ارسال به دیگران پرینت

برنامه ترکیه برای جذب تولیدکنندگان محصولات مختلف در بسته بندی

ترکیه یکی از کشورهایی است که در زمینه های صنایع غذایی، کشاورزی، گردشگری، پوشاک و غیره رشد موفقی داشته است و با رشدی که در این چند دهه داشته، توانسته بسیاری از تولید کنندگان و کارخانجات تولیداتی اروپایی را برای بسته بندی به سمت خود بکشاند.

برنامه ترکیه برای جذب تولیدکنندگان محصولات مختلف در بسته بندی

ترکیه یکی از کشورهایی است که در زمینه های صنایع غذایی، کشاورزی، گردشگری، پوشاک و غیره رشد موفقی داشته است و با رشدی که در این چند دهه داشته، توانسته بسیاری از تولید کنندگان و کارخانجات تولیدی اروپایی را برای بسته بندی به سمت خود بکشاند.

با بحرانی که گریبان کشورهای اروپایی را در زمینه تهیه کارتن و ورق های کارتنی و مقوایی گرفته است، این کشورها با کمبود کارتن و مقوا روبرو میباشند و هم چنین با نبود و کمبود مواد اولیه بسته بندی روز به روز نیز قیمت آنها بالاتر رفته و یک تورم چشمگیری را به خود اختصاص داده که باعث نگرانی بسیاری از افراد در حوزه های تولیدی و خرده فروشی شده است.

البته باید حق داد که این نگرانی ها بیهوده نیست، نبود مواد اولیه و یا گران بودن سرسام آور آنها روی قیمت تمامی اجناس نیز تاثیر می گذارد و این تورم مرتب قیمت ها، باعث نارضایتی مشتریان خواهد شد.

ترکیه چگونه کشورهای اروپایی را به بسته بندی در کشورش ترغیب میکند؟

حالا سوالی که مطرح می گردد آن است که کشورهای اروپایی چرا برای بسته بندی محصولاتشان از ترکیه استفاده میکنند؟

ترکیه از آنجایی که نیمی از آن در آسیا و نیم دیگر آن در اروپا میباشد، تولیدکنندگان بسیاری به این کشور اعتماد کرده و بسته بندی محصولاتشان را به کارتن سازی های این کشور می سپارند.

ترکیه برای چه محصولاتی بسته بندی تولید میکند؟

کارخانجاتی که در زمینه چاپ و بسته بندی در ترکیه مشغول به کار می باشند در تمامی زمینه ها بسته بندی تولید میکنند. این کشور در تمامی زمینه ها به گونه ای خودکفا شده است مثلا: در حوزه کشاورزی، صادرات نیز به کشورهای اروپایی و امریکایی دارد و رتبه 7 را در این صنعت به خود اختصاص داده است. پس هم تولیدات بسیار غنی داشته و هم بسته بندی آنها را خود تولید می نماید که این موضوع چیزی نیست جز سود صد در صد!

در بخش پوشاک نیز دیگر نیازی به گفتن ندارد! ترکیه یکی از صادرکنندگان جنس های ترک به کشورهای سراسر جهان میباشد و پوشاک ترک جایگاه ویژه ای در فروشگاه ها دارد. تقریبا میتوان گفت حدود 96 درصد از کل پوشاک تولید شده در این کشور به فرانسه و آلمان و غیره صادر میشود.

ترکیه با هدف جذب تولیدکنندگان محصولات مختلف در هر حوزه ای سعی دارد که صنعت بسته بندی خود را بیش از پیش نسبت به رقیبان خود در این حوزه مثل کشور چین قوی تر کند و به گونه ای سبقت بگیرد.

1-2

چین هم از جمله کشورهای آسیایی است که با کار کردن های طولانی مدت و هدف گذاری سهم انبوهی از محصولات تولید شده در کشورش را صادر کرده و به گونه ای به عنوان غول صادرات شناخته شده است و بعید نیست در طی چندین سال آینده روی بسته بندی تمامی محصولات عنوان " ساخته شده در چین" ذکر شده باشد.

کشور ترکیه سیاست گذاری های آسانی که دارند توانسته است سرمایه گذاران بسیاری را به سمت خود بکشاند تا با قوانین سهل تر به راحتی معاملات پر سودی داشته باشند و باعث ارز آوری بیشتر به کشورشان شود.

البته بعضی از کارتن سازی های ایران نیز در جهت چاپ و بسته بندی از کشوری مثل ترکیه عقب نمانده است و در حال توسعه صنعت بسته بندی میباشد. این شرکت ها سعی دارند با تولید با کیفیت ترین و بهترین بسته بندی ها گوی رقابت را از آن خود کنند که میتوانید با ورود به لینک زیر از نمونه کارهای آنان دیدن فرمایید.

مرتبط بخوانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی محصولات صادراتی با طراحی های خاص

ترکیه چه ترفندهایی را برای جذب تولیدکنندگان محصولات به کار می برد؟

به طور حتم، هر صنعتی در هر حوزه ای که فعالیت دارد تکنیک ها و ترفند هایی را برای رونق بخشیدن به کسب و کار خود داشته و سعی دارد با بروز کردن علم و دانش و هم چنین تجهیزات مورد نظر خود آن را گسترش دهد و با تولیدات موفق، اسم و رسم دار تر شود.

با توجه به موضوعی که در این مقاله تا کنون درباره آن صحبت کردیم، صنعت بسته بندی نیز از دستگاه ها و ماشین آلات گرفته تا استخدام نیروهای مجرب و کار بلد نیاز به بروز رسانی دارد.

در خصوص پکیجینگ یا همان بسته بندی باید گفت که شرط اول موفق شدن در نظر گرفتن نظرات و نیازهای مشتریان است که آن را تولیدکنندگان با آنالیز بازار هدف باید بدانند. البته نظر و سلیقه مشتریان در د عامل بسیار مهم خلاصه میگردد:

 1-کیفیت

 2- طراحی و زیبا سازی

داشتن کیفیت

اولین چیزی که مشتری در برخورد با محصول شما با آن روبرو خواهد شد، بسته بندی کالاهاست. کالاهایی که در کنار کیفیت خوشان، پک با کیفیتی نیز دارند میتوانند در دیدگاه مشتری و مصرف کنندگان بهتر جلوه کرده و آنها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنند.

پس پک هایی که در ترکیه به تولید می رسند، به دلیل حساسیت آنها در خط تولید در ساخت بسته بندی ها از متریال مرغوب و درجه یک استفاده میکنند تا نظر مثبت تولیدکنندگان را به خود جلب نمایند.

این موضوع باعث می شود تا در این بحران و کمبود مواد اولیه برای تولید بسته بندی های کارتنی و مقوایی در کشورهای اروپایی، ترکیه به قطب تاثیر گذاری در تهیه و تامین بسته بندی تبدیل شود.

عامل دومی که در بالا به آن اشاره شد، جذابیت و زیبایی پک محصولات است. کیفیت همیشه اصل اساسی در همه زمینه هاست به این معنا که طراحی و زیبایی بسته بندی باعث سرپوش گذاشتن روی بی کیفیتی پک محصولات نخواهد شد و اگر مصرف کننده به اشتباه از محصول شما خریداری کند برای بار دوم به هیچ عنوان سمت برند شما نخواهد آمد پس طراحی و مدرنیته بودن نمی تواند جای کیفیت را در محصولات بگیرد.

اما با توجه به نقطه نظرات بسیار و متعددی که در زمینه بسته بندی محصولات شده است، زیبایی و جذابیت نیز در حال تبدیل شدن به یک اصل میباشد.

به این صورت که اگر محصولاتی از برندهای متفاوت که در یک سطح رقابتی نیز می باشند درون قفسه های یک فروشگاه چیده شده باشند، کالایی بیشترین توجه را جلب میکند که از طراحی خاص و منحصر به فرد برخوردار باشد و مشتری ناخودآگاه به سمت آن کشیده میشود.

1-3

درست است در دنیایی که رنگ ها و طرح های بسیاری خلق می گردد و سلیقه افراد جامعه مدام در حال تغییر میباشد رقابت بسیار دشوار است، اما برای اینکه بتوانید موفق شوید بهتر است با ارزیابی درست از فرهنگ مردمان آن کشور دست به طراحی پک محصولاتتان بزنید.

کشور ترکیه با هدف گذاری های بسیار منظم و دقیقی که دارد توانسته است مشتریان خود را هم از لحاظ کیفی و هم طراحی های بسته بندی راضی نگه دارد.

البته ایران نیز با توجه به پیشرفتی که در زمینه چاپ و بسته بندی دارد، توانسته است صادرکنندگانی که سهم انبوهی از محصولاتشان به کشورهای دیگر صادر میشود را راضی نگه دارد و با نازل ترین قیمت ها بسته بندی و چاپ روی جعبه و کارتن را برایشان انجام دهد. پیشنهاد می کنیم با ورود به لینک زیر استعلام آنلاین از قیمت کارتن و جعبه بسته بندی مطلع شوید تا در طی بررسی های لازم قیمت ها را با هم مقایسه کنید.

مرتبط بخوانید: استعلام آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

ترکیه برای صنعت بسته بندی اش چه چشم اندازهایی دارد؟

با توجه به برنامه و هدف گذاری ها که کشور ترکیه در جهت رشد صنعت بسته بندی خود دارد، سازمان جهانی بسته بندی WPO که ASD( اتحادیه تولیدکنندگان ترکیه) از کوچک ترین بخش های آن محسوب میشود، پک کالا را مشخصه ای در جهت رفاه و آسایش مردمان کشورها میداند به همین دلیل است که برای این صنعت هزینه کرده و آن را در هر شرایطی توسعه خواهد داد.

با وجود چنین طرز فکری ترکیه مشکل بودجه نخواهد داشت و به راحتی میتواند سفارشات تولید بسته بندی محصولات را از سراسر جهان قبول کند.

در این راستا ترکیه قصد دارد بیش از هزاران تولید کننده را جذب کند تا پک محصولاتشان را به تولید برساند و با این تکنیک هم تجربیات خود را افزایش داده و هم به یکی از قطب های اصلی تولیدات بسته بندی تبدیل میشود.

یکی دیگر از کارهایی که ترکیه در این چند سال انجام داده و به گونه ای یکی از چشم اندازها برای پیشرفت این صنعت در پیش دارد آن است که سخت گیرانه به موضوع اعمال ایزوهای مربوط به بسته بندی می پردازد.

قوانین سفت و سخت در اجرای ایزوها در کشور ترکیه تعیین شده است و برای افرادی که سرپیچی میکنند، حتما جریمه های سنگینی در نظر گرفته خواهد شد.

کلام پایانی

البته کشورمان ایران نیز با وجود بخش های خصوصی بسیار و اهمیت دادن به صنعت بزرگ بسته بندی توانسته است تولیدات بسیاری را در صادرات به خود اختصاص دهد. کشور ایران با وجود کارتن سازی های متعددی که در شهرهای متفاوت دارد میتواند سود خوبی از تولید پک های صادراتی با قیمت مناسب داشته باشید و با تولیدات با کیفیت در این زمینه هم برند تولید کننده و هم نام و آوازه کشورمان محبوب میگردد.

شرکت های مختلفی از جمله زرین کارتن، کارتن پک، کارتن ساز وجود دارند که هر کدام در زمینه های مختلف بسته بندی تجارب بیشماری دارند. اگر به دنبال جعبه و کارتن های صادراتی هستید کارتن سازی آوین پک یکی از کارخانجاتی است که در زمینه چاپ و بسته بندی نزدیک به 20 سال فعالیت خود را آغاز کرده و افتخار همکاری با مشتریان زیادی در حوزه محصولات صادراتی را داشته است.

شما میتوانید با هدف رشد کسب و کار و برندتان برای تولید بسته بندی های صادراتی خود با کارشناسان فروش این مجموعه ها تماس حاصل کرده و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

 

 

 

 

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه