ارسال به دیگران پرینت

ژاپن و کره جنوبی تولیدکنندگان واکسن آسترازنکا

ژاپن به جای پول‌های بلوکه شده واکسن بدهد

ژاپن به عنوان یکی از تولیدکنندگان واکسن آسترازنکا، چندی قبل حدود سه میلیون دوز واکسن به مردم ایران اهدا کرد.

 ژاپن به جای پول‌های بلوکه شده واکسن بدهد

رئیس کمیته اقتصادی مشترک ایران و ژاپن می‌گوید که در حال حاضر بهترین زمان برای استفاده از ظرفیت پول‌های بلوکه شده ایران برای واردات واکسن به کشور فراهم شده است.

بهرام شکوری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در سال‌های گذشته بخشی مهمی از تجارت ما تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار گرفت و به خصوص در حوزه‌هایی که صادراتی دولتی داشتیم، امکان بازگشت پول فراهم نشد، از این رو مبلغ قابل توجهی از درآمد و دارایی ایران در کشورهای مقصد بلوکه شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت این پول‌ها باید به عنوان یک اولویت مهم اقتصادی در نظر گرفته شود، بیان کرد: در صورتی که تحریم نبودیم قطعا این پول‌ها امکان انتقال به کشور داشت و دولت می توانست تصمیم بگیرد که بر اساس کدام اولویت خود اقدام به هزینه آنها کند اما در حال حاضر که جابجایی این پول‌ها دشوار است، می‌توان به واردات کالا در ازای لااقل بخشی از این منابع فکر کرد.

عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: هر چند نام تعدادی از کشورها در فهرست مقاصد صادراتی که پول ایران در آنجا بلوکه شده دیده می‌شود اما کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی در موقعیت خطیر کرونا می‌توانند به ما کمک کنند. این دو کشور از تولیدکنندگان واکسن‌هایی مانند آسترازنکا به شمار می‌روند که امکان واردات واکسن از آن‌ها برای ایران وجود دارد.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه