ارسال به دیگران پرینت

سلبریتی‌ها | معلم | قانون

اتفاقا معلم را باید "عزیزم" خطاب کنید، البته شما مسئولان نه دانش‌آموزان!

معلم در تربیت تمام مسئولین کشور نقش دارد و برای تک‌تک آنان زحمت کشیده ولی هیچ‌کدام دلشان لحظه‌ای برای او نمی‌تپد. در حالی که اتفاقا باید او را "عزیزم" خطاب کنند؛ باید او را "عزیز" بدارند!

     اتفاقا معلم را باید "عزیزم" خطاب کنید، البته شما مسئولان نه دانش‌آموزان!

مریم رجبیه‌فرد، فعال فرهنگی و استاد دانشگاه- معلم سالهاست جز بی‌عدالتی در جامعه چیزی نصیبش نشده. او سالهاست مطالبه‌گر حق و حقوق خویش است و وقتی با همه نجابت، برای احقاق این حق قدم پیش می‌گذارد، جوابش برخورد خشونت‌آمیز است، در حالی که اتفاقا باید او را "عزیزم" خطاب کنند؛ باید او را "عزیز" بدارند!

 

معلم در تربیت تمام مسئولین کشور نقش دارد و برای تک‌تک آنان زحمت کشیده ولی هیچ‌کدام دلشان لحظه‌ای برای او نمی‌تپد. در حالی که اتفاقا باید او را "عزیزم" خطاب کنند؛ باید او را "عزیز" بدارند!

معلم درس عدالت، مهرورزی، انسانیت، اخلاق، صداقت، دوستی و... می‌دهد ولی بازخورد هیچ کدام از این موارد را در زندگی کاری خود نمی‌بیند. در حالی که اتفاقا باید او را "عزیزم" خطاب کنند؛ باید او را "عزیز" بدارند!

 

معلم از تبعیض‌ها خسته است، از شعارها و وعده‌های بی‌اساس به ستوه آمده و توان این همه جنگیدن برای حقوق خود را ندارد. معلم نماد صلح و انسان‌دوستی است، اتفاقا باید او را "عزیزم" خطاب کنند؛ باید او را "عزیز" بدارند!

 

مگر گفته نشد که "معلمی شغل انبیاست"، ولی عجب است که چرا با او این‌گونه می‌کنند و قدردان زحماتش نیستند البته به جز روز معلم و آنهم به صورت نمادین و شعاری. در تمام روزهای سال، باید او را "عزیزم" خطاب کنند؛ باید او را "عزیز" بدارند!

 

معلم را هیچ‌کدام از نهادها عزیز نمی‌شمارند، برایش ارزش قائل نیستند و خود را مدیون او نمی‌دانند. اتفاقا باید او را "عزیزم" خطاب کنند؛ باید او را "عزیز" بدارند!

 

معلم به جز عشق شاگردانش که خود مسئولین و فرزندان‌شان بوده و هستند، دلش به هیچ چیز خوش نیست و تنها محبتی را که روزی به آن‌ها بخشیده به جان و دل می‌پذیرد. اتفاقا باید او را "عزیزم" خطاب کنند؛ باید او را "عزیز" بدارند!

 

معلم از دست همه آنان که سالیان درازی است حقش را خورده‌اند، مدام قانون بی‌پایه و اساس گذارده‌اند و جز وعده و وعید پوچ، هیچ کار اثربخش دیگری نکرده‌اند، خسته است. اتفاقا باید او را "عزیزم" خطاب کنند؛ باید او را "عزیز" بدارند!

 

معلم در این جامعه حرمتش از سلبریتی‌ها، سیاستمداران، کاسبان، دلالان، طراحان مد، آرایشگران، بساز و بفروشان، اینفلوئنسرها، ورزشکاران و خلاصه خیلی‌ها به مراتب پایین‌تر و نازل‌تر است. در حالی که اتفاقا باید او را "عزیزم" خطاب کنند؛ باید او را "عزیز" بدارند!

 

معلم در عجب است که نظام اسلامی، نقش او را چون پیامبران می‌داند اما مثل کشورهای متمدن جهان، او را ارج نمی‌نهد و برایش جایگاه ویژه در نظر نمی‌گیرد. اتفاقا باید او را "عزیزم" خطاب کنند؛ باید او را "عزیز" بدارند!

 

مسئولان محترم!

 

به جای تعیین ادبیات گفتاری در مناسبات شاگرد/معلم، در رفتار و تصمیمات خود درباره آموزگاران بازنگری کنید. معلم را عزیزم خطاب کنید؛ او باید عزیزدل همه شما باشد!

 

منبع : اعتماد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • علی ارسالی در

      حق وحقوق معلم رو بعد سی سال بدید.فرقی نمی کنه چی صداش کنید فریاد یک معلم.جیب خالی باشه معلم دلسرده .اینو بدون.مرگ بر مسولین.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه