ارسال به دیگران پرینت

فرانسیسکو خنتو

پرافتخارترین بازیکن تاریخ رئال‌مادرید درگذشت

فرانسیسکو خنتو، وینگر سال‌های دور رئال مادرید، ساعاتی پیش در سن 87 سالگی در مادرید درگذشت.

پرافتخارترین بازیکن تاریخ رئال‌مادرید درگذشت

پرافتخارترین بازیکن تاریخ رئال‌مادرید درگذشت

فرانسیسکو خنتو، وینگر سال‌های دور رئال مادرید، ساعاتی پیش در سن 87 سالگی در مادرید درگذشت.

خنتو یکی از بهترین بازیکنان هجومی رئال مادرید در سمت چپ میدان بود که افتخارات بسیاری را با این تیم به دست آورد.

او در سال 1953 از راسینگ سانتاندر جدا شده و به رئال مادرید پیوست و تا سال 1971 یعنی 18 سال پیراهن این تیم را به تن داشت.

 

photo_2022-01-18_13-10-38

خنتو موفق شد در هشت فینال جام باشگاه‌های اروپا با پیراهن رئال مادرید به میدان برود و شش بار نیز این جام را بالای سر برد تا رکوردی تکرار نشدنی را به نام خود به ثبت برساند که هنوز توسط هیچ بازیکن دیگری شکسته نشده است.

او پس از ترک رئال مادرید از دنیای فوتبال نیز خداحافظی کرد و وارد حرفه مربیگری شد، هرچند زیادی در این رشته باقی نماند و خیلی زود از مربیگری نیز کناره‌گیری کرد.

پس از درگذشت آلفردو دی‌استفانو، دیگر اسطوره باشگاه رئال مادرید، این ستاره سابق رئالی‌ها به عنوان رییس افتخاری این باشگاه انتخاب شده بود.

خنتو همچنین در طول دوران حضورش در سانتیاگو برنابئو موفق شد 12 عنوان قهرمانی لالیگا را برای رئال مادرید به ارمغان بیاورد و در 428 بازی 128 گل نیز با پیراهن این تیم به ثمر رساند.

از دیگر افتخارات این بازیکن با رئال مادرید می‌توان به دو قهرمانی در جام حذفی، دو قهرمانی در جام لاتین و یک قهرمانی در جام اینترکونتینانتال اشاره کرد.

بسیاری این بازیکن را بهترین وینگر چپ تاریخ رئال مادرید و حتی دنیای فوتبال می‌دانند.

مارسلو، ستاره فعلی رئال مادرید، چند روز قبل با قهرمانی در سوپرکاپ اسپانیا موفق شده بود به رکورد خنتو برسد و حالا درصورت قهرمانی رئال در هر رقابت دیگری در این فصل، این عنوان را از اسطوره فقید رئال خواهد گرفت.

 

 

منبع : ورزش سه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه