ارسال به دیگران پرینت

معلم کالیفرنیایی نیمی از دانش‌آموزانش را به ویروس جهش‌یافته دلتا آلوده کرد

یک معلم مدرسه ابتدایی در ایالت کالیفرنیای آمریکا به رغم آنکه به کرونا مبتلا بود، سر کلاس درس حاضر شد و نیمی از دانش‌آموزانش را به ویروس جهش‌یافته دلتا آلوده کرد.

معلم کالیفرنیایی نیمی از دانش‌آموزانش را به ویروس جهش‌یافته دلتا آلوده کرد

بنابر اعلام کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا (CDC) این معلم که واکسن کرونا هم نزده بود با وجودی که علائم بیماری را داشته، دو روز متوالی بدون ماسک سر کلاس حاضر شده و با صدای بلند مطالب را برای دانش آموزان توضیح داده است.

این اقدام سهل انگارانه منجر به ابتلای نیمی از دانش‌آموزان وی و در مجموع ابتلای ۲۶ نفر در مدرسه به سویه جهش‌یافته دلتا شده است.

به نوشته روزنامه گاردین، مقامات بهداشتی ایالتی با اشاره به این گزارش‌ خاطر نشان کردند که اقداماتی چون واکسیناسیون، استفاده از ماسک برای تمام محصلان و کادر آموزش و حتی والدین و سایر ملاقات کنندگان، تهویه مناسب، فاصله گذاری اجتماعی، تست به موقع و سایر اقدامات پیشگیرانه در برابر کرونا همچنان و به ویژه همزمان با بازگشایی مدارس در این کشور حیاتی است.

آنها همچنین هشدار دادند که هر فردی در صورت مشاهده علائم حتما باید خود را در خانه قرنطینه کرده و از تماس با سایرین جدا خودداری نماید.

 این روزها اکثر دانش آموزان آمریکایی در کلاس‌های درس کنار هم می‌نشینند و غالبا ماسک نمی‌زنند و برای همین سویه دلتا در آمریکا حتی در میان کودکان به سرعت در حال گسترش است. در حال حاضر میانگین روزانه بیماران بستری کرونا در ایالات متحده ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر است و بیمارستان‌های این کشور به ویژه در ایالات جنوبی مملو از بیمار است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه