ارسال به دیگران پرینت

هوای تهران ناسالم است

میانگین غلظت آلاینده های هوای پایتخت هم اکنون بر روی عدد ۱۲۳ قرار دارد و کیفیت هوا برای گروه های حساس ناسالم است.

هوای تهران ناسالم است

میانگین غلظت آلاینده های هوای پایتخت هم اکنون بر روی عدد ۱۲۳ قرار دارد و کیفیت هوا برای گروه های حساس ناسالم است.

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت، میانگین غلظت آلاینده‌های هوای تهران هم اکنون بر روی عدد ۱۲۳ قرار دارد و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است. در این شرایط افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته نیز بر روی عدد ۱۱۲ قرار داشت و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم بود.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح روز جمعه (۲۸ آبان ۱۴۰۰) با توجه به سکون جو و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته، در بیشتر مناطق برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس مورد انتظار است. حاکمیت پایداری جوی وعدم وزش باد مؤثر در طول روز ادامه خواهد داشت و شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد. تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت جمعه برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را در بیشتر مناطق به‌دنبال خواهد داشت.

صبح روز شنبه (۲۹ آبان ۱۴۰۰) افزایش ترافیک صبحگاهی در نخستین روز هفته و نیزعدم وزش باد مؤثر سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق را به همراه خواهد داشت. تداوم پایداری جوی در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. شایان ذکر است با افزایش ترافیک شامگاهی تا ساعات پایانی شنبه، افزایش غلظت ذرات معلق و تجمع آلاینده‌ها ناشی ازعدم وزش باد مؤثر و درنتیجه برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس دور از انتظار نخواهد بود.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه