ارسال به دیگران پرینت

قیمت بیت کوین و طلا هر دو روندی افزایش داشتند

بازگشت قیمت بیت کوین و طلا به مسیر گذشته

دیروز قیمت بیت کوین و طلا هر دو روندی افزایش داشتند.

بازگشت قیمت بیت کوین و طلا  به مسیر گذشته

دیروز قیمت بیت کوین و طلا هر دو روندی افزایش داشتند.

معاملات آتی فلز زرد در روز جمعه افزایش یافت، حتی در میانگین هفته به سمت جلو حرکت کرد، در حالی که واهمه از افزایش نرخ بهره در آمریکا بیشتر از عدد مطرح شده در پیش‌بینی‌ها موجب تاثیر در ارقام شاخص قیمت مصرف کننده در ماه نوامبر(آذر) شد. در حال حاضر این میزان در بالاترین حد در 40 سال گذشته است.

فعال ترین قرارداد آتی طلای آمریکا، دسامبر، معاملات روز جمعه را 8.10 دلار یا 0.5 درصد افزایش داد و به 1784.80 دلار در هر اونس رسید. برای هفته، 0.1 درصد افزایش یافت.

اد مویا از پلتفرم معاملات آنلاین OANDA معتقد است: «طلا  پس از انتشار گزارش تورم  که عمدتاً با پیش‌بینی‌ها مطابقت داشت، به آرامی روند خود را به مسیر گذشته بازگرداند.»

اما مویا همچنین هشدار داد که چرخه افزایش نرخ بهره یک ریسک بزرگ است و می‌تواند باعث فروش وحشتناک طلا ودر نتیجه سقوط آزاد قیمت این فلزگرانبها شود.

او گفت: « محدوده معاملاتی اخیر طلا از 1760 دلار و 1800 دلار ممکن است همچنان تا تصمیم گیری FOMC در هفته آینده باقی بماند.»

 
 

FOMC یا کمیته بازار آزاد فدرال فدرال رزرو در نوامبر تصمیم گرفت که هر ماه 15 میلیارد دلار از 120 میلیارد دلاری که برای خرید اوراق قرضه و سایر خریدهای دارایی برای حمایت از اقتصاد از زمان شیوع کووید-19 در مارس 2020 هزینه کرده است، کاهش دهد. با این حال، در هفته‌های اخیر، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و دیگر مقامات ارشد FOMC اعلام کرده‌اند که تیپرینگ سریع‌تر و افزایش نهایی نرخ بهره برای مهار تورم ناشی از پیامدهای پاندمی کرونا، ضروری است.

وزارت کار روز جمعه اعلام کرد، قیمت‌های مصرف‌کننده در آمریکا در سال منتهی به نوامبر 6.8 درصد افزایش یافته است، و همچنان به رشد هولناک خود پس از سریع‌ترین رشد در تقریباً چهار دهه در یک ماه قبل ادامه می‌دهد.

در همین حال، آمار وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد که با از سرگیری بهبود روند بازار کار پس از همه‌گیری، ادعاهای بیکاری در آمریکا هفته گذشته به 184هزار رسید. این رقم پایین‌ترین رقم در بیش از 50 سال گذشته است. در همین حال، نرخ بیکاری در ماه نوامبر به 4.2 درصد رسید.

gold (2)

همچنین قیمت بیت کوین، که توسط جمعی از سرمایه گذاران به عنوان محافظی در برابر تورم دیده می شود، پس از گزارش CPI از اداره آمار کار وزارت کار ایالات متحده، 2 درصد افزایش یافت.

Screen Shot 1400-09-20 at 00.51.05

قیمت طلا به کدام سمت می رود؟

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: با برداشته شدن مالیات بر ارزش افزوده از اصل قیمت طلا هزینه مردم برای خرید طلا کاهش پیدا خواهد کرد.

قیمت طلا به کدام سمت می رود؟
 

به گزارش پایگاه خبری رستانیوز: قیمت طلا متاثر از رشد نرخ ارز با افزایش رو‌به‌رو شده است. همچنین کاهش قیمت طلا بعد از ریزش قیمت دلار دستخوش تغییرات می شود.قیمت طلا اکنون به سطح بالایی در حال حرکت است . قیمت طلا در سایر نقط دنیا هم با روند کاهشی موجه شده است. آخرین وضعیت قیمت طلا را در ادامه می توانید بخوانید.

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای به واحد‌های صنفی طلا، جواهر و پلاتین در رابطه با قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، اعلام کرد که با توجه به لازم‌الاجرا شدن قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از ۱۳ دی ماه، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده طلا، جواهر و پلاتین از مشتریان دریافت شود.

 
سازمان امور مالیاتی در ابلاغیه‌ای به اصناف، از واحد‌های صنفی طلا، جواهر و پلاتین فروش خواسته تا ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را از مشتریان دریافت کنند.
 

 

 

بر اساس این ابلاغیه، قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ ۱۳ دی ۱۴۰۰ از سوی سازمان امور مالیاتی کشور لازم‌الاجرا اعلام شده و با توجه به جزء ۲ بند «ب» ماده (۲۶) این قانون در خصوص عرضه‌کنندگان کالا و خدمات طلا، جواهر و پلاتین مقرر است “اجرت ساخت، حق‌العمل و سود فروشنده کالا‌های موضوع این بند، مشمول مالیات و عوارض با نرخ ۹ درصد خواهد بود. ”

 
سید نظام الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اطلاعیه اتاق اصناف گفت که از ۱۳ دی ماه و بر اساس قانون مصوب مجلس، مالیات بر ارزش افزوده از اصل قیمت طلا، جواهر و پلاتین حذف می‌شود.

ابراهیم محمد ولی، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: در اوایل سال جاری مجلس گذشته مصوب کرد که ارزش افزوده را از اصل طلا بردارد و بالاخره با رایزنی‌هایی که شد نمایندگان مجلس و سازمان صنعت و معدن و سازمان دارایی متوجه شدند که اجرای ارزش افزوده با این روش ایراد و اشکال زیادی دارد چراکه طلا برای مردم سرمایه است و ابزار کار اعضای صنعت طلا است.

 

وی در ادامه افزود: در نتیجه در مجلس گذشته این ۹ درصد ارزش افزوده از اصل طلا برداشته شد و بعد از مدت‌ها دولت قبلی ۶ ماه پیش ابلاغیه آن را صادر کرد؛ سازمان امور مالیاتی برای اجرا ۶ ماه فرجه دارد تا زیرساخت‌های حذف مالیات را تامین کند و ۶ ماه آن در ۱۳ دی ماه به پایان می‌رسد.

وی در ادامه در خصوص تاثیر این طرح بر بازار طلا گفت: مالیات بر ارزش افزوده داد و ستد و چرخ تولید را در بازار طلا کند کرده بود و می‌توان گفت با برداشته شدن آن هزینه‌ای از روی دوش طلا و مردم به عنوان مصرف کننده برداشته خواهد شد و احتمال داده می‌شود استقبال برای طلا بیشتر شود و هزینه مردم برای خرید طلا پایین‌تر خواهد آمد.

محمدولی در ادامه افزود: زمانی که استقبال برای خرید طلا افزایش یابد چرخ تولید خواهد چرخید و رونق به بازار باز خواهد گشت و حتی اگر کرونا در کل دنیا از بین برود و ارتباط با کشور‌ها برقرار شود صنعت طلای کشور می‌تواند در بحث صادرات نیز وارد شود که ارز آوری کند و اشتغال بیشتری نیز ایجاد کند.

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه