس کرونا زود است و محققان این سازمان می‌گویند که اگر پس از امیکرون، سویه جدیدی از ویروس کرونا شیوع پیدا نکند، مردم جهان می‌توانند به شرایط نسبتا پایداری برسند.

 

 

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه