ارسال به دیگران پرینت

دو زندانی فراری فلسطینی | زندان‌های امنیتی اسرائیل

عملیات تعقیب در اسرائیل پایان یافت

أیهام کممجی و مناضل نفیعات دو زندانی فراری که توسط نیروهای اسرائیلی شنبه بازداشت شدند.

عملیات تعقیب در اسرائیل پایان یافت

ارتش اسرائیل شامگاه شنبه اعلام کرد که دو زندانی فراری فلسطینی دیگر را در منطقه جنین بازداشت کرده است و به این ترتیب تمامی شش زندانی که با حفر تونل از یکی از مهم‌ترین زندان‌های امنیتی اسرائیل گریخته بود، دستگیر شده‌اند.

ارتش اسرائیل می‌گوید این دو زندانی در منطقه اشغالی کرانه باختری رود اردن پس از محاصره بازداشت شدند.

ارتش اسرائیل روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مناضل نفیعات و أیهام کممجی ، هر دو از اعضای گروه جهاد اسلامی در شهر جنین کرانه باختری دستگیر شدند.

طبق این بیانیه این دو زندانی فراری فلسطینی «زنده دستگیر شدند و برای بازجویی به نیروهای امنیتی تحویل داده شدند.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، أیهام کممجی و مناضل نفیعات در پی عملیات مشترک ارتش اسرائیل، سرویس امنیتی شین بت و واحد ضد تروریسم پلیس دستگیر شدند.

رسانه‌های فلسطینی می‌گویند٬ در جریان عملیات بازداشت این دو زندانی درگیری با نیروهای ویژه اسرائیل روی داده و صدای تیراندازی شنیده شده است. اما تاکنون گزارشی درباره تلفات چنین درگیری منتشر نشده است.

سازمان زندان‌های اسرائیل ۱۵ شهریور اعلام کرد، شش زندانی فلسطینی ساعت یک بامداد موفق به فرار از زندان گیلبواع واقع در شمال این کشور شدند و نیروهای محافظ زندان، ورودی تونلی را که آنها در داخل زندان حفر کرده بودند را کشف کرده‌اند. این تونل ده‌ها متر طول داشته و خروجی آنها در محوطه‌ای دور از دیوار زندان کشف شده است.

چهار تن از این زندانیان فراری در شمال اسرائیل بازداشت شدند و نتوانسته بودند خود را به کرانه رود باختری برسانند.

زکریا زبیدی، فرمانده شاخه جوانان مسلح نیروهای جنبش فتح از جمله زندانیان فراری بود که ۲۰ شهریور به همراه محمد قاسم عارضه، یکی از زندانیان عضو سازمان جهاد اسلامی فلسطین و محکوم به حبس ابد، در منطقه ام‌الغانم در حومه شهر شبلی در شمال اسرائیل بازداشت شدند.

یعقوب محمود قادری و محمود عبدالله عارضه نیز در ۱۹ شهریور در حومه شهر ناصره در شمال اسرائیل دستگیر شدند.

منبع : فردا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه