ارسال به دیگران پرینت

واکسن | اسپوتنیک لایت | اومیکرون | واکسینه | دوز تقویت‌کننده

واکسنی که ایمنی ۱۰۰ درصدی در برابر اومیکرون ایجاد می‌کند

افرادی که با دوز تقویت‌کننده اسپوتنیک لایت واکسینه می‌شوند، طی سه ماه ۱۰۰ درصد در برابر اُمیکرون محافظت می‌شوند.

واکسنی که ایمنی ۱۰۰ درصدی در برابر اومیکرون ایجاد می‌کند

 افرادی که با دوز تقویت‌کننده اسپوتنیک لایت واکسینه می‌شوند، طی سه ماه ۱۰۰ درصد در برابر اُمیکرون محافظت می‌شوند.

الکساندر گینزبورگ، مدیر مرکز گامالیا(Gamaleya)، اظهار کرد: مطمئن نیست که اُمیکرون پایان همه‌گیری باشد.

این سازنده واکسن گفت: افرادی که با واکسن کروناویروس اسپوتنیک لایت مجددا واکسینه می‌شوند، طی سه ماه از ۱۰۰ درصد محافظت در برابر سویه اُمیکرون برخوردار خواهند بود.

همچنین ۷۵ درصد از واکسینه‌شدگان با واکسن اسپوتنیک وی دارای آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده در برابر سویه اُمیکرون هستند و در سرم‌های خون افرادی که مجددا با اسپوتنیک لایت واکسینه شدند، در ۱۰۰ درصد موارد طی سه ماه پس از دریافت دوز تقویت‌کننده، آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده ویروس مشاهده شد.

نتایج مطالعات قبلی نیز تقویت قابل‌ توجه محافظت بیشتر در برابر اُمیکرون توسط تقویت‌کننده اسپوتنیک لایت را نشان داده است. همچنین این واکسن می‌تواند دوز تقویت‌کننده جهانی برای سایر واکسن‌ها برای تقویت و طولانی کردن محافظت آن در برابر اُمیکرون ارائه شود.

اسپوتنیک وی و اسپوتنیک لایت را می‌توان در یک یخچال معمولی در دمای ۲ تا هشت درجه سانتی‌گراد به مدت ۶ ماه نگهداری کرد و نیازی به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های زنجیره سرد اضافی ندارد؛ بنابراین می‌توان آن را در سراسر جهان از جمله مناطق دورافتاده در دسترس قرار داد.

گینتزبورگ تاکید کرد: مطمئن نیستم که اُمیکرون پایان همه‌گیری باشد و نمی‌گویم که این مرحله نهایی همه‌گیری است چون این تفکر کاملا اشتباه خواهد بود؛ در حالی که ما از ظهور سویه‌های جدید کووید ۱۹ صحبت می‌کنیم.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      الان چطوری این پروفسور ادعا میکنه که ویروس اومیکرون که 8روز خارج از بدن زنده میمونه در حالیکه ویروس دلتا فقط بیست ساعت زنده میموند اولا ضعیفتر از دلتاست و ثانیا واکسنهایی که تاکنون هیچکدام اثر بخشی کامل نداشتند حالا نوع اسپوتنیکش اثر بخشی کامل صد در صد روی ویروس اومیکرون که بیشترین ماندگاری و توانایی زنده ماندن را دارا میباشد و به عبارتی قویتر از دلتاست را دارد!؟

    • ناشناس ارسالی در

      ظالمان ستمگر این قدر برای سودجویی و واکسن فروشی به مردم فشار نیارید که دوز فلان بزنید و سالی چند بار واکسن بزنید چون معلومه که واکسن کرونا را هیچکس نتونسته کشف کنه و مثل ایدز این بلا و کیفر آسمانی هم واکسن نداره، حالا اگه وجدانتون به درد اومد دیگه حرف از واکسیناسیون نزنید و بگذارید مردم کمی نفس بکشند و خودشون تشخیص بدهند که با توجه به شرایط موجود آیا واکسن کرونای هزار چهره ی شبه ایدز کشف شده یا نه؟

    • ناشناس ارسالی در

      دروغ پشت دروغ. خسته نمیشید انقدر تبلیغ واکسم های بیمار کننده را میدهید؟1

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه