ارسال به دیگران پرینت

ویروس | ناقل ویروس | واکسن | قرنطینه هوشمند

اجرای آزمایشی طرح قرنطینه هوشمند از چه زمانی آغاز میشود؟

مصطفی قانعی عضو ستاد ملی کرونا گفت: طی یک الی دو هفته آینده سامانه قرنطینه هوشمند در قزوین آغاز خواهد شد. او با اشاره به ویژگی‌های سامانه اطلاعاتی قرنطینه هوشمند گفت: دیگر نیاز نیست که فرد مدام برای تردد، اطلاعات خود را ثبت کند، زیرا با استفاده از این سامانه، کسب و کار‌ها و تردد‌ها باز گشایی خواهد شد و اقتصاد کشور رونق خواهد گرفت و امیدواریم طی ۲ الی ۳ ماه آینده نتایج خوبی به ستاد ملی کدونا ارائه شود.


اجرای آزمایشی طرح قرنطینه هوشمند از چه زمانی آغاز میشود؟

قانعی گفت: طی یک الی دو هفته آینده سامانه قرنطینه هوشمند در قزوین آغاز خواهد شد.

مصطفی قانعی عضو ستاد ملی کرونا با اشاره به جزئیات طرح قرنطینه هوشمند اظهار کرد: با تلاش دو ساله شرکت های دانش بنیان در حوزه زیر ساخت فناوری اطلاعات هوشمند و مدیریت خوبی که در وزارت کشور انجام شد، سامانه ای راه‌اندازی کردیم که به شکل هوشمند تمام بانک های اطلاعاتی، ترددها، ورود و خروج از کشور و تمام سامانه های اطلاعاتی به آن متصل می‌شود.

او افزود: این سامانه اطلاعاتی قادر است کسانی را که واکسن زده اند و ناقل ویروس نیستند شناسایی کرده و اجازه کسب و کار را به آنها بدهد تا بتوانند مشاغل خود را راه اندازی کنند. این سامانه باز شدن اقتصاد و مهار شدن کرونا را به دنبال دارد و برای این کار تمام ارگان ها مشارکت می‌کنند.

قانعی ادامه داد: این سامانه به صورت آزمایشی در استان قزوین آغاز خواهد شد و چنانچه نتایج موفقیت آمیزی داشت وارد مرحله کشوری شده و در کل کشور راه اندازی خواهد شد.

او با اشاره به ویژگی های سامانه اطلاعاتی قرنطینه هوشمند گفت: دیگر نیاز نیست که فرد مدام برای تردد، اطلاعات خود را ثبت کند زیرا با استفاده از این سامانه، کسب و کار ها و ترددها باز گشایی خواهد شد و اقتصاد کشور رونق خواهد گرفت و امیدواریم طی ۲ الی ۳ ماه آینده نتایج خوبی به ستاد ملی کدونا ارائه شود.

عضو کمیته ملی کرونا با اشاره به ردیابی افراد کرونایی بیان کرد: در باز کردن فعالیت های اقتصادی که به دلیل کرونا به طور عمومی بسته بود و در حال حاضر صاحب کسب و کار هایی که دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند می توانند به اشتغال خود ادامه دهند.

او گفت: برای تشخیص تزریق دو دوز واکسن افراد، شرکت های دانش بنیانی وجود دارد که با ساخت دستگاه هایی که مبتنی بر سامانه های تشخیصی بسیار سریع هستند می‌توانند اطلاعات افرادی را که ناقل هستند و هم دو دوز واکسن را دریافت کرده اند در آنها ثبت کنند. از طرفی این سامانه تمام نقاط ورودی و خروجی مراکز عمومی از باشگاه ها گرفته تا ورودی و خروجی شهر ها را کنترل کند.

قانعی تصریح کرد: برای ثبت اطلاعات افراد سالم و افرادی که دو دوز واکسن را تزریق کردند نیاز به ثبت نام در سایت و دریافت کارت نیست بلکه بر اساس قدرتی که این سامانه دارد اطلاعت آزمایشگاهی آن در این سامانه ثبت می‌شود و مبانی تردد فرد ردیابی شده و به آن اجازه تردد داده می‌شود. کسانی هم که واکسن تزریق نکردند و هم ناقل بیماری هستند این سامانه آنها را نیز ردیابی کرده و اجازه تردد به آنها داده نخواهد شد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه