ارسال به دیگران پرینت

قیمت طلا |بازار طلا |بازار طلا در هفته جاری

پیش بینی کارشناسان درباره قیمت طلا +نمودار

با افزایش بازده اوراق قرضه و افزایش ارزش دلار آمریکا ، احساسات نزولی در بازار طلا افزایش پیدا کرده است.

پیش بینی کارشناسان درباره قیمت طلا  +نمودار

بر اساس آخرین نتایج نظر سنجی هفته ای کیتکو نیوز ، افزایش بازده اوراق قرضه و تقویت مجدد دلار آمریکا بر بی تفاوتی سرمایه گذاران در بازار طلا می افزاید و باعث افزایش احساسات نزولی در بین تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خرده فروشی شد.

شان لوسک ، مدیر تجاری والش تریدینگ ، گفت طلا همچنان به قوت خود باقی می ماند زیرا در بازار باور به بهبود شرایط کافی وجود ندارد.

او گفت: « در بلندمدت ، ما شاهد افزایش طلا در بلند مدت خواهیم بود زیرا سطح بدهی های ایالات متحده در حال کنترل است ، اما در کوتاه مدت همچنان طلا به فروش می رسد.»

لوسک افزود: قیمت طلا قبل از شروع جذب سرمایه گذاران جدید باید به بالای 1830 دلار در هر اونس برسد. او همچنین خاطرنشان کرد که در کنار بازدهی بیشتر اوراق قرضه و دلار آمریکا ، طلا همچنان در برابر ارزش رکورد دار در بازارهای سهام رقابت می کند.

او گفت: « اگر طلا هر گونه فرصتی برای افزایش قیمت داشته باشد ، زمانی است که در بازارهای سهام شاهد عدم اطمینان باشیم.»

 
 

این هفته 15 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلا کیتکو نیوز شرکت کردند. این هفته احساسات نزولی و خنثی با هم برابر بودند و هر کدام 7 رای یا 47 درصد را به دست آوردند. در همان زمان ، یک تحلیلگر یا 7 درصد در برابر طلا صعودی بود.

این هفته ، مشارکت در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز در مقایسه با پایین ترین سطح دو هفته گذشته افزایش یافته است. با این حال ، هنوز زیر نرخ متوسط ​​مشارکت باقی می ماند.

photo_2021-09-18_09-52-35

در مجموع 757 رای در نظرسنجی های آنلاین رای بدست آورد. از این تعداد ، 339 شرکت کننده ، یا 45 درصد ، به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته بودند. 294 نفر دیگر ، یا 39 درصد ، کمتر گفتند ، در حالی که 124 رای دهنده ، یا 16 درصد ، بی طرف بودند.در کنار نرخ مشارکت پایین ، احساسات صعودی در بین سرمایه گذاران خرده فروشی در پایین ترین سطح خود از اوایل سال قرار دارد.

تغییر احساسات در بازار طلا در حالی صورت می گیرد که قیمت ها در این هفته بیش از 2 درصد کاهش یافته است. معاملات آتی طلا در ماه دسامبر(دی) آخرین بار در 1752 دلار و 30 سنت در هر اونس معامله شد. این فلز گرانبها روز پنجشنبه به دنبال آمار اقتصادی قوی تر از حد انتظار ، از جمله افزایش 7 درصدی در خرده فروشی ایالات متحده ، شاهد فروش شدید بود.

از نظر بسیاری از تحلیلگران ، بازار طلا در هفته جاری با چالش های سختی روبرو است زیرا فدرال رزرو جلسه سیاست پولی خود را برگزار می کند. در مورد سیاست های پولی ایالات متحده عدم قطعیت وجود دارد زیرا برخی از اقتصاددانان خاطر نشان کرده اند که داده های اقتصادی اخیر می تواند فدرال رزرو را برای کاهش برنامه خرید اوراق قرضه در هفته آینده حمایت کند.

با این حال ، برخی از تحلیلگران همچنین خاطرنشان می کنند که اگرچه قیمت طلا نزولی است ، اما اگر بانک مرکزی ایالات متحده این برنامه ها را به تأخیر بیندازد ، می تواند جهش کوتاهی را شاهد باشد.

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه