ارسال به دیگران پرینت

همه‌گیری کرونا | «رُم» پایتخت ایتالیا | تغییرات آب و هوایی | کشورهای عربی

عربستان: گفتگو‌ها با ایران تاکنون پیشرفت بزرگی نداشتیم

فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه عربستان شنبه شب در حاشیه نشست گروه ۲۰ گفت: مذاکرات با ایران دوستانه است، اما پیشرفت زیادی نداشته است.


عربستان: گفتگو‌ها با ایران تاکنون پیشرفت بزرگی نداشتیم

فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه عربستان شنبه شب گفت: مذاکرات با ایران دوستانه است، اما پیشرفت زیادی نداشته است.

به گزارش رویترز، بن فرحان این سخنان را در رم و در حاشیه نشست گروه ۲۰ اعلام کرده است.

نشست دو روزه گروه ۲۰ در رم ایتالیا ظهر امروز به وقت محلی آغاز به کار کرد.

رهبران ۲۰ قدرت اقتصادی برتر جهان در شهر «رُم» پایتخت ایتالیا گردهم آمده‌اند تا درباره تغییرات آب و هوایی و همه‌گیری کرونا به عنوان دو بحران مهم در کنار سایر تحولات بین‌المللی چاره‌اندیشی و تبادل نظر کنند.

وی در واکنش به تحولات لبنان نیز مدعی شد که کشورش هیچ نظری ندارد که دولت جدید لبنان باید بماند یا برود.

وزیر امورخارجه عربستان بدون اشاره به فشاری که ریاض به لبنان وارد کرده است، ادعا کرد: ریشه بحران با لبنان به سلطه حزب الله باز می‌گردد.

ادعای بن فرحان همزمان با آن روی می دهد که عربستان به همراه برخی کشورهای عربی دیگر از جمله امارات، کویت و بحرین سفرهای خود را از بیروت فراخوانده و از سفرای لبنان در کشورهایشان خواسته‌اند، خاکشان را ترک کنند.

سخنان وزیر امورخارجه عربستان درحالی بیان می‌شود که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ۱۶ مهرماه اعلام کرد که مذاکرات تهران و ریاض در مسیر درست خود قرار دارد و نیازمند گفت‌وگوهای بیشتری هستیم.

وی با بیان اینکه ایران قطع کننده روابط دیپلماتیک با عربستان نبود گفت: چند سال پیش این تصمیم از سوی عربستان سعودی اتخاذ شد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران از استمرار گفتگوها و نتایج عملی که به نفع دو طرف و منطقه باشد استقبال می‌کند، مذاکرات موجود میان دو کشور را سازنده توصیف کرد و گفت: امیدواریم دوطرف به نتایج خوبی در این زمینه دست پیدا کنند. ایران و عربستان دو کشور مهم در منطقه هستند. نقش دو کشور در کمک به امنیت پایدار، توسعه و رشد منطقه مهم است.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به نقش سازنده خود در منطقه ادامه می‌دهد و گفت و گو و همکارهای منطقه ای را رمز مهمی برای کمک به پیشرفت منطقه می‌داند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه