ارسال به دیگران پرینت

کرونا۲ میلیون کارگر ساختمانی فصلی را بیکار کرد

نشست ویژه دولت و مجلس | اولویت دولت موضوع جان و نان است

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون کارگر ساختمانی فصلی به مدت ۱۸ ماه است به دلیل کرونا بیکار شده‌اند خواستار توجه ویژه دولت و مجلس به آنها شد.

نشست ویژه  دولت و مجلس | اولویت دولت موضوع جان و نان است

علی بابائی کارنامی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  (چهارشنبه 3 شهریور) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار داشت: امیدواریم مجلس و دولت با تعامل با همدیگر بتوانند مشکلات کشور را حل کنند و منشأ خدمات بهتری برای مردم باشند.

وی با بیان اینکه بحث کرونا در استان مازندران و همچنین زیرساخت های بهداشتی و درمانی بسیار مهم است، افزود: انتظار می رود وزیر بهداشت در اولین فرصت به استان مازندران سفر و زیرساخت های بهداشتی و درمانی را از نزدیک مشاهده کند به ویژه ویروس پیشرفته کرونا که در مازندران رکورد زده و به دغدغه جدی مردم تبدیل شده است.

نماینده مردم ساری با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن رتبه بندی معلمان، گفت: فرهنگیان از دولت و مجلس توقع دارند، امیدواریم که پاسخگوی مطالبات آن ها باشیم.

وی با انتقاد از اینکه بیش از 2 میلیون کارگر ساختمانی فصلی به مدت 18 ماه است به دلیل کرونا بیکار شده اند، گفت: این افراد حتی بیمه هم نیستند، رهبر معظم انقلاب بر ضرورت توجه به کارگران تاکید کردند البته اتفاق که نیفتاد و نیاز است دولت به ویژه مجلس نشست ویژه ای را برای تعیین تکلیف وضعیت این کارگران برگزار کند و حمایت از آن ها در اولویت قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: ما به وزرا رأی اعتماد دادیم اما توقع داریم که در کوتاه ترین زمان در مورد مشکلات مردم به نمایندگان پاسخگو باشند به ویژه معاونت پارلمانی باید همراه نمایندگان باشد و وزرا هم باید با مجلس تعامل و به تلفن نمایندگان پاسخ دهند زیرا برای رفع مشکلات مردم تلاش می کنند.

محمد باقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: صبح امروز با رئیس جمهور نشستی را داشتیم و حجت الاسلام رئیسی تاکید داشت که اولویت دولت موضوع جان و نان است و در مجلس هم مطرح کرد مجلس و دولت به بحث کرونا، سلامت و معیشت مردم توجه دارد و ما هم همکاری لازم را با دولت خواهیم داشت.

 

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه